Unicorn ThoughtSpot brengt search- en AI-gedreven analytics naar Nederland

Eerste Nederlandse klant T-Mobile gebruikt ThoughtSpot-platform om inzichten voor iedereen toegankelijk te maken

| ThoughtSpot | 3 min | 17 september 2020 9:50
Copyright: ThoughtSpot
ThoughtSpot, leider in search- en AI-gedreven analytics, kondigt aan de Nederlandse markt te betreden. Ook heeft het met T-Mobile de eerste lokale enterprise klant opgetekend.

De uitbreiding naar Amsterdam volgt op een jaar van recordgroei waaronder een verdubbeling van de omzet. Ook werd ThoughtSpot voor het tweede opeenvolgende jaar uitgeroepen tot leider in het Gartner Magic Quadrant for Analytics and Business Intelligence Platforms 20201 en opende het kantoren in Duitsland en Frankrijk. In 2019 haalde ThoughtSpot bovendien een Series E-investering binnen van 248 miljoen USD. Hiermee werd de waarde van het bedrijf uit Silicon Valley verdubbeld naar 1.95 miljard USD en bereikte het de unicorn-status. Afgelopen jaar heeft het bedrijf dankzij een groeiende belangstelling voor het platform ook zijn sales in EMEA verdriedubbeld.

Antwoorden binnen enkele seconden

Met het AI-gedreven analytics platform van ThoughtSpot kan iedereen snel en eenvoudig miljarden rijen data analyseren en binnen enkele seconden antwoorden krijgen. Een zoekopdracht uitvoeren, is net zo simpel als in een consumentenapplicatie. Met SpotIQ, de AI-engine van ThoughtSpot, kunnen gebruikers eenvoudig een onderwerp, keyword of grafiek aanklikken en het systeem genereert automatisch de duizenden queries die de gebruiker nodig heeft, maar zelf niet aan gedacht heeft.

Met verschillende opties voor deployments hebben organisaties de flexibiliteit om te kiezen wanneer en hoe ze hun data inzetten voor search- en AI-gedreven analytics. Klanten kunnen Embrace gebruiken om direct een zoekopdracht uit te voeren in populaire databronnen zoals Snowflake, Amazon, Redshift, Microsoft Azure, Synapse, Google Bigquery, of DataFlow gebruiken om data direct in ThoughtSpot onder te brengen.

Een op feiten gebaseerde wereld

“ThoughtSpot is opgericht met een simpel, maar krachtig doel: het creëren van een wereld die is gebaseerd op feiten. Met het betreden van de Nederlandse markt brengen we deze missie naar een nieuwe regio”, vertelt Sudheesh Nair, CEO van ThoughtSpot. “Met continue veranderingen in zowel de technologie als in het bedrijfsleven, hebben organisaties een nieuwe manier nodig om hun team te voorzien van inzichten. Of het nu gaat om de front office of de bestuurskamer. ThoughtSpot loopt voorop in het mogelijk maken van deze revolutie.”

De Europese markt is altijd een belangrijk onderdeel geweest van de go-to-market strategie van ThoughtSpot. Vlak na de start in Noord-Amerika opende het een kantoor in Londen. Het zag direct belangstelling van bedrijven in heel Europa. Met de uitbreiding naar Nederland kan het de groei in deze regio versnellen.

Nair: “Samen met het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk wordt Nederland gezien als een van de meest veelbelovende markten voor nieuwe en disruptieve producten en technologieën gebaseerd op kunstmatige intelligentie. Er is een krachtig startup-klimaat, met name in Fintech, dat een snelle en groeiende adoptie van AI mogelijk maakt.”

“Maar dit is slechts het begin. Recent onderzoek van Harvard Business Review laat zien dat 90 procent van de organisaties zegt dat hun succes afhankelijk is van datagedreven beslissingen die genomen worden door medewerkers die aan de frontlinie staan. Toch is maar 7 procent in staat hun teams te voorzien van de analyse-tools en kennis die nodig zijn om zelf die beslissingen te kunnen nemen.”

Partners

Met de officiële start van ThoughtSpot in Nederland kan het bedrijf ook lokale ondersteuning bieden aan bestaande partners waaronder Wipro, FlexAnalytics en Merkle. Met de aanwezigheid van ThoughtSpot zijn partners in deze regio beter in staat succesvol de oplossingen van ThoughtSpot te verkopen, implementeren en ondersteunen.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over ThoughtSpot
De meest innovatieve bedrijven ter wereld gebruiken ThoughtSpot om iedereen in hun organisatie, van manager tot medewerker, de mogelijkheid te bieden snel datagedreven inzichten te ontdekken. Met ThoughtSpot kunnen professionals een eenvoudige zoekopdracht intypen om direct miljarden rijen gegevens te analyseren. Daarnaast kunnen ze kunstmatige intelligentie inzetten om betrouwbare, relevante inzichten te krijgen die antwoord geven op duizenden vragen waar ze zelf niet aan hadden gedacht. ThoughtSpot is eenvoudig te gebruiken voor iedere business professional en krachtig genoeg om zelfs de grootste, meest complexe bedrijfsdata te verwerken zonder in te boeten op snelheid, security of beheer. Klanten gebruiken ThoughtSpot om hun besluitvormingscultuur te transformeren. Door inzichten onderdeel te maken van elk gesprek en elke beslissing, herdefinieert ThoughtSpot de rol van data bij het creëren van een meer op feiten gebaseerde wereld.
Meer over ThoughtSpot
Disclaimer
Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.