Persbericht Forbes erkent Celonis voor pioniersrol in execution management en hypergroei

Celonis stijgt naar nummer 20 op de Forbes Cloud 100

| Celonis | 2 min | 11 augustus 2021 14:15
Copyright: Celonis
Celonis heeft de twintigste plek verdiend op Forbes' jaarlijkse Cloud 100-lijst. Deze lijst rangschikt de top 100 private cloudbedrijven wereldwijd. Dit is het derde opeenvolgende jaar dat Celonis, wereldwijd leider in execution management, erkend wordt als een Forbes Cloud 100-bedrijf. Het bedrijf maakte een sprong van maar liefst negentien plaatsen ten opzichte van vorig jaar.

Beste bedrijven in de cloudsector

De Forbes Cloud 100 wordt elk jaar gepubliceerd door Forbes in samenwerking met Bessemer Venture Partners en Salesforce Ventures. Als onderdeel van het strenge selectieproces voor de Forbes 2021 Cloud 100, ontving Bessemer Venture Partners inzendingen van honderden cloud startups. De Cloud 100 jury, bestaande uit CEO's van publieke cloudbedrijven, beoordeelde de data om de top 100 te selecteren, beoordelen en rangschikken. Het evaluatieproces bestond uit het klasseren van bedrijven op basis van vier factoren: marktleiderschap (35%), geschatte waardering (30%), operationele kengetallen (20%), en mensen & cultuur (15%).

"De bedrijven van de Cloud 100-lijst vertegenwoordigen de beste en slimste opkomende bedrijven in de cloudsector", zegt Alex Konrad, senior redacteur bij Forbes. "Elk jaar wordt het moeilijker om deze lijst te halen – wat het nog specialer maakt voor degenen die dat wel doen."

Pionier in process mining

Celonis was tien jaar geleden een pionier in de categorie process mining toen het voor het eerst de mogelijkheid ontwikkelde om knelpunten en inefficiënties in processen automatisch inzichtelijk te maken. Het bedrijf maakt gebruik van deze basis om een pioniersrol te spelen in de sector en klanten te helpen opnieuw te bedenken hoe ze hun bedrijfsprocessen beter kunnen uitvoeren met behulp van data en intelligentie.

"Om voor het derde jaar op rij erkend te worden in de Forbes Cloud 100 lijst, tussen 's werelds meest betekenisvolle bedrijven, is een eer voor iedereen bij Celonis", aldus Alex Rinke, co-CEO en mede-oprichter van Celonis. "Een dergelijke positieve validatie vanuit de tech-industrie, en ons snelgroeiende klantenbestand, toont het belang aan van execution management voor ondernemingen. Door de processen van bedrijven inzichtelijk te maken en te optimaliseren, ontsluiten we miljarden euro’s aan bedrijfsefficiëntie en helpen we mee aan een duurzamere toekomst. Voor organisaties, mensen en de planeet.”

In juni 2021 kondigde Celonis een Series D-financiering van 1 miljard dollar aan, omgerekend meer dan 800 miljoen euro. Hierdoor steeg de waarde van het bedrijf tot meer dan 11 miljard dollar. Duizenden organisaties werken met Celonis, waaronder Fortune 500-bedrijven zoals Danaher, Dell, L'Oréal, en Pfizer.

De Forbes 2021 Cloud 100-lijst is gepubliceerd op www.forbes.com/cloud100.

Hoe vind je dit artikel?

Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over Celonis

Celonis is een softwarebedrijf dat de Intelligent Business Cloud aanbiedt, een oplossing gebaseerd op process mining-technologie. Als marktleider in process mining, helpt Celonis bedrijven snel inzicht te krijgen in operationele processtromen voor het optimaliseren van hun bedrijfstransformatie. Dit resulteert in besparingen en tegelijkertijd zorgt het voor een hogere klanttevredenheid.
Meer over Celonis

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.