National Geographic-fotograaf legt met OPPO Find X3 Pro miljard kleuren vast in Mojave-woestijn

OPPO en National Geographic lanceren storytelling-campagne

| OPPO | 4 min | 14 april 2021 10:44
Afbeelding: Keith Ladzinski op pad met de OPPO Find X3 Pro 5G | Copyright: OPPO
Deze week start OPPO, een van de meest innovatieve en toonaangevende smart device merken ter wereld, zijn nieuwe samenwerking met National Geographic als storytelling-partner. Na de succesvolle Antarctica-campagne van vorig jaar komen de twee merken opnieuw bijeen. Het doel van de nieuwe ‘Out of This World Colours’-campagne is om de meest rijke en levendige landschappen op aarde vast te leggen met behulp van OPPO’s 10-bits Full Path Colour Management System, verwerkt in de nieuwste OPPO Find X3 Pro 5G-smartphone. Als onderdeel van het project verkende de bekroonde fotograaf Keith Ladzinski de Californische Mojave-woestijn door de lens van dit toestel. De campagne is deze hele maand te volgen via de online kanalen van National Geographic en OPPO. Gebruikers van de OPPO Find X3 Pro 5G worden door OPPO en National Geographic opgeroepen om op een eigen ontdekkingsreis te gaan, creaties te delen en anderen te inspireren via #OutOfThisWorldColours.

Verkenning vormt de kern van OPPO’s identiteit. Het innovatieve 10-bits kleurbeheersysteem van de OPPO Find X3 Pro 5G brengt tot 1 miljard kleuren tot leven, van camera tot scherm.

Maggie Xue, President van OPPO West-Europa licht toe: “We zijn altijd gedreven door nieuwsgierigheid en verkenning, zowel vanuit het individu als het bedrijf. Onze laatste reis als onderdeel van het ‘Uncover Antarctica’-project met National Geographic was een enorm succes, waarmee we zowel verkenning als technologie konden combineren om een verhaal te creëren dat echt opvalt. We zijn verheugd om onze samenwerking voort te zetten met de ‘Out of This World Colours’-campagne, om te laten zien hoe ons toonaangevende kleurbeheersysteem de ware schoonheid van de natuur kan vastleggen en weergeven in 1 miljard kleuren. We zijn enorm blij met het resultaat. Keith is een indrukwekkende fotograaf die de Mojave-woestijn werkelijk tot leven heeft gebracht door middel van onze technologie.’’

Keith Ladzinski, National Geographic-fotograaf, zegt: “Het vastleggen van kleur en detail is een van de fundamenten van fotografie. Samenwerken met OPPO was een geweldige kans om nieuwe beeldinnovaties uit te proberen. We delen allebei een brandende passie voor het verkennen, creëren en ontdekken van unieke momenten en ervaringen. Het was een feest om de Mojave-woestijn te fotograferen met de OPPO Find X3 Pro 5G. Dankzij de RAW-beeldvormingsmogelijkheden kun je levendige details in landschappen vastleggen in maar liefst 1 miljard kleuren. Het resultaat is werkelijk verbluffend, ongelooflijk dat de beelden zijn geschoten met zo’n compact toestel binnen handbereik.’’

Keith Ladzinski, National Geographic-fotograaf, zegt: “Het vastleggen van kleur en detail is een van de fundamenten van fotografie. Samenwerken met OPPO was een geweldige kans om nieuwe beeldinnovaties uit te proberen. We delen allebei een brandende passie voor het verkennen, creëren en ontdekken van unieke momenten en ervaringen. Het was een feest om de Mojave-woestijn te fotograferen met de OPPO Find X3 Pro 5G. Dankzij de RAW-beeldvormingsmogelijkheden kun je levendige details in landschappen vastleggen in maar liefst 1 miljard kleuren. Het resultaat is werkelijk verbluffend, ongelooflijk dat de beelden zijn geschoten met zo’n compact toestel binnen handbereik.’’

