OPPO INNO DAY 2020: nieuwe technologische visie en conceptproducten

OPPO AR Glass 2021, OPPO CybeReal AR-applicatie en oprolbare OPPO X 2021 concept smartphone gepresenteerd

| OPPO | 3 min | 17 november 2020 12:57
Afbeelding: De OPPO AR Glass | Copyright: OPPO
nder de noemer ‘Leap into the future’ vond vandaag in Shenzen OPPO INNO DAY 2020 plaats. Tijdens dit online evenement kondigde OPPO, een van de meest innovatieve en toonaangevende smart device merken ter wereld, zijn nieuwste technologieën en innovatieve conceptproducten aan waaronder OPPO AR Glass 2021, de OPPO CybeReal AR-applicatie en de OPPO X 2021: een oprolbare conceptsmartphone. Onder het mom van ‘Internet of Experience’ zette OPPO eveneens zijn nieuwe merkovertuiging ‘Technology for Mankind, Kindness for the World’ neer en debuteerde het merk zijn ‘3+N+X-strategie’ voor technologieontwikkeling.

3+N+X-strategie voor technologieontwikkeling

Tijdens OPPO INNO DAY 2020 wees Tony Chen, oprichter en CEO, erop dat OPPO vastbesloten is om creativiteit en innovatie na te streven in alle activiteiten. Ook wil het merk meer baanbrekende producten gaan ontwikkelen via de zogenoemde 3+N+X-technologieontwikkelingsstrategie. Gebaseerd op de merkovertuiging ‘Technology for Mankind, Kindness for the World’, zette OPPO deze strategie uiteen. De ‘3’ verwijst naar de drie fundamentele capaciteiten van software, hardware en cloud services. De ‘N’ staat voor de bestaande expertise van OPPO, waaronder machine learning, AR en OPPO Cloud. De ‘X’ verwijst naar het onderscheidend vermogen van OPPO, zoals de OPPO VOOC-snellaadtechnologie.

Drie baanbrekende conceptproducten

Tijdens het evenement introduceerde OPPO tevens drie conceptproducten. De innovatieve producten laten geheel nieuwe mogelijkheden zien voor de interactie tussen mens en technologie en de verkenning van de digitale wereld om ons heen.

Het eerste product binnen de reeks, de OPPO AR Glass 2021, beschikt over een compact design en is met slechts 117 gram ook ultralicht. Het product ondersteunt een aantal natuurlijke interacties, waaronder het gebruik van een smartphone, op gebaren gebaseerde interacties en ruimtelijke lokalisatie. Wat betreft de kerncomponenten, is de OPPO AR Glass 2021 ontwikkeld met de optische Birdbath-technologie, wat een meeslepende ervaring optimaliseert.

OPPO AR Glass 2021 beschikt tevens over diverse sensoren, waaronder twee fish-eye-camera’s, een ToF-dieptesensor en een RGB-sensor. Hiermee kan het de 3D-lokalisatieberekening binnen milliseconden uiterst nauwkeurig voltooien. De sensoren bieden gebruikers bovendien een levensechte AR-ervaring door middel van constante updates en real-time feedback van positie van de gebruiker.

Het tweede conceptproduct, de OPPO CybeReal AR-applicatie, beschikt over real-time ruimtelijke berekening en wordt aangedreven door uiterst nauwkeurige lokalisatietechnologie. Hiermee heeft de applicatie krachtige digitale verwerkingsmogelijkheden die worden ondersteund door unieke technologieën van OPPO, waaronder nabootsing van de fysieke wereld, real-time informatie, nauwkeurige lokalisatie en OPPO Cloud. CybeReal maakt gebruik van meerdere sensoren op het apparaat voor geïntegreerde detectie, analyse en feedback. De applicatie brengt uitgebreide data in kaart via real-time informatiemapping met het cloudplatform en verrijkt de gebruikservaring.

De oprolbare OPPO X 2021-conceptsmartphone is de nieuwste prestatie van OPPO’s R&D-tak op het gebied van flexibele weergave en structurele opeenstapeling. De conceptsmartphone is voorzien van de drie belangrijkste gepatenteerde technologieën van OPPO: Roll Motor-aandrijflijn, 2-in-1 Plate en zeer sterk Warp Track-schermlaminaat. Het toestel beschikt over een eye-catching, uittrekbaar ontwerp dat meer mogelijkheden biedt voor camera’s, batterijen, speakers en mobiele antennes. Het toestel is uitgerust met een oprolbaar OLED-scherm van minimaal 6,7 inch en maximaal 7,4 inch, waarmee gebruikers het displayformaat naar wens kunnen aanpassen.

Geïntegreerd multi-device systeem en uitgebreid R&D-plan

OPPO lanceerde onlangs zijn eerste smart-tv en blijft zijn assortiment van IoT-producten uitbreiden. Dit betekent dat het intelligente multi-device systeem, gebaseerd op ColorOS, gebruikers volledige scenario-ervaringen kan gaan bieden die meer geïntegreerd, veiliger en gemakkelijker werken. Bovendien heeft OPPO solide expertise opgebouwd op het gebied van AI, AR, OPPO Cloud en snelladen, en blijft het merk sterk investeren in ontwikkeling en innovatie.

OPPO INNO DAY vond vandaag voor de tweede keer plaats. Geïnspireerd door de gloednieuwe ideeën rondom technologische innovatie en door middel van het streven naar technologische integratie, staat het menselijke component centraal binnen OPPO. Door de ontwikkeling van gepersonaliseerde en gebruiksvriendelijke technologieën geeft OPPO waarde mee aan zijn gebruikers. In de toekomst zal OPPO blijven samenwerken met partners om concurrentie, verdeeldheid en grenzen te overwinnen en de toekomst van technologische ontwikkeling te verhelderen.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over OPPO

OPPO is een wereldwijd toonaangevend smartphonemerk dat naast innovatieve smartphones ook baanbrekende IOT-producten biedt. Sinds de lancering van OPPO’s eerste smartphone in 2008, heeft het bedrijf onophoudelijk gewerkt aan technologische doorbraken zonder afbreuk te doen aan design. 

De opening van het Nederlandse kantoor was in 2018 een van OPPO’s eerste Europese vestigingen. Sindsdien zijn er in verschillende segmenten smartphoneseries geïntroduceerd, van betaalbare eyecatchers (A 2020 Series) tot toestellen die smartphone fotografie wereldwijd naar een hoger niveau tillen (Reno series) en premium toestellen met innovatieve specs (Find X Series). 

OPPO was met zijn Find X2 Series ook het eerste merk dat 5G-smartphones introduceerde op de Nederlandse markt. Als pionier op het gebied van 5G ondersteunt OPPO de commerciële uitrol van 5G op verschillende manieren, waaronder standaard 5G-patentontwikkeling, technologieonderzoek en industriële samenwerkingen. 

In het tijdperk van intelligente connectiviteit is het de ambitie van OPPO om zowel lokaal als internationaal, te blijven investeren in het creëren van impactvolle producten en het ontwikkelen van grensverleggende (5G-) technologieën. OPPO’s SuperVOOC 2.0 is hier een goed voorbeeld van; het is de snelste laadtechnologie die momenteel commercieel beschikbaar is. 

OPPO werkt wereldwijd samen met toonaangevende partners zoals o.a. Lamborghini, FC Barcelona, Wimbledon en National Geographic. Momenteel is OPPO actief in meer dan 45 landen en regio’s en beschikt het over zes onderzoekscentra die zich volledig richten op het creëren van ultieme smartphone-ervaringen voor gebruikers over de hele wereld.
Meer over OPPO

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.