iObeya haalt $17 miljoen op om visueel management te revolutionariseren en breidt uit in de US met nieuw kantoor in Seattle

| iObeya | 6 min | 27 juli 2020 12:29
Copyright: iObeya
iObeya, een vooraanstaande aanbieder van Enterprise Visual Management-software, kondigde vandaag aan dat het $17 miljoen heeft opgehaald in een tweede financieringsronde, bij hoofdinvesteerder Red River West - die een syndicaat vormt met Atlantic Bridge Capital en Fortino Capital Partners. Dit brengt de totale fundraising op $20 miljoen. Naast de verdere ontwikkeling van het platform, zal de nieuwe financiering de uitbreiding van het bedrijf naar de Verenigde Staten versnellen, met onder andere de opening van een hoofdkantoor in Seattle - dat gemanaged zal worden door Cisco-veteraan Tim McCracken. Het bedrijf kondigde ook aan dat het softwareveteraan Rick Tywoniak aan boord heeft gebracht als Vice-President of Marketing.

iObeya was al een vaste waarde voor de COVID-19 pandemie – honderdduizenden werknemers gebruiken iObeya dagelijks – maar gedreven door de snelle en ongeziene verschuiving naar afstandswerken kreeg de vraag naar visuele samenwerkingssoftware van iObeya een reusachtige boost: een stijging van meer dan 400% sinds januari. iObeya is de ideale partner voor grote organisaties met internationale teams; voor bedrijven met complexe R&D-, ontwikkelings-, of fabricageprocessen; en voor bedrijven die steunen op Lean en Agile bedrijfsmethodes. Steeds meer vooruitstrevende multinationale bedrijven vertrouwen op iObeya voor visueel beheer en visuele samenwerking, waaronder Airbus, Thales, Volvo, Philips, Cartier, Axa, Eli Lilly and Company, Western Digital, Kimberly-Clark, Danaher, Sanofi en vele anderen.

“Iets meer dan tien jaar geleden luidden digitale whiteboard-tools een tijdperk van visuele samenwerking in. Vandaag vertegenwoordigt iObeya een nieuwe vooruitstrevende oplossing die klaar is om het tijdperk van visueel management te herdefiniëren”, stelt Luc-Emmanuel Barreau, Partner bij Red River West. “Het momentum en de stickiness van iObeya bij toonaangevende wereldwijde merken toont aan dat er een aanzienlijke – en toenemende – vraag is naar visuele samenwerkingssoftware op bedrijfsniveau, die is ontworpen voor het Lean en Agile model en die innovatie aanwakkert en zakelijk succes ondersteunt. Het iObeya team heeft een sterke track record en we zijn zeer verheugd om deze investering te leiden, net nu het bedrijf zijn wereldwijde aanwezigheid uitbreidt, voornamelijk in de US.”

Visueel management op bedrijfsniveau — de next generation van visuele samenwerking voor Lean en Agile bedrijven

Wereldwijd gebruiken steeds meer bedrijven Lean en Agile managementsystemen ter verbetering van de prestaties en om concurrentieel te blijven. Visueel management behoort tot de kern van deze disruptieve methodologieën, maar veel bedrijven worstelen om de meerwaarde die ze hiermee creëren te schalen: waardevolle kennis komt terecht op post-its, whiteboards of in andere informatiesilo’s, zodat deze niet opgeslagen of digitaal gedeeld kan worden. De bestaande tools voor visuele samenwerking en digitale whiteboards bieden onvoldoende functionaliteit op het niveau van de onderneming en zijn onvoldoende effectief in het volledig reproduceren van Lean en Agile omgevingen binnen de organisatie. Dit zorgt voor informatiebarrières tussen teams en vermindert hun vermogen om op effectieve wijze projecten te beheren. Als gevolg hiervan zijn vele ondernemingen genoodzaakt hun bedrijfseigen software in-house te ontwikkelen, wat zowel duur als tijdrovend is, of ze trachten zelf meerdere software tools aan elkaar te knopen.  

“Werknemers van vandaag weten dat samen toewerken naar een gemeenschappelijke visie en doelstellingen behalen door teamwerk – zelfs wanneer ze op afstand werken – essentieel is. Dat is de reden waarom organisaties zich tot doel stellen hun werknemers een mensgerichte virtuele omgeving aan te bieden waar ze kunnen innoveren, doorgroeien en waarde kunnen toevoegen aan hun bedrijf”, zegt Cyril Daloz, mede-oprichter en CEO van iObeya.

