Google introduceert Workspace: nieuwe naam, brand en gebruikerservaring

Cloud-aanbieder vernieuwt manier van communiceren en samenwerken

| Google | 2 min | 06 oktober 2020 11:05
Gewaardeerd
Afbeelding: Javier Soltero, Vice President en General Manager van Google Workspace | Copyright: Google
Google Cloud introduceert Google Workspace, een nieuwe merkidentiteit die een nieuwe, geïntegreerde productervaring biedt, afgestemd op de behoeften van de klant. Google Workspace brengt messaging, vergaderingen, documenten en andere taken op een doordachte manier samen – allemaal gebouwd met de vertrouwde Google-beveiliging en aangedreven in de cloud.

Een nieuwe gebruikerservaring creëren

Google Workspace brengt de belangrijkste tools voor communicatie en samenwerking – zoals chat, e-mail, (video)bellen en contentmanagement – zorgvuldig samen in één enkele, uniforme gebruikerservaring. Nieuwe functies zijn onder andere:
  • Gekoppelde previews: Met gekoppelde previews in Docs, Sheets en Slides kunnen gebruikers de inhoud van een link bekijken zonder het originele document te verlaten. Dit bespaart tijd bij het wisselen tussen apps en tabbladen.
  • Slimme chips in Docs, Sheets en Slides: Als je een document creëert, zal een pop-up de details weergeven en acties voorstellen, zoals het delen van het document. Door gebruikers te verbinden met relevante content en mensen in Docs, Sheets en Slides, helpt Google Workspace gebruikers acties direct uit te voeren vanuit de plek waar zij op dat moment al aanwezig zijn.
  • Documenten in ruimtes: Met Google Workspace krijgen gebruikers in de komende weken de mogelijkheid om een dynamisch document (Docs, Sheets, Slides) te creëren en samen te werken binnen een ruimte in de Chat, zonder dat ze van tabblad of tool hoeven te wisselen. Dit vermindert de complexiteit en zorgt ervoor dat alle teamleden inzicht hebben in relevant werk.
  • Meet picture-in-picture in Docs, Sheets en Slides: In juli kondigde Google aan dat het Meet picture-in-picture naar Gmail en Chat brengt, zodat gebruikers de mensen waarmee ze werken kunnen zien en horen tijdens het samenwerken. In de komende maanden zal Google Meet picture-in-picture uitrollen naar Docs, Sheets en Slides.

Nieuwe merkidentiteit

Het nieuwe Google Workspace weerspiegelt de productvisie van Google voor een eenvoudige, behulpzame en flexibele ervaring met integratie en samenwerking als basis. In de komende weken zullen gebruikers nieuwe vierkleurige pictogrammen zien voor Gmail, Drive, Calendar, Meet en contentcreatie tools zoals Docs, Sheets en Slides. Deze tools zijn onderdeel van dezelfde productfamilie en vertegenwoordigen Google Workspace's inzet voor het bouwen van inspirerende communicatie- en samenwerkingservaringen.

"Dit is het einde van het 'kantoor' zoals we dat kennen," zegt Javier Soltero, Vice President en General Manager van Google Workspace. "Vanaf nu moeten teams vooruit kunnen zonder elkaar fysiek te ontmoeten, hun tijd beschermen om zich te concentreren op het belangrijkste werk en op nieuwe manieren een menselijke connectie opbouwen. Google Workspace geeft mensen een vertrouwde, volledig geïntegreerde gebruikerservaring die iedereen helpt om te slagen in deze nieuwe realiteit – of je nu op kantoor bent, thuis werkt, aan de frontlinie staat of een relatie opbouwt met klanten.”

Hoe vind je dit artikel?


Waardering: Uitstekend (3 ratings).

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over Google

Google LLC (NASDAQ: GOOGL) is het bedrijf achter de Google-zoekmachine, opgericht door Larry Page en Sergey Brin. Het hoofdkantoor (genaamd het Googleplex) is gevestigd in Mountain View, Californië. Op 19 augustus 2004 werd het bedrijf beursgenoteerd. Sinds oktober 2015 is Google door een reorganisatie een dochteronderneming van Alphabet Inc.

Binnen korte tijd groeide het bedrijf uit tot een van de grootste spelers in de ICT-branche en nam het verschillende andere sites/bedrijven over, zoals YouTube en DoubleClick. Volgens een onderzoek van Millward Brown Optimor was het merk Google in 2007 het sterkste ter wereld.
Meer over Google

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.