ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

Brophy treedt toe tot leiderschapsteam na recordjaar voor ThoughtSpot

| ThoughtSpot | 3 min | 28 juli 2021 10:39
Afbeelding: Damien Brophy (l.) en Adam Watkins (r.)
ThoughtSpot, het Modern Analytics Cloud-bedrijf, heeft Damien Brophy benoemd tot Vice President EMEA. In deze rol is Brophy verantwoordelijk voor de activiteiten van ThoughtSpot in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Nu de nieuwe cloud-oplossingen van het bedrijf breed beschikbaar zijn en gebruikt worden in verschillende sectoren ligt de focus vooral op het helpen van klanten van ThoughtSpot hun cloud-date te benutten.

Brophy brengt meer dan 17 jaar ervaring met zich mee in business development en sales onder meer vanuit zijn recente rol waarbij hij het team van ThoughtSpot in Engeland en Ierland aanstuurde. Voordat hij aan boord kwam bij ThoughtSpot was Brophy Regional Director UK & Ireland bij MongoDB, waar hij het go-to-market team heeft opgebouwd. Ook is hij in verschillende rollen werkzaam geweest bij PatSnap, GlobalData, Informa en Experian.

“Als onderdeel van het EMEA team van ThoughtSpot heb ik de eer gehad om samen te werken met de meest innovatieve organisaties waar baanbrekende analytics-projecten zijn uitgevoerd om de weg vrij te maken voor een succesvolle toekomst”, zegt Brophy. “Ik ben blij te starten in mijn nieuwe rol bij ThoughtSpot in een tijd waarin we klanten helpen grenzen te verleggen en al het mogelijke uit hun cloud-data te halen. Tegelijkertijd bouwen we aan een team dat actief is op één van de meest populaire gebieden in de sector.”

Naast Brophy heeft ThoughtSpot ook een nieuwe Regional Director, Commercial aangenomen voor EMEA. Adam Watkins gaat leiding geven aan het nieuwe commerciële team om de Modern Analytics Cloud naar alle organisaties te brengen. Watkins is afkomstig van Okta waar hij de commerciële en MKB-teams heeft opgezet en naar grote successen heeft geleid.

“Ik heb gewerkt met organisaties in verschillende branches en van verschillende grootte die allemaal aangeven dat ze nieuwe manieren nodig hebben om het hele bedrijf te laten profiteren van hun cloud-data. De Modern Analytics Cloud van ThoughtSpot maakt dit mogelijk voor ieder bedrijf dankzij een echte ‘consumer-grade’ ervaring,” aldus Watkins. “Wat het voor mij aantrekkelijk maakte om bij ThoughtSpot te gaan werken is de massale behoefte aan betere analytics in de commerciële sector en de disruptieve aanpak van het bedrijf om deze uitdaging op te lossen.”

Een recordjaar in EMEA

  • De aanstellingen van Brophy en Watkins volgen na een sterke periode van innovatie en groei met onder meer:
  • Groei van klantportolio: Door een groeiende adoptie door klanten nam de omzet van Thoughtspot toe met ruim 50 procent ten opzichte van vorig jaar. De gemiddelde omzet per contract groeide met meer dan 20% vergeleken met vorig jaar.
  • Internationale uitbreiding. ThoughtSpot opende nieuwe datacenters in Frankfurt en Dublin en startte met een team in de Benelux.
  • Belangrijke nieuwe oplossingen. Afgelopen jaar introduceerde ThoughtSpot de ThoughtSpot Cloud, het eerste SaaS-platform voor search en AI-gedreven analytics. Ook kwam het met ThoughtSpot Everywhere, een low-code ontwikkelplatform waarmee developers de Modern Analytics Cloud kunnen integreren in hun apps en diensten.
  • Verschillende overnames. In maart nam ThoughtSpot SeekWell over om organisaties te helpen inzichten te operationaliseren. In mei nam het Diyotta over om integraties en partnerships mogelijk te maken met andere innovatieve partijen voor cloud data.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over ThoughtSpot

De meest innovatieve bedrijven ter wereld gebruiken ThoughtSpot om iedereen in hun organisatie, van manager tot medewerker, de mogelijkheid te bieden snel datagedreven inzichten te ontdekken. Met ThoughtSpot kunnen professionals een eenvoudige zoekopdracht intypen om direct miljarden rijen gegevens te analyseren. Daarnaast kunnen ze kunstmatige intelligentie inzetten om betrouwbare, relevante inzichten te krijgen die antwoord geven op duizenden vragen waar ze zelf niet aan hadden gedacht. ThoughtSpot is eenvoudig te gebruiken voor iedere business professional en krachtig genoeg om zelfs de grootste, meest complexe bedrijfsdata te verwerken zonder in te boeten op snelheid, security of beheer. Klanten gebruiken ThoughtSpot om hun besluitvormingscultuur te transformeren. Door inzichten onderdeel te maken van elk gesprek en elke beslissing, herdefinieert ThoughtSpot de rol van data bij het creëren van een meer op feiten gebaseerde wereld.
Meer over ThoughtSpot

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.