Out of This World Colours: achter de schermen

Met OPPO Find X3 Pro als zijn hoofdcamera heeft Keith de Mojave-woestijn verkend om unieke momenten en landschappen te vinden en deze tot in de kleinste details vast te leggen. In de ‘Behind the Scenes’-video van de campagne documenteert Keith zijn proces vanaf aankomst op locatie tot aan het fotograferen op verschillende manieren en vanuit diverse invalshoeken.

Met behulp van zowel de omgeving als de innovatieve quad-camera van de OPPO Find X3 Pro 5G slaagde Keith erin de sfeer en het mysterie van de locatie vast te leggen en een buitenaards resultaat te creëren. Dankzij de 10-bits kleurverwerking van het toestel kon Keith de levendige kleuren van de woestijn tot leven brengen in zowel foto’s als video’s.

Bovendien past de smartphone dankzij het compacte formaat in krappe ruimtes waar traditionele camera’s niet kunnen komen, wat leidt tot unieke opnamen waarbij de camera door kleine doorgangen beweegt. Keith gebruikte de smartphone in professionele opstellingen, waaronder bewegende dia’s voor vloeiende, brede opnames van landschappen of gedetailleerde, rijke close-ups van texturen en natuurlijke mineralen.



De campagne

De campagne ‘Out of This World Colours’ is op 12 april van start gegaan en zal een maand lang Keith’s fotografiereis met de OPPO Find X3 Pro 5G presenteren aan de hand van een serie van foto’s, video’s en beelden achter de schermen. De campagne zal worden tentoongesteld via de (social media) kanalen van National Geographic en OPPO onder de noemer #OutOfThisWorldColours.

OPPO en National Geographic dagen OPPO Find X3 Pro-eigenaren uit hun eigen buitenaardse creaties vast te leggen, geïnspireerd door Keith's avonturen. Via de hashtags #OutOfThisWorldColours en #ShotOnOPPO kunnen gebruikers hun eigen kleurrijke ontdekkingen onthullen via social media en inspiratie halen uit vele anderen die meedoen.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over OPPO
OPPO is een wereldwijd toonaangevend smartphonemerk dat naast innovatieve smartphones ook baanbrekende IOT-producten biedt. Sinds de lancering van OPPO’s eerste smartphone in 2008, heeft het bedrijf onophoudelijk gewerkt aan technologische doorbraken zonder afbreuk te doen aan design. 

De opening van het Nederlandse kantoor was in 2018 een van OPPO’s eerste Europese vestigingen. Sindsdien zijn er in verschillende segmenten smartphoneseries geïntroduceerd, van betaalbare eyecatchers (A 2020 Series) tot toestellen die smartphone fotografie wereldwijd naar een hoger niveau tillen (Reno series) en premium toestellen met innovatieve specs (Find X Series). 

OPPO was met zijn Find X2 Series ook het eerste merk dat 5G-smartphones introduceerde op de Nederlandse markt. Als pionier op het gebied van 5G ondersteunt OPPO de commerciële uitrol van 5G op verschillende manieren, waaronder standaard 5G-patentontwikkeling, technologieonderzoek en industriële samenwerkingen. 

In het tijdperk van intelligente connectiviteit is het de ambitie van OPPO om zowel lokaal als internationaal, te blijven investeren in het creëren van impactvolle producten en het ontwikkelen van grensverleggende (5G-) technologieën. OPPO’s SuperVOOC 2.0 is hier een goed voorbeeld van; het is de snelste laadtechnologie die momenteel commercieel beschikbaar is. 

OPPO werkt wereldwijd samen met toonaangevende partners zoals o.a. Lamborghini, FC Barcelona, Wimbledon en National Geographic. Momenteel is OPPO actief in meer dan 45 landen en regio’s en beschikt het over zes onderzoekscentra die zich volledig richten op het creëren van ultieme smartphone-ervaringen voor gebruikers over de hele wereld.
Meer over OPPO
Disclaimer
Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.