CM.com ondersteunt communicatie in connected vehicle

Conversational Commerce-platformaanbieder verzorgt geautomatiseerde sms-verzending voor connectiviteitsdiensten

| CM.com | 2 min | 20 december 2019 13:52
Gewaardeerd

CM.com, toonaangevende aanbieder van Conversational Commerce, kondigt vandaag de samenwerking met BMW Group aan. Het bedrijf levert de infrastructuur voor het versturen van geautomatiseerde sms-berichten als onderdeel van de wereldwijde ConnectedDrive-diensten van de autofabrikant. CM.com verbindt talloze bedrijven en merken wereldwijd met de smartphones van miljarden consumenten. In samenwerking met BMW Group verzorgt CM.com de versturing van sms-berichten naar de partners van de ConnectedDrive-diensten. Ook bewaakt CM.com de functionaliteit van de datatransmissie 24 uur per dag.

Voor de klant betekenen de ConnectedDrive-diensten meer comfort en eenvoudige bediening: zo kan de route voor aanvang van de reis makkelijk worden gepland via de smartphone, waarna het navigatiesysteem in het voertuig het overneemt. Sms is een belangrijk onderdeel voor het succes van dergelijke connectiviteitsdiensten. Geautomatiseerde sms-berichten worden nu bijna overal ter wereld gebruikt in een breed scala van toepassingen rond de aangesloten auto. Volgens de expertise van CM.com is de technologie hier uitermate geschikt voor, aangezien de in de auto geïntegreerde SIM-kaarten geen verbinding met het mobiele internet nodig hebben om sms-berichten te versturen. Bovendien is het een betrouwbaar wereldwijd kanaal dat al lang door alle mobiele telefoonoperatoren wordt aangeboden. Sms is het enige communicatiekanaal dat vrijwel altijd werkt, ongeacht de beschikbare gsm-standaard (zoals GPRS, 3G of LTE).

Honderden miljoenen sms-berichten per jaar

Het gebruik van de technologie van CM.com zal in de toekomst op verschillende manieren worden ingezet bij de BMW Group. Als onderdeel van een managed connectivity service garandeert CM.com de afhandeling van two-way messages. Daarnaast bewaakt het de verzending van sms-berichten naar de in de auto geïnstalleerde SIM-kaarten via de respectievelijke partners. Dit moet ervoor zorgen dat de datatransmissie van de verwachte honderden miljoenen sms-berichten per jaar zonder onderbreking plaatsvindt, 24 uur per dag.

De technologie van CM.com wordt op een schaalbare en eenvoudige manier aan BMW Group aangeboden. In de toekomst is het tevens mogelijk om geautomatiseerde sms-berichten te versturen voor allerlei doelen van de autofabrikant - bijvoorbeeld voor communcatie naar eigen medewerkers, maar ook naar partners of klanten in de vorm van registratiebevestigingen.

“We zijn erg blij om BMW Group als klant te verwelkomen. De ConnectedDrive-diensten bieden de bestuurder maximale connectiviteit, personalisatie en entertainment, maar ook alles wat het plannen van de reis gemakkelijker en comfortabeler maakt. Onze oplossing past in het plaatje door het flexibele en agile aspect”, aldus Jeroen van Glabbeek, CEO van CM.com. “Met deze use case en service laten we zien dat we klaar zijn om het wereldwijde IoT/M2M sms-verkeer te verwerken, dat in de toekomst een snelgroeiende markt is naast de standaard A2P-diensten. We verwachten dat we zo meer klanten in de IoT-industrie zullen aantrekken."

Hoe vind je dit artikel?


Waardering: Uitstekend (3 ratings).

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over CM.com

CM.com is een Conversational Commerce platform dat bedrijven en merken verbindt met de mobiele telefoons van miljarden consumenten wereldwijd. Het bedrijf biedt Messaging kanalen, zoals SMS, RCS, WhatsApp en Apple Business Chat in combinatie met een Customer Data Platform en andere platformfunctionaliteiten. CM.com is het eerste CPaaS-platform ter wereld met geïntegreerde betalingsfunctionaliteit. Vele klanten vertrouwen op de producten van CM.com voor betere marketing, betere sales en betere service aan hun klanten.
Meer over CM.com

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.