Salesforce sponsort VN-conferentie over klimaatverandering en dringt aan op wereldwijde actie

De sponsoring door Salesforce maakt deel uit van de bredere inzet van het bedrijf om leiderschap en beleid te stimuleren

| Salesforce | 2 min | 07 juli 2021 10:29
Copyright: Verenigde Naties
Salesforce maakt vandaag bekend dat het bedrijf partner is van COP26, de VN-klimaatconferentie die tot doel een CO2-neutrale toekomst te realiseren. De conferentie vindt van 1 tot 12 november 2021 plaats in Glasgow, Schotland, en zal naar verwachting het belangrijkste wereldwijde klimaatevenement worden sinds het Akkoord van Parijs in 2015.

De sponsoring door Salesforce maakt deel uit van de bredere inzet van het bedrijf om leiderschap en beleid te stimuleren, klanten en partners te mobiliseren om deel te nemen aan de klimaatbeweging en het belang te tonen van digitale transformatie om klimaatverandering aan te pakken en ‘net zero’ te bereiken. Het uiteindelijke doel is om de opwarming van de aarde onder 1,5 graden Celsius te houden.

"Iedereen heeft een rol en verantwoordelijkheid om iets aan de klimaatcrisis te doen. Van burger tot bedrijf moet je je gedrag aanpassen en actie ondernemen voor een duurzame toekomst. Vanuit Salesforce betekent dat onder andere een net zero-bedrijfsvoering en inzet van hernieuwbare energie”, zegt Michiel van Vlimmeren, General Manager van Salesforce Nederland. Omdat communities - voor klanten, voor partners, voor medewerkers - een onlosmakelijke rol spelen in onze bedrijfsvoering, willen met dit sponsorschap juist onze communities zo veel mogelijk betrekken en het hele Salesforce-ecosysteem mobiliseren om samen te werken om de opwarming tegen te gaan en toekomstige generaties te beschermen.”

Salesforce stimuleert belangrijke bewegingen zoals 1T.org met als doel 100 miljoen bomen te behouden, te herstellen en te laten groeien tegen het einde van 2030. Daarnaast is Salesforce een van de oprichters van LEAF, een nieuwe publiek-private organisatie die zich inzet om 1 miljard dollar in te zamelen om tropische bossen te beschermen. Salesforce pleit ook voor op wetenschap gebaseerd klimaatbeleid en roept de G7 op om zich te committeren aan belangrijke NDC's om de opwarming van de aarde tegen te gaan. Ook innoveert Salesforce nieuwe technologieën zoals Salesforce Sustainability Cloud. Hiermee kunnen klanten hun milieugegevens rapporteren.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over Salesforce

Salesforce is wereldleider op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) en brengt bedrijven dichter bij hun klanten in het digitale tijdperk. Opgericht in 1999, stelt Salesforce bedrijven van elke omvang en branche in staat om te profiteren van krachtige technologieën - cloud, mobiel, sociaal, internet van dingen, kunstmatige intelligentie, spraak en blockchain - om een 360 graden beeld van hun klanten te creëren.
Meer over Salesforce

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.