Zorgmedewerkers beoordelen IT-voorzieningen positiever door coronacrisis

Beoordeling van IT-voorzieningen stijgt van 6,9 naar 8,1

| Ictivity | 1 min | 02 december 2020 16:03
Copyright: Ictivity
Nederlandse zorgmedewerkers zijn door de coronacrisis de IT-voorzieningen positiever gaan beoordelen. Dit blijkt uit onderzoek naar de digitale werkbeleving van IT-dienstverlener Ictivity, uitgevoerd onder 1730 werkende Nederlanders, waarvan er 436 in de zorgsector werkzaam zijn. Zo geven zorgmedewerkers dit jaar hun IT-voorzieningen een 8,1. En dat is opvallend. Want in 2019 beoordeelde de zorgsector haar IT-voorzieningen nog met een veel magerder cijfer, namelijk een 6,9.

Tevredenheid thuiswerkplek stijgt

Niet alleen de IT-voorzieningen worden positiever beoordeeld, er wordt door zorgmedewerkers ook positiever gekeken naar de thuiswerkplek. Zo scoorden de voorzieningen om thuis te werken in 2019 een 6,8. Tijdens de coronacrisis is deze beoordeling gestegen tot een 7,2.

Wilbert van Beek, algemeen directeur van Ictivity: “Het is opvallend dat men nu een stuk positiever kijkt naar de IT-voorzieningen en de thuiswerkplek. Organisaties zetten grote stappen op het gebied van IT, maar een stijging van ruim een punt in de beoordeling is enorm. Dit is waarschijnlijk deels te verklaren door de grote afhankelijkheid van IT die iedereen sinds de coronacrisis in maart heeft gevoeld en vandaag nog steeds ervaart. Dit heeft men gedwongen om te ontdekken welke mogelijkheden de IT allemaal biedt. Daarbij heeft de uitbraak van COVID-19 er ook voor gezorgd dat men gedwongen werd om innovaties versneld door te voeren. Deze verbeteringen dragen ook bij aan een positievere gebruikerservaring.”

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over Ictivity

Ictivity heeft al 21 jaar ervaring met het automatiseren van werkplekken en het in beheer nemen van IT omgevingen. Ictivity begrijpt de onderliggende technologie als geen ander. Maar het grootste onderscheid ten opzichte van andere ICT-dienstverleners is dat Ictivity tevens oog heeft voor de medewerker: hoe kunnen we hem of haar optimaal faciliteren? Hoe kunnen we de rompslomp wegnemen en werk efficiënt maken? Dit vraagt om diepgaande kennis van de verticale markten. Immers, een gemeente kent heel andere persona’s dan een zakelijke dienstverlener of een logistiek bedrijf, maar ook heel andere werkprocessen. Doordat Ictivity zich verdiept in de werkprocessen zien zij ook waar het efficiënter kan. Ictivity hanteert altijd User Based Computing als uitgangspunt. Daaronder verstaan zij een IT-omgeving die zich plooit naar de behoeften van gebruikers. Het bedrijf ontwerpt IT-omgevingen niet vanuit een puur technische visie, maar zet de processen van een organisatie en taken van een medewerker centraal.
Meer over Ictivity

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.