Objective Partners kondigt rebranding aan

Nieuwe bedrijfsnaam weerspiegelt aangepaste focus van service model naar software solution

| Objective Platform | 3 min | 11 maart 2021 13:54
Afbeelding: Management Team Objective Platform met links voor Rudy de Back, CEO | Copyright: Objective Platform
Vandaag kondigt Objective Partners, een Europese scale-up die software aanbiedt om investering in marketing- en media kanalen inzichtelijk en meetbaar te maken, haar rebranding aan. Hiermee benadrukt het bedrijf dat de focus van hun traditionele service model verschuift naar het aanbieden van een end-to-end software platform. Met dit platform hebben klanten voortaan zelf toegang tot de data omtrent hun marketing- en media investeringen en kunnen zij grip houden op het analyseren van hun resultaten om daarmee de marketing strategie te optimaliseren. De rebranding brengt ook een naamsverandering met zich mee: Objective Partners heet voortaan Objective Platform.

Arno Witte, SVP Data Science bij Objective Platform: “Wij geloven dat het voor iedere marketeer van belang is om een holistische, data-gedreven aanpak te hebben wanneer het aankomt op marketing- en media investeringen. Echter, hoe logisch dit ook klinkt, vandaag de dag is dit voor veel organisaties niet de realiteit. Op basis van de kanalen waar zij verantwoordelijk voor zijn, werken Marketing teams vaak gescheiden van elkaar en bepalen zij hun investeringsstrategie op datapunten die niet met elkaar te vergelijken zijn.”

Veel Brand Marketeers maken vandaag de dag nog gebruik van traditionele theorieën om de groei van een merk te waarborgen. Voorbeelden van dergelijke theorieën zijn Byron Sharp’s “How Brands Grow” en/of “Effectiveness in Context: A Manual for Brand Building” van Les Binet en Peter Field. In het toepassen van deze theorieën wordt doorgaans gekeken in hoeverre marketeers hun doelgroep weten te bereiken, wat de share of voice van het merk is, en hoe KPI resultaten zich ontwikkelen aan de hand van survey resultaten. Echter, het meten van de merkgroei die behaald wordt vanuit verschillende media kanalen blijft een uitdaging voor veel Brand Marketeers. Daarentegen zijn Performance Marketeers doorgaans meer data-gedreven in hun aanpak en hebben zij de mogelijkheid om de impact van hun investeringen direct meetbaar te maken.

Deze verschillende manieren van werken zorgt er vaak voor dat Marketing teams langs elkaar heen werken, wat het voor Chief Marketing Officers moeilijk maakt om vast te stellen wat de optimale verdeling van brand en performance budgetten is en welke kanalen daarin optimaal presteren. Zij worden daardoor nog regelmatig teruggeworpen op het vertrouwen van hun onderbuikgevoel en/of vuistregels om een gedegen marketingstrategie te kunnen uitzetten.

Dit is precies waar Objective Platform een oplossing biedt. Via het platform is het mogelijk om direct inzicht te krijgen in de impact van verschillende kanalen zodat CMO’s zowel op de korte- als de lange termijn hun investeringen kunnen optimaliseren. Daarnaast krijgen zij tevens inzicht in de invloed van relevante (externe) factoren die de effectiviteit van hun media investeringen kan beïnvloeden.

Deze inzichten kunnen bedrijven ondersteunen om de traditionele focus op share of voice, die enkel voor kanalen als radio en TV wordt gemeten, te ontgroeien en meer focus te liggen op de share of search zoals recentelijk geïntroduceerd door Les Binet. Share of search is een toonaangevende indicator om de market share van merken te kunnen meten en maakt daarvoor gebruik van Google zoekdata om brand value te kunnen meten. Met Objective Platform kunnen organisaties niet alleen inzicht krijgen in hun share of search, maar deze vervolgens ook vertalen naar concrete acties die bijdragen aan de groei van hun merk, zoals het optimaal inzetten van marketing budgetten over verschillende marketing- en media kanalen.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over Objective Platform
Objective Platform is een SaaS-oplossing waarmee bedrijven hun omnichannel media-investeringen kunnen volgen en optimaliseren. Door het gebruik van beschikbare databronnen te maximaliseren, bieden marketing measurement modellen een holistische kijk op digitale en traditionele media, zonder concessies te doen aan granulaire informatie. Zo kunnen adverteerders op basis van strategische en tactische inzichten hun budgetten verdelen over tijdsperioden, campagnes en kanalen. Objective Platform helpt adverteerders ook veerkracht op te bouwen tegen databeperkingen door cookie- en privacyregels.
Meer over Objective Platform
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.