DIQQ gaat voor samenwerking in nieuwe merkcampagne

| DIQQ | 3 min | 20 oktober 2020 10:32
Gewaardeerd
Afbeelding: Michiel de Graaf, oprichter van DIQQ | Copyright: DIQQ
Ondanks deze bijzondere periode heeft DIQQ niet stilgezeten, maar juist harder gewerkt dan ooit. Samen met creatief bureau Ice Cream Media is het merk onder handen genomen. Zo is er een compleet nieuwe look en feel ontworpen die moderner en volwassener aanvoelt.

De nieuwe campagne haakt in op een knelpunt dat speelt binnen onze tak van sport, IT-recruitment en consultancy. Veel recruiters focussen zich op het maken van snelle matches tussen klant en kandidaat. DIQQ distantieert zich hiervan door te focussen op de company culture en het creëren van kwalitatieve en duurzame matches tussen klant, kandidaat en consultant. In de campagne ligt de focus op groei door samenwerking. Het zijn de mensen die ertoe doen.

Bekijk hier de video van de merkcampagne.

Michiel de Graaf (oprichter van DIQQ ): “De belangrijkste reden waarom ik 3 jaar geleden mijn bedrijf, DIQQ, ben begonnen is simpelweg (werk)plezier terugvinden. Aangezien, vooral binnen consultancy, personeel je belangrijkste troefkaart is om met succes te groeien wil je een gezonde en sterke bedrijfscultuur creëren. Onze cultuur bij DIQQ is: hard werken, gezonde zelfspot en zeker niet te vergeten de nodige dosis humor. In mijn ogen zijn dit de perfecte ingrediënten om van je bedrijf een succes te maken. Kortom: Koester je personeel zoals jezelf!”

Kanban

We staan dicht bij de markt en vinden het belangrijk om continu te blijven innoveren. Zo hebben we wekelijkse kennissessies, hebben we onze eigen in-house development tak genaamd Rebels en houden we een Kanban eens in de twee weken. Tijdens deze Kanban bespreken we met alle consultants wat er gedaan moet worden, welke processen er lopen en welke afgerond zijn. Op deze manier weet iedereen wat er speelt binnen het team en is er ruimte om elkaar te helpen en om van elkaar te leren.

Kanban is geïnspireerd op de agile manier van werken. Dit houdt in dat je snel moet kunnen schakelen als team in een steeds veranderende omgeving. DIQQ probeert door middel van deze werkwijze processen te automatiseren en zo efficiënt mogelijk samen te werken. Zeker in een tijd waarin COVID-19 vraagt om creatieve oplossingen, vinden wij dit erg belangrijk.

Lancering nieuwe website

Met de re-branding is ook de website onder handen genomen. Deze functioneerde voorheen puur als job platform voor kandidaten, maar nu kunnen zowel klant als kandidaat informatie vinden over DIQQ en het samenwerkingsproces. De website heeft als doel om te informeren en te inspireren. Ook is er gekeken naar de UX/UI-storytelling en is deze SEO technisch on point gemaakt.

Groei en visie

DIQQ is in drie jaar uitgegroeid tot een succesvolle scale-up met een kantoor op het Rokin.
  • In 2019 verhuisde DIQQ van een klein kantoor in Amsterdam Zuidoost naar een prachtig pand op het Rokin;

  • Het team groeide in drie jaar tijd van alleen Michiel naar een team met 21 werknemers;

  • DIQQ heeft in drie jaar tijd meer dan 650 IT-professionals aan een job geholpen;

  • DIQQ verwacht een jaar op jaar omzetgroei van 38.2% in 2020 (€17m)

Doelen

  • Verbeteren van het imago van recruitment consultants door te focussen op een persoonlijke approach met klant en kandidaat;

  • Een sterke doorontwikkeling van het consultancy team met behoud van haar persoonlijke aanpak;

  • Het vernieuwen en automatiseren van processen door goed te luisteren naar de wensen, behoefte en bevindingen van de consultants;

  • DIQQ streeft er naar 100% positieve referenties te hebben en te leren van kritische opmerkingen die gemaakt worden over ons werk;

  • DIQQ wil top of mind worden bij iedere IT-professional in Nederland.

Hoe vind je dit artikel?


Waardering: Uitstekend (26 ratings).

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Tags
DIQQ
Over DIQQ
DIQQ, een IT-consultancy bureau, werd in 2017 opgericht. Bij DIQQ staat de eigen werknemer hoog in het vaandel. Intern wordt er zo een cultuur gecreëerd waar elke werknemer zich prettig bij voelt en zich aan kan conformeren. Bij DIQQ is dan ook weinig tot geen verloop qua consultants wat als positief effect heeft dat de klant een vast aanspreekpunt heeft en hierdoor optimaal bediend wordt. We proberen vanuit deze filosofie een zo goed mogelijke service te bieden voor al onze klanten, kandidaten en partners. Bij DIQQ gaan we voor kwaliteitsvolle plaatsingen en een aangenaam plaatsingsproces. Ons doel is om een lange termijnrelatie met zowel partner als kandidaat te creëren. Mensen behandelen zoals je zelf graag behandeld wilt worden is ons belangrijkste uitgangspunt.
Meer over DIQQ
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.