Belvilla ontzorgt zowel verhuurders als gasten met self-service functies

| Belvilla | 2 min | 16 maart 2021 14:46
Copyright: Belvilla
Belvilla, een van de grootste aanbieders van vakantiehuizen in Europa, verhoogt de flexibiliteit en verbetert de service met de inzet van geavanceerde technologie. Binnen de branche is Belvilla, onderdeel van OYO Vacation Homes, de eerste full-service aanbieder die de dienstverlening vrijwel volledig heeft geautomatiseerd en gedigitaliseerd.

Contract digitaal ondertekend

Sinds een kleine maand kunnen huiseigenaren zichzelf registreren op het Belvilla-platform en hun woningen eenvoudig integreren via de eigen webportal. Foto's, beschikbaarheid en andere gegevens kunnen online worden ingevoerd en verhuurcontracten kunnen digitaal worden ondertekend. Belvilla is daarmee de eerste full-service aanbieder van vakantiehuizen met een dergelijke digitale service. In de eerste maand werd deze service al door 5% van de huiseigenaren gebruikt.

Dynamisch prijsmodel

Een andere tool die Belvilla huiseigenaren aanbiedt, is het dynamische prijsmodel. Zodra de vraag terugloopt, worden de prijzen verlaagd. Neemt de vraag toe, dan wordt hierop geanticipeerd met een prijsstijging. Deze technologie blijkt succesvol: de eerste twee maanden van 2020 hadden huizen die gebruik maakten van dit dynamische prijsmodel gemiddeld 11% meer omzet dan huizen zonder deze toepassing. Dit percentage is in de daaropvolgende maanden zelfs verder opgelopen tot 17%.

Rahul Sahni, Chief Product Officer van OYO Vacation Homes: "Voor veel van onze huiseigenaren is het verhuren van een vakantiehuis een bron van extra inkomsten; iets wat ze doen naast hun normale baan. Daarom is het altijd ons doel geweest om onze huiseigenaren een flexibele en gemakkelijke service te kunnen bieden zonder dat zij veel tijd kwijt zijn met het verhuren van hun vakantiewoningen. Met de inzet van nieuwe tools verwachten we een betere service te kunnen bieden, zowel langs de kant van de gasten als van de verhuurders.”

Webportaal & app voor huiseigenaren

94% van de huiseigenaren van Belvilla beheert de vakantiehuizen via het webportaal of de app. Beide tools bieden details over de kalender met realtime boekingen, betalingen en facturen, en details over de prestaties.

Hanita van der Meer, Brand PR Director van OYO Vacation Homes: “Naast de verdere verbetering van de nieuwe tools, staan er voor de komende maanden nog meer innovaties op de planning. Hierbij kan men onder andere denken aan een snellere mobile site. Bij deze aanpassingen zal de nadruk liggen op het nog verder verduidelijken van de inhoud en transparantie rondom het verhuurbeleid.”

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Disclaimer
Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.