Voortaan kijk je niet alleen een film, maar beleef je hem!

Stap uit de bioscoopzaal in de wereld van Virtual Reality

| The Park | 3 min | 04 juni 2021 15:55
Gewaardeerd
Copyright: The Park
Virtual Reality-ervaringen van De Mol, De Dag en -gloednieuw - K3 in VR, gaat samenwerken met Kinepolis. In de bioscopen van Jaarbeurs Utrecht, Breda, Antwerpen en Brugge, zal een grote VR-booth van meer dan 100m² verschijnen waar bezoekers in de verschillende werelden van The Park kunnen stappen. The Park breidt dankzij die samenwerking uit van zeven naar elf locaties. Als het concept aanslaat, volgen mogelijk nog bijkomende locaties van Kinepolis.

Met deze samenwerking kan de kijker nog sterker de link voelen tussen fictie en Virtual Reality. The Park zette eerder al in op de koppeling tussen gekende televisieformats en een virtuele spelomgeving. Zo konden spelers al zelf meedoen in de fictiereeks ‘De Dag’ of ervaren hoe het is om als kandidaat in ‘De Mol’ mee te spelen. Met de nieuwste film van K3 ‘Dans van de Farao’ zullen kijkers rechtstreeks uit de bioscoopzaal, de virtuele K3-wereld bij The Park kunnen inwandelen.

Philippe De Schutter, CEO van The Park: “Na zeven maanden sluiting door corona, zijn we erg blij dat we terug kunnen openen met het nieuws van deze samenwerking. Achter de schermen hebben we niet stilgezeten. Deze samenwerking gaat voor ons verder dan louter het uitbreiden van ons aantal speelvelden. Het stelt ons in staat om de innovatie die er is in het lokale medialandschap weer eens te etaleren. Het is een absolute primeur dat een film meteen met een immersieve en interactieve variant naar buiten komt. Ditmaal zelfs op dezelfde locatie. Meer dan ooit kunnen we fans onderdompelen in de actie. We hopen dat het concept aanslaat, en kijken er naar uit om nog verder te groeien naar extra locaties en uit te pakken met nieuwe innoverende, lokaal geïnspireerde spellen.”

Eddy Duquenne, CEO van Kinepolis Group: “Onze bioscopen zijn vlot toegankelijke locaties die een breed publiek aantrekken. Op onze sites proberen wij verschillende activiteiten samen te brengen, zoals ook het geval is met onze horecapartners. The Park biedt een extra entertainment-ervaring die complementair is met een bioscoopbezoek. Dat dit bovendien mogelijkheden schept voor een VR-ervaring rechtstreeks gelinkt aan een film uit ons aanbod, is een extra reden om deze samenwerking met veel enthousiasme aan te gaan.”

Drie ervaringen bij Kinepolis

In de Kinepolis locaties kunnen bezoekers terecht voor drie Virtual Reality ervaringen: een zombiespel ‘The Hallow’, het avonturenspel ‘De Mol’ (afgeleid van het bekende televisieprogramma) en het gloednieuwe familiespel ‘K3 in VR – Piramide van Liefde’. Alle ervaringen duren ongeveer een half uur en zijn geschikt voor 2 tot 6 spelers. Het boeken van slots kan alleen via de website van The Park. Een VR-sessie kan ook geboekt worden onafhankelijk van een bioscoopbezoek.

The Park biedt ‘free-roam’ VR aan: dit betekent dat je VR-bril niet vast hangt aan kabels en je vrij door de speelhal wandelt. Eens je de bril opzet, zit je, als avatar, 360° midden in het decor het spel. Je medespelers zie je ook naast je bewegen, en je kan met hen praten en interageren tijdens het spel. De spellen ‘The Hallow’ en ‘De Mol’ zijn geschikt voor spelers vanaf 12 jaar. ‘K3 in VR’ is te spelen vanaf ongeveer 7 jaar. Voor een VR-ervaring betaal je € 25,- p.p. en is te boeken via de website van The Park.

Zie hier de brandmovie van The Park, samen met de trailers van de VR-ervaringen: De Mol, The Hallow en K3.

Hoe vind je dit artikel?


Waardering: Uitstekend (1 rating).

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over The Park
The Park werd gelanceerd in 2018 en is een ‘corporate venture’ van Telenet en 9.5 Magnitude Ventures met de missie om de toekomst van entertainment naar het grote publiek te brengen. The Park biedt immersive virtual reality ervaringen en een voorbeeld van wat we ‘phygital entertainment’ noemen. Het biedt mensen een team-ervaring die op de grens tussen het fysieke en digitale leven zit.

Bij The Park ontsnapt men even aan de realiteit met vrienden, familie, collega's, tijdens een vriendenactiviteit, gezinsuitstap of als teambuilding. De spelers bepalen tijdens het spel zelf het verloop van de verhaallijn. De ervaringen die bezoekers kunnen spelen, ontwikkelt The Park zelf. Ze zijn toegankelijk voor alle leeftijdsgroepen. Je kan bij The Park oa gaan mollenjagen in De Mol (gebaseerd op bekende TV format), gijzelaars bevrijden als een echt SWAT team in De Dag (TV serie op EEN), een bom ontmantelen in NanoClash of griezelen en zombies achternazitten in The Hallow.
Meer over The Park
Disclaimer
Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191029200614.jpg
Drive value with data
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.