Lexa gaat gevecht aan tegen cyberpesten met artificial intelligence

Chatbot Lara, de virtuele datingcoach, grijpt in bij ongewenst gedrag

| Lexa | 2 min | 03 juni 2021 9:21
Copyright: Lexa
Bij Lexa staat de veiligheid van haar singles voorop. Cyberpesten komt vaak voor en helaas zijn online dating services hierop geen uitzondering. Daarom gaat Lexa de strijd aan tegen deze vorm van pesten door chatbot Lara, de virtuele datingcoach van haar singles, ook hiervoor in te zetten. Vanaf vandaag herkent en grijpt zij namelijk in bij ongewenst gedrag in de chatbox van singles.

AI om singles te beschermen

Lexa was de eerste in de online datingwereld die een chatbot lanceerde. Naast dat Lara volledig gepersonaliseerde gesprekken voert en advies en tips geeft, komt zij nu ook op voor haar singles om vormen van cyberpesten te voorkomen. Zij grijpt in als er teveel berichten naar dezelfde single worden gestuurd zonder dat daar op gereageerd wordt. Zodra de single aangeeft ongewenste berichten te ontvangen, helpt Lara singles een eind te maken aan deze vervelende ervaring, door bijvoorbeeld de tip te geven om profielen te melden of te blokkeren. In beide gevallen wordt het moderatie- en veiligheidsteam gewaarschuwd. Zij nemen zo snel mogelijk maatregelen: van waarschuwingen tot definitieve verwijdering van het account, want voor dit onderwerp geldt een zero tolerance-beleid.

“Wij willen dat members zich veilig voelen bij ons, en hen daarom ook beschermen tegen online pestgedrag, zónder dat hun privacy en gebruikerservaring in gevaar komt. Dit was een mooie uitdaging voor Lexa, maar de missie is geslaagd! Chatbot Lara wordt dagelijks door duizenden members geraadpleegd voor tips en advies rondom daten. Het leek ons daarom een logische stap om haar ook in te schakelen om ongewenst gedrag te detecteren”, deelt Roelijne Peters van Lexa.

Veiligheid al bijna 20 jaar een prioriteit

Lexa verbetert voortdurend haar dienstverlening, in lijn met maatschappelijke ontwikkelingen en de behoeften van singles. Het blijven innoveren van de chatbot is een natuurlijk gevolg van de behoeften van de members en de gedragsregels van Lexa. Wanneer een member te maken krijgt met cyberpesten, is naast Lara, ook de klantenservice 24/7 bereikbaar per e-mail en telefoon voor hulp en staan er tips op de website voor een fijne en veilige date ervaring.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over Lexa
Lexa.nl, opgericht in 2002, is erkend als de datingservice die de beste service biedt en tevens marktleider binnen de Nederlandse datingbranche. Dankzij Lexa vonden vele singles de liefde en biedt members de beste en meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide Lexa App tot het ontmoeten van singles op één van de Lexa Events.
Meer over Lexa
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.