
Om zich technologisch voor te bereiden op Banking 4.X, moeten banken legacy-systemen evolueren naar kernmodernisering en tegelijkertijd beginnen aan een snelle cloud-first API-enabled digitale transformatie.
De pandemie, de meest gebruikte term van de afgelopen 18 maanden, heeft het banklandschap blijvend veranderd. In een sector die al te kampen heeft met lage rentetarieven en intense concurrentie van new age-spelers, bracht de wereldwijde gezondheidscrisis de strijd snel tot een kookpunt. Dus in H-2 2020 sloten traditionele bedrijven snel filialen, optimaliseerden ze hun personeelsbestand, verlieten ze niet-kernactiviteiten en geografische gebieden, verminderden ze de discretionaire uitgaven en drukten ze sneller dan ooit op de transformationele reset-knop. De eerste resultaten zagen er veelbelovend uit.
Tegen H-1 2021 rapporteerden banken hoge winsten, dankzij een uitgebreide injectie van overheidsgeld en record-low bedrijfsfaillissementen. De klanttevredenheid, betrokkenheid en retentie bleven echter op zijn best matig - geen goed teken voor toekomstige inkomsten.
Banken blijven klanten verliezen aan wendbare concurrenten omdat ze hun strategische prioriteiten niet synchroniseren met de vraag van klanten naar gemak en personalisatie.
Er is gewoon geen weg omheen. Banken moeten een superieure klantervaring (CX) bieden.
Lees
hier het hele artikel.
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.