Persbericht: SentinelOne scoort als enige leverancier het hoogst in alle drie de use cases van Gartner Critical Capabilities

Gartner positioneert SentinelOne als leider in het Magic Quadrant en kent de hoogste Critical Capability-scores toe

| SentinelOne | 2 min | 17 mei 2021 13:11
Copyright: SentinelOne
SentinelOne, ontwikkelaar van het autonome cybersecurity-platform, kondigt aan dat Gartner SentinelOne met de hoogste scores heeft gepositioneerd voor alle drie de use-cases (Type A, B en C) in zijn rapport Critical Capabilities for Endpoint Protection Platforms 2021.
Van de 19 leveranciers die in het rapport zijn opgenomen, is SentinelOne de enige leverancier die de hoogste score heeft behaald in alle drie de gebruiksscenario's van Critical Capabilities:
  • Customer use case Type A is gericht op "lean forward" -organisaties die nieuwe technologieën heel vroeg in de adoptiecyclus opnemen.
  • Customer use case Type B is gericht op "overall value" door de risico's van het vroege gebruik van nieuwe technologie af te wegen tegen de voordelen.
  • Customer use case Type C vertegenwoordigt organisaties die technologie doorgaans als een kostenpost of operationele noodzaak beschouwen en deze gebruiken als een middel om kosten te verlagen.

"Wij geloven dat deze hoogste productscore voor alle drie de gebruiksscenario's in de 2021 Critical Capabilities for Endpoint Protection Platforms onze visie en executie bevestigt voor het leveren van een AI-gedreven platform dat speciaal is gebouwd voor de eisen van de enterprise-markt", aldus Raj Rajamani, Chief Product Officer, SentinelOne."Wij geloven dat deze resultaten duidelijk de ongeëvenaarde mogelijkheden demonstreren die wij leveren aan een diverse groep klanten en representatief zijn voor de voortdurende tractie die we ervaren in de markt."

The Critical Capabilities for Endpoint Protection Platforms maakt deel uit van de analyse die is uitgevoerd voor het 2021 Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms en maakt gebruik van dezelfde gegevens die tijdens de onderzoeksperiode zijn verzameld. In combinatie met het rapport zijn we van mening dat ons gebruiksgemak, preventie, beheerde services en EDR-functionaliteit in de hoogst mogelijke mate voldoen aan de behoeften van de klant in alle use cases.

SentinelOne werd door Gartner ook gepositioneerd als leider in het 2021 Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms. Het Singularity Platform van SentinelOne omvat preventie-, detectie- en responsmogelijkheden voor endpoints, containers, cloud-workloads en IoT-apparaten in één volledig autonoom platform - met behulp van gepatenteerde gedrags- en statische AI-modellen om bescherming te bieden met een onzichtbare impact op de prestaties. Met SentinelOne schalen organisaties hun cyberbeveiliging met een AI-gedreven oplossing die transparantie biedt in alles wat er op machinesnelheid op het netwerk gebeurt en die met succes traditionele antivirusprogramma's vervangt.
  • Download een gratis exemplaar van de 2021 Gartner Critical Capabilities for Endpoint Protection-platforms hier
  • Schrijf u hier in voor ons aanstaande webinar op woensdag 19 mei om 17.00 uur CET
  • Download hier een gratis exemplaar van het 2021 Gartner Magic Quadrant for Endpoint Protection-platforms

Hoe vind je dit artikel?

Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.