Nederlandse CISO’s betalen graag meer voor thought leaders in IT-security

Onderzoek van het Code Red IT Security PR Network toont de invloed van thought leadership op elke fase van het inkoopproces voor IT-beveiligingsoplossingen

| Code Red | 3 min | 28 juni 2021 14:21
Copyright: Code Red
Code Red, het wereldwijde netwerk van PR-specialisten op het gebied van IT-beveiliging, publiceert vandaag de bevindingen in de Benelux uit het wereldwijde onderzoek naar de waarde van thought leadership als een essentieel marketingmiddel. Het kan uitdagend zijn om sceptici te overtuigen van deze waarde, maar het onderzoek maakt duidelijk dat thought leadership Chief Information Security Officers (CISO’s) een fundamentele rol speelt in het inkoopproces.

Code Red gaf de opdracht tot een onderzoek onder 819 beslissingsnemers op het gebied van IT-security bij bedrijven in tien landen en regio’s, waaronder de Benelux, naar het het belang van thought leadership voor hun inkoopbeslissingen. Thought leadership (intellectueel leiderschap) is het beïnvloeden van mensen met aantoonbare kennis, ideeën en meningen over een bepaald thema in het bedrijfsleven. Uit het onderzoek blijkt dat 88 procent van de CISO’s in de Benelux bereid is meer te betalen voor een leverancier die een thought leader is in zijn vakgebied. De respondenten zien thought leadership zelfs als een belangrijk keurmerk voor kwaliteit en de reputatie van IT-securityleveranciers.

Het rapport laat bovendien zien dat CISO’s thought leadership content inzetten in elke fase van het inkoopproces, van het onderzoeken van oplossingen en het maken van een voorselectie tot definitieve keuzes van leveranciers. De invloed van deze content is onmiskenbaar, aangezien 45 procent van de respondenten zegt dat thought leadership content een rol speelde bij de definitieve beslissing om met een IT-securityleverancier in zee te gaan. Zelfs nadat de deal tot stand komt blifjt thought leadership belangrijk, want 37 procent van de CISO’s in de Benelux heeft meer aankopen gedaan bij een leverancier vanwege de sterke thought leadership. De content moet daarom door marketingspecialisten zeker gezien worden als veel meer dan alleen een manier om de ‘verkooptrechter’ te vullen.

CISO’s in de Benelux vinden vertrouwde thought leadership content over verschillende IT-securityvraagstukken hoofdzakelijk via drie wegen: onafhankelijk onderzoek met zoektermen, via vrienden en collega’s en via de vakmedia voor IT en IT-security. Zij zijn van mening dat thought leadership content die men op die manieren opdoet geloofwaardig is. Dat geldt voor 39 procent van hen ook voor content die duidelijke informatie biedt over het onderwerp waar zij in geïnteresseerd zijn en die geschreven is door bekwame en gespecialiseerde auteurs. Het mediaprofiel, het imago en de naamsbekendheid moeten daarom centraal staan in een marketingstrategie voor thought leadership.

Paul Zeebregts, eigenaar van Zeekhoe Communicatie, dat Code Red vertegenwoordigt in de Benelux: “Dit onderzoek onderschrijft dat thought leadership een belangrijke voorwaarde is voor een succesvolle marketingcampagne. Het is echter niet eenvoudig om uit te groeien tot een thought leader in IT-security. Dat vraagt om inzet en doorzetten, maar wie zich volledig toelegt op deze marketingaanpak zal een grote voorsprong nemen op de concurrentie en waarde toevoegen voor alle betrokkenen.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Marktplaats item

In aanvulling op dit artikel is het onderstaande item tijdelijk op de marktplaats beschikbaar.

Over Code Red

Zeekhoe Communicatie vertegenwoordigt de Benelux in het Code Red IT Security PR Network, het eerste en grootste wereldwijde security PR netwerk dat is samengesteld uit PR- en marketingspecialisten overal ter wereld die met zorg geselecteerd zijn vanwege hun ervaring en kennis van de IT-securitymarkt.

Code Red bestaat uit onafhankelijke bureaus in diverse landen wereldwijd en heeft tot doel een virtuele PR-dienst te leveren in een of vele locaties door account teams met werkelijke diepgaande kennis van lokale trends, relaties met lokale media en de vinger aan de pols van het nieuws, de trends en de thema’s rond IT-beveiliging.
Meer over Code Red

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191029200614.jpg
Drive value with data
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.