ServiceNow introduceert nieuwe versie van het Now Platform en biedt bedrijven onmisbare digitale tools om disruptie om te zetten in workflows

Uitgebreide native AI-mogelijkheden en nieuwe low-code app-ontwikkeltools, waarmee klanten snel kunnen innoveren

| ServiceNow | 8 min | 11 maart 2021 15:32
Copyright: ServiceNow
  • Now Platform® Quebec release bevat nieuwe Creator Workflows en App Engine Studio om digitale transformatie te versnellen, waarbij snelle low-code app-ontwikkeling binnen de hele organisatie mogelijk wordt zodat uitdagingen in dagelijkse werkzaamheden omgezet worden in een workflow
  • Nieuwe, krachtige machine learning en native AI-oplossingen verhogen de digitale veerkracht en bedrijfsproductiviteit
  • Organisaties als Nike, Adobe, Deutsche Telekom, Logitech, Medtronic en St. Jude Children’s Research Hospital zetten het Now Platform in om hun digitale transformatie te versnellen
ServiceNow, het toonaangevende digitale workflowbedrijf dat werk beter laat werken voor mensen, heeft vandaag de Now Platform® Quebec release onthuld. Deze nieuwste versie van het Now Platform bevat uitgebreide native AI-mogelijkheden en nieuwe low-code app-ontwikkeltools, waarmee klanten snel kunnen innoveren, een kortere time-to-value kunnen realiseren, productiviteit kunnen verhogen en betere ervaringen kunnen bieden. Voor bedrijven die radicale veranderingen doorvoeren in hun bedrijfsvoering en hun digitale transformatie versnellen, biedt het Now Platform de digitale snelheid, wendbaarheid en veerkracht die iedere organisatie nodig heeft om de toekomst van werk vorm te geven.

Bijna 80% van de Fortune 500-bedrijven en duizenden organisaties wereldwijd vertrouwen op het Now Platform voor het behouden van hun omzet, het in stand houden van bedrijfscontinuïteit, het productief en veilig blijven en het bieden van geweldige ervaringen voor hun klanten en werknemers. Nu organisaties werken aan het mogelijk maken van thuiswerken op de lange termijn is het creëren van crossfunctionele workflows met goede ervaringen voor zowel werknemers als klanten van essentieel belang. Nog nooit werden zoveel digitale investeringen gedaan. Volgens IDC komen de wereldwijde investeringen in digitale transformatie in 2024 uit op meer dan $7,8 biljoen.1

Verschillende organisaties, waaronder Nike, Adobe, Deutsche Telekom, Logitech, Medtronic en St. Jude Children’s Research Hospital, gebruiken het Now Platform om hun digitale transformatieprogramma’s te versnellen en zo innovatie, veerkracht en productiviteit mogelijk te maken.

“Onder de huidige uitdagende omstandigheden voeren organisaties wereldwijd versneld veranderingen door en omarmen ze hierbij nieuwe modellen waarin werknemers op verschillende locaties werken. Hiervoor zijn nieuwe workflow-gebaseerde manieren van werken nodig, met meer flexibele, veerkrachtige en digitale waardeketens,” zegt Chirantan “CJ” Desai, chief product officer bij ServiceNow. “Klanten vertrouwen op ServiceNow’s Now Platform voor de ontwikkeling van digitale enterprise workflows, het creëren van nieuwe bedrijfsmodellen, het verhogen van productiviteit en het bieden geweldige klant- en werknemerservaringen – in elke werkomgeving. Deze nieuwste versie van het Now Platform verbetert de onmisbare digitale tools voor bedrijven die klanten vandaag de dag nodig hebben.”

“Nu bedrijven de aandacht verleggen van noodmaatregelen naar herstel op de lange termijn en het werken op afstand de norm wordt, versnellen organisaties hun inspanningen voor digitale transformatie en investeren ze in nieuwe technologieën die continuïteit en flexibiliteit bieden,” zegt Philip Carter, Group Vice President, European Chief Analyst en WW C-Suite Tech Research lead bij IDC. “De mogelijkheid om end-to-end digitale ervaringen te bieden voor zowel werknemers als klanten is cruciaal voor de concurrentiepositie. Er is een grote vraag onder klanten, versterkt door de pandemie, naar uniforme technologieplatformen waar systemen, silo’s en processen met elkaar verbonden worden om deze connected digital-first enterprisemodellen mogelijk te maken.”

