OPPO ambieert om leidend smart device merk in Europa te worden

Als een van de top 5* fabrikanten ter wereld, zal OPPO's toonaangevende smartphonetechnologie een ongekende groei op de Europese markt stimuleren

| OPPO | 3 min | 04 maart 2021 10:52
Copyright: OPPO
Vandaag heeft OPPO zijn doel aangekondigd om een van de beste fabrikanten en innovators op het gebied van slimme apparaten in Europa te worden. Op basis van zijn groeiroutekaart wil OPPO doorgaan met het leveren van toonaangevende technologieën voor mid-range en vlaggenschipapparaten, en het merk in West-Europa in de nabije toekomst versterken. Het bedrijf is in 2020 al uitgebreid naar vier nieuwe markten en telt nu 12 West-Europese landen waarin het actief is.

Dankzij zijn consistente groei en uitbreiding heeft OPPO zijn West-Europese bestellingen meer dan zien verdubbelen in 2020, een groei van ruim 200%** op jaarbasis. Met dit succes, meerdere bekroonde producten en zijn innovatieve visie, wil het merk zijn leidende positie op de Europese smart device markt in de komende drie jaar verstevigen.

Maggie Xue, President van OPPO West-Europa: ‘’Ondanks dat het afgelopen jaar voor velen ongelofelijk uitdagend was, hebben we ons allemaal gerealiseerd hoe belangrijk technologie is om verbonden te blijven. De ongekende groei die OPPO in 2020 in Europa heeft laten zien, toont aan dat we producten van wereldklasse leveren die verder gaan dan het voorzien van basisbehoeften van onze klanten. Dit maakt ons buitengewoon trots. We hebben een ambitieus doel gesteld voor de komende jaren om een ??van de topfabrikanten in Europa te worden, en we zijn ervan overtuigd dat we dit zullen bereiken. Het is dezelfde ambitie die echte innovatie, vooruitgang en de waarden van ons bedrijf stimuleert.’’

De beste van Europa

OPPO, een van de vijf grootste smartphonefabrikanten ter wereld, is sinds de lancering in 2004 snel uitgebreid naar meer dan 40 landen en regio’s. Ondanks een uitdagende pandemie is OPPO dit jaar uitgebreid naar vier nieuwe landen in West-Europa: Portugal, België, Ierland en Duitsland. Om zichzelf verder te profileren als een belangrijke speler in de regio, focust OPPO zich op partnerschappen met toonaangevende bedrijven in Europa. Dit om nieuwe kansen te benutten die zijn groei zullen bevorderen. Zo wil OPPO nog meer consumenten helpen toegang te krijgen tot toekomstige 5G-innovatie.

OPPO groeit ook verder op de Europese markt door middel van strategische partnerschappen met gerenommeerde merken, waaronder Roland-Garros, Rolex Paris Masters, FC Barcelona en Lamborghini. Bovendien blijft het bedrijf trouw aan zijn toewijding aan het creëren van toonaangevende slimme apparaten en zal het zijn focus op R&D-investeringen in intelligente technologieën vergroten.

Als onderdeel van zijn voortdurende innovatiebelofte, zal OPPO binnenkort de nieuwe Find X3 Series onthullen die bekend staat om zijn unieke balans tussen hightech features en een elegant productdesign. OPPO zal zijn nieuwste baanbrekende visuele technologie demonstreren onder het motto #AwakenColour tijdens het lanceringsevenement die voor iedereen te live bekijken is via OPPO’s YouTube-kanaal op donderdag 11 maart om 12:30 uur.

*) Bron: Counterpoint data – Global Smartphone Market 2020
**) Bron: OPPO’s interne data

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over OPPO
OPPO is een wereldwijd toonaangevend smartphonemerk dat naast innovatieve smartphones ook baanbrekende IOT-producten biedt. Sinds de lancering van OPPO’s eerste smartphone in 2008, heeft het bedrijf onophoudelijk gewerkt aan technologische doorbraken zonder afbreuk te doen aan design. 

De opening van het Nederlandse kantoor was in 2018 een van OPPO’s eerste Europese vestigingen. Sindsdien zijn er in verschillende segmenten smartphoneseries geïntroduceerd, van betaalbare eyecatchers (A 2020 Series) tot toestellen die smartphone fotografie wereldwijd naar een hoger niveau tillen (Reno series) en premium toestellen met innovatieve specs (Find X Series). 

OPPO was met zijn Find X2 Series ook het eerste merk dat 5G-smartphones introduceerde op de Nederlandse markt. Als pionier op het gebied van 5G ondersteunt OPPO de commerciële uitrol van 5G op verschillende manieren, waaronder standaard 5G-patentontwikkeling, technologieonderzoek en industriële samenwerkingen. 

In het tijdperk van intelligente connectiviteit is het de ambitie van OPPO om zowel lokaal als internationaal, te blijven investeren in het creëren van impactvolle producten en het ontwikkelen van grensverleggende (5G-) technologieën. OPPO’s SuperVOOC 2.0 is hier een goed voorbeeld van; het is de snelste laadtechnologie die momenteel commercieel beschikbaar is. 

OPPO werkt wereldwijd samen met toonaangevende partners zoals o.a. Lamborghini, FC Barcelona, Wimbledon en National Geographic. Momenteel is OPPO actief in meer dan 45 landen en regio’s en beschikt het over zes onderzoekscentra die zich volledig richten op het creëren van ultieme smartphone-ervaringen voor gebruikers over de hele wereld.
Meer over OPPO
Disclaimer
Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.