“iObeya is een bedrijfsomgeving waarin teams de mogelijkheid gegeven wordt om veilige, configureerbare virtuele ruimtes aan te maken en hun visueel management te ondersteunen. Gebruikers kunnen informatie en ideeën delen, in real-time met collega’s samenwerken en de voortgang van projecten opvolgen, volledig in lijn met de principes van Lean en Agile. Onze oplossing is uniek gepositioneerd om toonaangevend te zijn in deze ongekende tijden. We kijken er naar uit om met deze investering een uitbreiding in de US en wereldwijd te realiseren en daarmee een nog meer visuele en collaboratieve management-aanpak te kunnen leveren aan grote organisaties, gebaseerd op menselijke waarden.”

Als toonaangevend bedrijf in visueel management voor Lean en Agile bedrijven, speelt iObeya een cruciale rol in bedrijfsprocessen en helpt het ondernemingen operationele uitmuntendheid waar te maken. iObeya versnelt het in de praktijk brengen van Lean en Agile in grote organisaties door het digitaliseren van alle aspecten van visueel management: industrieel productlevenscyclusbeheer, operationele uitmuntendheid in het fabricageproces, het ontwerpen en ontwikkelen van software, voortdurende verbetering van de zakelijke prestaties, en veel meer.
 
Met iObeya kunnen zakelijke gebruikers:
  • De beperkingen van pen en papier overwinnen en innovatie een boost geven met real-time collaboratieve virtuele werkruimten — Elke iObeya-kamer, ontwikkeld als digitale reproductie van een echte “obeya”-ruimte, is een virtuele werkruimte toegewijd aan visuele samenwerking, met een capaciteit van 200 gebruikers en ondersteunen van 40 whiteboards. Gebruikers en teams kunnen genieten van een alomvattende co-creatie-ervaring met een breed scala aan volledig configureerbare digitale tools om meetings – die traditioneel gevoerd worden op papier, post-its en whiteboards – na te bootsen en te verbeteren.
  • Lean en Agile principes verankeren in bedrijfsprocessen — Naadloze integraties met Atlassian Jira en Microsoft Azure DevOps helpen bedrijven om het volledige potentieel  van Application Lifecycle Management (ALM) te benutten en Scaled Agile Framework (SAFe®) ceremonies te versterken. iObeya is geïntegreerd met Microsoft Office 365, waardoor gebruikers hun virtuele werkruimte rechtstreeks kunnen betreden via Microsoft Teams. iObeya draagt ook bij tot de digitale transformatie en operationele uitmuntendheid van fabrieken door performantiebeheer (SQCDP) voor Industry 4.0-toepassingen aan te bieden.
  • Betrokkenheid, transparantie en verantwoording tussen werkgroepen vergroten — Met iObeya hebben teams één online locatie voor het opvolgen van ideeën, voortgang en resultaten, zodat projecten op het goede spoor blijven en niets aan de aandacht kan ontsnappen. Intuïtieve activiteitenkaarten stellen gebruikers in staat taken op verschillende manieren te sorteren: op project, deadline, eigenaar en andere configureerbare weergaven.
  • Gebruikmaken van het gemak van SaaS of het implementeren van on-premise voor ultieme data governance — iObeya biedt ondernemingen de keuze om de cloudgebaseerde SaaS-service te gebruiken of eenvoudigweg een on-premise versie te implementeren.
  • Ervoor zorgen dat de intellectuele eigendom van het bedrijf veilig is — iObeya is de enige software voor visuele samenwerking die de ISO/IEC 27001:2013-certificering voor informatiebeveiliging heeft behaald van BSI, de meest vooraanstaande internationale instantie voor beveiligingsnormen. De certificering, het resultaat van een 18 maanden durende audit van beveiligingspraktijken, bevestigt dat iObeya voldoet aan de strengste internationale normen voor gegevensbescherming.
“Momenteel maken meer dan 10.000 van onze medewerkers dagelijks gebruik van een bedrijfsplatform voor hun activiteiten op het gebied van visueel management. iObeya stelt onze teams in staat om perfect afgestemd te zijn op elkaar en inefficiënties te vermijden, waardoor de efficiëntie van onze organisatie op een globaal niveau aanzienlijk toeneemt: minder reistijd, ontwikkeltijd en e-mails”, stelt Philippe Colombo, hoofd Kennismanagement en Visueel Management bij Volvo. “iObeya is een must voor elk internationaal bedrijf dat een Lean transformatie doormaakt.”

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over iObeya

iObeya werd opgericht in 2011 en is het bedrijfsplatform voor visueel management en visuele samenwerking. iObeya stelt internationale bedrijfsteams in staat om veilig samen te werken in een virtuele omgeving alsof ze face-to-face zouden werken. Hierbij hanteert iObeya de Lean en Agile principes. Meer dan 350.000 werknemers wereldwijd gebruiken iObeya om elke dag samen te werken en de resultaten van hun bedrijf te verbeteren, als onderdeel van hun strategische Lean, Agile, digitale en culturele transformaties.
Meer over iObeya

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.