De low-code workflow-revolutie

ServiceNow introduceert vandaag Creator Workflows als uitbreiding op de bestaande IT-, Employee- en Customer Workflow-portfolio’s zodat de business het zeggenschap over automatisering krijgt, en werknemers ongeacht hun technologisch vaardigheidsniveau de mogelijkheid hebben om snel apps te bouwen.

Creator Workflows bevatten ServiceNow’s low-code ontwikkeltools, App Engine en IntegrationHub, waarmee bedrijven de mogelijkheid hebben om oude, handmatige processen om te zetten in moderne, digitale workflows die schaalbaar zijn. Met de Now Platform Quebec release introduceert ServiceNow nieuwe producten binnen Creator Workflows waarmee ontwikkelaars snel workflow-apps kunnen ontwikkelen, ongeacht hun vaardigheidsniveau:
  • App Engine Studio versnelt app-ontwikkeling op schaal met een snelle, intuïtieve en begeleide visuele ontwikkelomgeving die werknemers zonder ervaring met code schrijven de mogelijkheid biedt om samen te werken en applicaties te bouwen.
  • App Engine Templates biedt teams toegang tot vooraf samengestelde workflow-bouwstenen waarmee citizen developers op weg worden geholpen bij het bouwen van apps, zonder dat ze vanaf nul hoeven te beginnen.
Low-code wordt een strategische noodzaak voor bedrijven om zich aan te kunnen passen aan een snel veranderende omgeving. Volgens Gartner zal “in 2024 low-code applicatieontwikkeling verantwoordelijk zijn voor meer dan 65% van alle activiteiten op het gebied van applicatieontwikkeling.”2

Verschillende organisaties, waaronder St. Jude Children’s Research Hospital en de City of Los Angeles, maken al gebruik van ServiceNow’s low-code App Engine om custom end-to-end workflows te bouwen. Hierdoor kunnen deze organisaties zich richten op het leveren van grootschalige kritieke en levensreddende diensten aan patiënten en inwoners tijdens COVID.

Met de Now Platform Quebec release ondersteunt ServiceNow organisaties om flexibeler te zijn en nieuwe manieren van werken in te passen. Door een uniform platform en datamodel te gebruiken, kunnen klanten continu bedrijfsprocessen monitoren en verbeteren. Op deze manier worden bottlenecks proactief geïdentificeerd en opgelost, kunnen werknemers gestructureerder werken en behoort een terugkeer naar kantoor voor sommige organisaties tot de mogelijkheden. Drie additionele nieuwe workflow-oplossingen:
  • Process Optimization maakt het voor IT- en customer service-organisaties mogelijk om de processen achter de workflows te visualiseren en te verbeteren, en bottlenecks in processen proactief te identificeren en te voorkomen zodat issues sneller opgelost worden.
  • Workforce Optimization biedt een werkomgeving voor IT- en customer servicemanagers die organisaties helpt om de productiviteit te optimaliseren. De werkomgeving monitort realtime de productiviteit, workload en KPI’s van agents in verschillende kanalen, waardoor klantervaringen worden verbeterd.
  • Engagement Messenger breidt selfservice uit naar portals van derde partijen en ondersteunt AI search, Knowledge Management, en Case en Virtual Agent-interacties. Dit resulteert in een versnelde afhandeling van cases en een verhoogde klanttevredenheid.

Machine learning en native AI-oplossingen voor meer digitale veerkracht en bedrijfsproductiviteit

De Now Platform Quebec release biedt organisaties de mogelijkheid om hun productiviteit te verhogen met behulp van krachtige, nieuwe native AI-mogelijkheden. Naast de noodzaak om snel te innoveren en op schaal te implementeren, moeten klanten enterprise-brede digitale tools van consumentenkwaliteit bieden die de productiviteit van werknemers op afstand verhogen. Nieuwe functionaliteiten om productiviteit te verbeteren zijn onder andere:
  • ITOM Predictive AIOps voorspelt problemen voordat ze daadwerkelijk een probleem vormen en ondersteunt organisaties om oplossingen te automatiseren.
  • Virtual Agent-verbeteringen verkorten de time-to-value met een begeleidende setup en aanbevelingen voor topics, en versnellen het oplossen van incidenten dankzij end-to-end AI-ondersteunde conversatie-ervaringen.
  • AI Search biedt een zoekervaring van consumentenkwaliteit voor werknemers en klanten, waardoor personen de gepersonaliseerde, relevante en actiegerichte informatie krijgen die ze nodig hebben - direct in hun zoekscherm in de service-portals, mobiel en Virtual Agent.
Deze nieuwe oplossingen vertegenwoordigen de AI-functionaliteit die is verworven met de overnames van Loom Systems en Attivio, en zijn opgenomen in de Quebec release. De Now Platform Quebec release verlicht werkzaamheden dankzij geavanceerde AIOps-mogelijkheden en biedt klanten meer inzicht in hun digitale activiteiten zodat incidenten geminimaliseerd en eerder opgelost worden. De release biedt een AI-gedreven ervaring van consumentenkwaliteit die organisaties ondersteunt om slimmer en sneller te werken.

