Lightyear stelt voormalig Tesla Senior Director Johan Vos aan om commerciële strategie te leiden

| Lightyear | 2 min | 28 november 2019 15:05
Gewaardeerd
Afbeelding: Johan Vos, Chief Commercial Officer Lightyear | Copyright: Lightyear
Lightyear, het high-tech bedrijf dat zonneauto’s ontwikkelt, heeft Johan Vos aangesteld. Als Chief Commercial Officer gaat hij de commerciële strategie van Lightyear leiden.

Vos heeft meer dan dertig jaar ervaring, onder meer als Senior Director bij Tesla. Bij Lightyear wordt hij verantwoordelijk voor de route-to-market-activiteiten van het eerste model Lightyear One, waarvan het eerste prototype op 25 juni 2019 is onthuld.

Route-to-market: opschaling en versterken

In zijn vorige functie, Senior Director bij Tesla, heeft hij een aanzienlijk aandeel gehad in de snelle uitrol van verschillende Tesla-modellen in Europa. Zo werd Tesla Model 3 een van de bestverkopende voertuigen van 2019 en is de aanwezigheid van Tesla in EMEA flink versterkt. In de periode dat Vos bij Tesla werkte, groeide zijn team uit van 500 naar 2.500 medewerkers in onder andere marketing, sales, levering en service.

Klantgerichte organisatie bij Lightyear

Bij Lightyear gaat hij de groei en activiteiten van het commerciële team leiden. Daarnaast krijgt hij als directielid een belangrijke rol in het opbouwen van een klantgerichte organisatiestructuur. Vos: “De missie van Lightyear, schone mobiliteit voor iedereen, spreekt me heel erg aan. Ik kijk ernaar uit om hier met het team aan bij te dragen, door een soepele klantervaring te bieden; van bestelling en levering tot een uitstekende service.”

Vos begeleidt de groei en activiteiten van het commerciële team van Lightyear begeleiden. Lex Hoefsloot, CEO bij Lightyear: “Johan heeft een commerciële mindset en kan daarmee een significante bijdrage leveren aan het integreren van premium services in Lightyear’s waardeketen. Het opkrikken van onze commerciële activiteiten is cruciaal om onze ambitie te verwezenlijken: vóór 2035 moeten er 9,5 biljoen zonnekilometers afgelegd zijn.”

Holistische mindset voor systeemverandering

Lightyear begon in 2016 als startup en is sindsdien aanzienlijk hard gegroeid. Het high-tech bedrijf staat op het punt om een scale-up te worden. Het succes dankt Lightyear aan de holistische mindset die zij omarmen, welke essentieel is als het aankomt op systeemverandering. Het leidt de organisatiestructuur, activiteiten en het realiseren van essentiële partnerships; van de productie van Lightyear One tot het werven van nieuw talent. Het aantrekken van Johan Vos is hiervan een concreet resultaat.

Maijke Receveur, Chief Organisation Officer bij Lightyear: “We koesteren onze samenwerking met Automan in Helmond. Zij ondersteunen ons in het aantrekken van talent en ervaring voor de ontwikkeling van Lightyear, waaronder Johan Vos.”

Hoe vind je dit artikel?


Waardering: Goed (3 ratings).

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Tags

Lightyear

Over Lightyear

Lightyear heeft als missie schone mobiliteit beschikbaar te maken voor iedereen en overal ter wereld. Lightyear ontwikkelt elektrische auto's met een energie-efficiënt ontwerp en geïntegreerde zonnepanelen. Hiermee kunnen automobilisten, afhankelijk van het klimaat, tot twintigduizend kilometer per jaar op zonlicht rijden. Het snelgroeiende bedrijf werd opgericht in 2016 en heeft inmiddels meer dan honderd werknemers. Het team bestaat uit een mix van jong talent en ervaring uit de auto-industrie, waaronder ex-werknemers van Tesla en Ferrari. In minder dan twee jaar tijd haalde het bedrijf een funding op van meer dan twintig miljoen euro door reserveringen, investeringen en subsidies. Lightyear won daarnaast de prijs als CES Climate Change Innovator en werd finalist van de Postcode Lotteries Green Challenge.
Meer over Lightyear

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.