Zendesk-ondersteuning voor Instagram Messenger API

Klantenservice wordt social

| Zendesk | 2 min | 03 juni 2021 9:58
Copyright: Solen Feyissa op Unsplash
Bedrijven kunnen nu hun Instagram-accounts koppelen aan Zendesk en zorgen voor snelle en gepersonaliseerde klantenservice via Instagram. Met de Messenger API voor Instagram kunnen bedrijven eenvoudig gesprekken voeren met klanten die reageren op stories en direct messages (DM's) sturen.

Met Instagram Direct is het mogelijk om:
  • DM’s met tekst, afbeeldingen, emoji’s en bijlagen te versturen en te reageren op mentions en opmerkingen op stories;
  • klantgesprekken te automatiseren en escaleren met tools voor case- en workflowbeheer;
  • productinformatie te delen die klanten naar de Facebook store leidt waar ze het product kunnen aanschaffen;
  • een vollediger klantprofiel te bekijken met historische interactie via verschillende messaging-kanalen.
Voorheen reageerden bedrijven op individuele DM's via Instagram via hun mobiele app of webbrowser. Zelfs bij kleine organisaties liepen de inboxen snel vol en handmatig reageren bleek erg tijdrovend. Early adopters van Instagram Direct, zoals het Amerikaanse online winkelplatform SheIn, waren in staat de routering van supportvragen via tal van Instagram-accounts te vereenvoudigen en veel nauwkeuriger en sneller te reageren.

Messaging onmisbaar kanaal voor klantenservice

Met deze integratie speelt Zendesk in op het groeiende gebruik van messaging als kanaal voor vragen aan de klantenservice. Uit het laatste benchmark-onderzoek van Zendesk blijkt dat het gebruik van social messaging wereldwijd met 63 procent is gestegen in EMEA. Ter vergelijking, het gebruik van chat groeide met 52 procent, e-mail met 17 procent en telefonisch contact met 3 procent. Verder blijkt uit ander onderzoek dat een derde van de klanten onder de veertig jaar stelt dat social messaging de manier is om in contact te komen met de klantenservice. Jongere generaties stellen erg op prijs dat ze snel en eenvoudig een antwoord op hun vraag kunnen krijgen via messaging.

“Messaging is het nieuwe bellen. Voorheen werden berichten vooral voor persoonlijke gesprekken gebruikt, maar nu is het ook de manier waarop bedrijven met klanten communiceren. In oktober kondigden we de beta-versie van messaging aan die merken zoals SheIn hielp bij het beantwoorden van grote hoeveelheden vragen via dat kanaal. Vanaf nu kunnen veel meer merken hun klanten een persoonlijke en consistente support-ervaring leveren via Instagram”, zegt Martine Niermans, directeur Nederland bij Zendesk.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over Zendesk

De beste klantervaringen worden gerealiseerd met Zendesk (NYSE: ZEN). Zendesk’s krachtige, flexibele en schaalbare producten voor customer service en engagement komen tegemoet aan de behoeften van iedere organisatie.
Meer over Zendesk

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.