Macaw wordt comdirect’s socialmedia-leadagency

Voor comdirect al overtuigende campagnes op TikTok uitgevoerd

| Macaw | 2 min | 07 augustus 2021 19:44
Copyright: Macaw
De onlinebank comdirect heeft digitale dienstverlener Macaw de opdracht gegeven de socialmedia-activiteiten voor de lange termijn te beheren.

Macaw won van verschillende concurrenten na een uitgebreid pitchtraject en wordt verantwoordelijk voor zowel de strategieontwikkeling, de planning en productie van content, als de uitvoering van campagnes en influencer-activiteiten. Macaw maakte indruk met zijn hoge kennisniveau op strategisch gebied, zijn gedurfde contentformats en met een creatief concept waarbij samen wordt gewerkt met influencers en contentcreators.

Door de socialemediakanalen Instagram, Facebook, Twitter en YouTube in te zetten, wil comdirect verschillende doelgroepen aanspreken. Dit zijn naast beleggers, investeerders en ‘traders’, ook vooral jonge financiële nieuwkomers. Het doel is om de verschillende doelgroepen te bereiken via content die voor hen relevant is, de dialoog aan te gaan en de merkbekendheid te vergroten.

“Om dit te bereiken moet de soms ietwat droge of saaie content snackable worden gepresenteerd. Oftewel op een manier die gemakkelijk te begrijpen is, en die bovenal leuk is, zodat de jonge doelgroep het met plezier leest - of nog beter, erdoor geïnspireerd raakt,” legt Uli Wolter, Managing Director bij Macaw Duitsland, uit.

Voor comdirect speelt communicatie via sociale media een belangrijke rol bij het behouden van bestaande klanten en het aanspreken van potentiële nieuwe klanten. De relevantie van deze kanalen vertaalt zich in hun succes: in de bankenranglijst van het influencermarketingplatform Storyclash behaalde comdirect in 2020 de eerste plaats als de bank met de meeste interacties.

Voordat Macaw deze opdracht won, had het voor comdirect al overtuigende campagnes op TikTok uitgevoerd. “We zijn erg blij dat we de successen van comdirect op TikTok kunnen voortzetten en verder kunnen uitbouwen als onderdeel van het uitgebreide contract”, aldus Wolter.

“Sociale media zijn aanvullende communicatiekanalen die voor ons steeds belangrijker worden”, benadrukt Felix Lüllemann, Senior Manager Social Media Strategy bij comdirect. “Daarmee kunnen we zowel onze technisch onderlegde doelgroepen als Generatie Z voorzien van relevante achtergrondinformatie, ze aanspreken en tevens actief de dialoog aangaan. Wij zien communicatie niet als eenrichtingsverkeer, maar als een spontane gedachtewisseling. Sociale media zijn hiervoor bij uitstek geschikt.”

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over Macaw

IT-dienstverlener Macaw helpt grootzakelijke bedrijven met oplossingen en diensten op het gebied van digitale marketing & e-commerce, data & AI, werken in de cloud en geïntegreerde bedrijfsapplicaties. Macaw heeft zich gespecialiseerd in de softwareoplossingen van Microsoft en Sitecore. Klanten kunnen hierdoor profiteren van eersteklas technologie en de uitgebreide kennis en ervaring van onze medewerkers.
Meer over Macaw

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.