Geweldige werknemerservaringen in de nieuwe wereld van werk

ServiceNow gaat door met het creëren van geweldige werknemerservaringen door werknemers te helpen bij het vinden van antwoorden op vragen en te voldoen aan werknemersverzoeken binnen de hele organisatie - van HR tot IT en van de juridische afdeling tot de facilitaire dienst. Naast een zoekervaring van consumentenkwaliteit dankzij AI Search, kondigt ServiceNow nieuwe innovaties aan die organisaties helpen bij het vergroten van de werknemersbetrokkenheid in de hele organisatie, zoals Universal Request. Hiermee kunnen agents samenwerken en tickets doorzetten naar andere afdelingen terwijl werknemers geïnformeerd worden over de status van hun ticket. Op die manier kunnen werknemers zich volledig richten op hun werk zonder dat ze bezig hoeven te houden met waar ze hun verzoek precies naar toe moeten sturen.

Beschikbaarheid

De Now Platform Quebec release is vanaf vandaag algemeen beschikbaar.

Aanvullende informatie:
  • Bekijk een demo van de App Engine Studio en Templates-oplossing.
  • ServiceNow’s Chief Product Officer, CJ Desai, deelt aanvullende inzichten in zijn blog over:
    • IT Workflows maken de toekomst van IT in snel tempo mogelijk.
    • De mogelijkheden van Customer Workflows verbinden klantactiviteiten en verhogen loyaliteit.
    • UI Builder-mogelijkheden voor App Engine- en Customer Service Management-oplossingen bieden klanten de mogelijkheid om verschillende doelgroepen te bedienen.
  • De mogelijkheden van Employee Workflows creëren verbonden en aantrekkelijke werknemerservaringen, waarover hier meer te lezen is.
  • ServiceNow introduceert vandaag ook nieuwe innovaties voor telecom, financiële dienstverlening en de zorgsector. Meer informatie hierover vind je hier.
Wat klanten en partners zeggen over de Now Platform Quebec release:

Adobe

“In de hedendaagse ervaringsgedreven economie speelt ServiceNow een integrale rol in het vormgeven van digitale workflows,” zegt Ronell Hugh, Head of Product Marketing, Adobe Experience Platform. “Het Now Platform heeft ons geholpen interne workflows te vereenvoudigen en de algehele werknemerservaring te verbeteren.”

Deutsche Telekom

“Met de oprichting van de nieuwe B2B business unit in 2020, is DTAG begonnen met het implementeren van het B2B Powerhouse-initiatief, met daarbij het streven om processen en IT voor de B2B-tak radicaal te versimpelen en eenduidig te maken,” zegt Angela Maragopoulou, CIO B2B, Deutsche Telekom. “Voor deze doelstelling heeft het B2B-management besloten om deel te nemen aan het ServiceNow Design Partner Program om invloed te hebben op en bij te dragen aan verdere ontwikkelingen van het ServiceNow platform, in lijn met de behoefte van een moderne B2B telco.”

Deloitte

“Organisaties in alle sectoren hebben het afgelopen jaar enorme digitale veranderingen ondergaan, waarbij we ons voortdurend aan hebben moeten passen aan een steeds veranderende wereld van werk,” zegt Erica Volini, principal and human capital leader, Deloitte Consulting LLP. “Dankzij onze voortdurende samenwerking met ServiceNow en de nieuwste updates van het Now Platform zijn onze klanten klaar voor de moderne werknemer en hebben ze de mogelijkheid om productiviteit op niveau te houden, waar ook gewerkt wordt, en zakelijke flexibiliteit op grote schaal te stimuleren.”*

*) Please see www.deloitte.com/us/about for a detailed description of our legal structure.
1) IDC, WW Digital Transformation Spending Guide, 2021
2) Gartner, Top 10 Application Predictions Through 2025, 12 May 2020

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over ServiceNow
ServiceNow (NYSE: NOW) laat werk beter werken voor mensen. Ons cloudbased platform en onze oplossingen bieden een digitale workflow die de ervaring en productiviteit van zowel werknemers als organisaties verbetert. 
Meer over ServiceNow
Disclaimer
Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.