Visa lanceert marketingcampagne in Nederland: ‘Ik betaal met Visa’

| Visa | 3 min | 17 december 2020 11:36
Gewaardeerd
Afbeelding: Ik betaal met Visa | Making of commercial | Copyright: Visa
  • Grootste marketingcampagne positioneert Visa als universeel betaalmerk voor het dagelijks leven.
  • Voor het eerst in de geschiedenis van het bedrijf zendt Visa zelf een tv-commercial uit in Nederland om te laten zien hoe makkelijk, veilig en snel je kunt betalen met Visa.
Visa, de wereldwijde speler op het gebied van digitale betalingen, lanceert zijn grootste marketingcampagne in Nederland ooit. Met de slogan 'Ik betaal met Visa' positioneert het merk zich als het nieuwe betaalmiddel voor het dagelijks leven. Het doel van de campagne is om de positie van Visa als universeel betaalmerk verder te versterken op verschillende kanalen, apparaten en betaalmomenten.

Digitale en traditionele contactpunten

Het holistische ‘Ik betaal met Visa’-framework is ontworpen voor meerdere jaren en bereikt de consument via zowel digitale als meer traditionele contactpunten. De ‘Ik betaal met Visa’-campagne bestaat uit twee fasen. Het eerste deel van de campagne startte op 15 december. Deze heeft een digitale aanpak en bestaat uit banners en video’s die te zien zijn op sociale kanalen zoals YouTube, Facebook en Instagram. De tweede fase van de campagne start op 4 januari en bestaat uit een tv-commercial die tot en met 31 januari op tv wordt uitgezonden, een primeur voor Visa in Nederland.

De tv-spot legt consumenten uit welke mogelijkheden er vandaag de dag zijn om met Visa te betalen – zelfs op plaatsen en in situaties waar voorheen vaak met contant geld werd betaald. In de commercials betalen kaarthouders met hun smartphone of via wearables en wordt uitgebeeld dat je met nieuwe betaalopties sneller kunt betalen. De commercials worden op de volgende zenders uitgezonden: RTL4, RTL5, RTLZ, RTL7, RTL8, FOX Sports, Ziggo Sport, Eurosport, Discovery, National Geographic, 24Kitchen, Comedy Central, MTV, Spike, TLC, Xite, Investigation Discovery (ID) en HISTORY.

Virtuele studioproductie

Vanwege COVID-19 en de bijbehorende veiligheidsmaatregelen was het een uitdaging om op een verantwoorde manier een tv-commercial te maken. Daarom heeft Visa de campagne verplaatst naar een volledig digitale ruimte. De opnames vonden plaats in de virtuele productiestudio Hyperbowl. Deze innovatieve en COVID-bestendige manier van opnemen is veelbelovend voor toekomstige campagnes. De gehele setting, van achtergrond tot attributen, is digitaal opgebouwd en kan snel worden omgeschakeld voor verschillende scènes. Dit bespaart kosten en tijd en zorgt daarmee voor een efficiënte manier van werken.

“Visa staat voor een veilige, gemakkelijke en snelle betaling, of het nu in een winkel of online is, waar je ook bent”, aldus Merle Meier-Holsten, Hoofd Marketing bij Visa Centraal Europa. “Met de campagne willen we Visa positioneren als het universele betaalmiddel voor het dagelijks leven op lange termijn. Want Visa is meer dan alleen een creditcard. We willen mensen informeren over de nieuwe digitale betaalmogelijkheden en consumenten helpen om steeds meer gebruik te maken van deze aanbiedingen. Consumenten willen niet hoeven nadenken over betalen, ze willen oplossingen die veilig, gemakkelijk en snel zijn. De slogan 'Ik betaal met Visa' verwoordt deze wens, is gemakkelijk te begrijpen en wordt door consumenten onthouden."

Hoe vind je dit artikel?


Waardering: Uitstekend (2 ratings).

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over Visa

Visa Inc. (NYSE: V) is wereldleider op het vlak van digitale betalingen. Onze missie is de wereld te verbinden door middel van het meest innovatieve, betrouwbare en veilige betalingsnetwerk, dat de beste kansen biedt aan individuen, bedrijven en economieën. Ons geavanceerde wereldwijde netwerk, VisaNet, biedt veilige en betrouwbare betalingen over de hele wereld en kan meer dan 65.000 transactieberichten per seconde verwerken. Visa’s continue focus op innovatie is een katalysator voor de snelle groei van connected commerce op elk apparaat. Naarmate de wereld verandert van analoog naar digitaal, zet Visa haar merk, producten, mensen, netwerk en schaal in om de toekomst van commercie vorm te geven.
Meer over Visa

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.