Startup Glovo kiest digitale voice solutions van Orange Business Services om klantervaring wereldwijd uit te breiden

Orange digitale spraak- en contactcenteroplossing biedt 40% kostenbesparing in oplossingen voor klantervaring

| Orange Business Services | 2 min | 07 juli 2021 12:04
Copyright: Glovo
Startup Glovo, de bezorgdienst met hun hoofdkantoor in het Spaanse Barcelona, heeft Orange Business Services in dienst genomen. Orange zal de wereldwijde uitbreidingsplannen van Glovo ondersteunen met een breed gamma aan contactcenter- en telefoniediensten.

Glovo werd aanvankelijk gelanceerd in een paar Spaanse steden, maar heeft zich na succesvolle resultaten snel uitgebreid. Glovo is momenteel actief in 20 landen in Europa en Afrika. De startup belooft iedereen gemakkelijk toegang te geven tot alles in hun stad, van afhaalmaaltijden en kruidenierswaren tot medicijnen, geleverd binnen 30 minuten na bestelling via de mobiele app.

Om het lanceringsplatform van de startup te helpen opschalen voor internationale activiteiten en aanhoudende groei, heeft Glovo gekozen voor de 100% cloud based digital voice services van Orange. Glovo kan nu gemakkelijk wereldwijd telefoniediensten implementeren en de gesprekskwaliteit garanderen, terwijl het ook voldoet aan de lokale vereisten voor een bepaald land.

Wereldwijd verbonden

Orange Business Services beheert Glovo's internationale call collection voor verkopers en de klantenservice via Contact Center Access. Het platform biedt verschillende soorten nummers zoals gratis nummers, doorschakelnummers en routing zonder technische of wettelijke beperkingen in meer dan 150 landen en regio's. Facturering vindt plaats op zowel lokaal als centraal niveau, waardoor Glovo zijn middelen beter kan beheren.

Business Talk van Orange stelt Glovo in staat om zijn telecomkosten te optimaliseren, meerdere lokale providers te vervangen en snel diensten te lanceren in nieuwe landen. Via de selfcare-portal kan het bedrijf in realtime bestellingen plaatsen, voice sites en bijbehorende opties configureren en beheren. De portal biedt ook inzicht in het gebruik.

Bovendien heeft Orange twee SIP-trunks ingezet voor Glovo om meer dan een miljoen gesprekken per maand te beheren en te besparen op telefoonverkeer en aansluitkosten. De SIP-trunks bieden Glovo ook operationele eenvoud, waaronder de mogelijkheid om te kunnen schalen, multichannel communicatie naadloos te integreren en het aanpassingsvermogen te garanderen.

"Ons partnerschap met Orange Business Services ondersteunt onze snelle groeistrategie, waardoor we snel nieuwe landen en steden kunnen opnemen, het algemene beheer kunnen vereenvoudigen en de kosten kunnen drukken. De oplossing werd in vier maanden tijd geleverd, en we zijn er bijzonder tevreden over. Het resultaat is dat we tot 40% besparen op ons totale voice managementbudget", zegt Ludovic Magnier, Customer Service Platforms Manager bij Glovo.

"Het is geweldig om samen te werken met innovatieve startups zoals Glovo. De uitgebreide mogelijkheden van onze digitale voice-tools, samen met ons wereldwijde bereik, flexibiliteit en expertise, ondersteunen het bedrijf bij het bereiken van zijn doel als een belangrijke internationale speler in de markt van bezorgdiensten," zegt Nemo Verbist, Senior Vice President, Europe, Orange Business Services.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over Orange Business Services

Orange Business Services is een netwerk-native digitale dienstverlener en de wereldwijde enterprise-divisie van de Orange Group. We verbinden, beschermen en innoveren bedrijven over de hele wereld om duurzame bedrijfsgroei te ondersteunen. Door expertise op het gebied van connectiviteit en systeemintegratie is Orange Business Services in staat bedrijven te ondersteunen op het gebied van softwaredefined networking, multi-clouddiensten, data en AI, slimme mobiliteitsdiensten en cybersecurity. Orange biedt begeleiding in elke fase van de gegevenscyclus: van verzameling, transport, opslag en verwerking tot analyse en delen.
 
Nu bedrijven gedijen op innovatie, plaatst Orange Business Services haar klanten in het hart van een open ecosysteem om samenwerking te stimuleren.
Orange en alle andere Orange product- of dienstnamen zijn handelsmerken van Orange of Orange Brand Services Limited.
Meer over Orange Business Services

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.