Juniper Support Insights optimaliseert efficiëntie van operators en ervaringen van eindgebruikers

Praktisch inzetbare inzichten dragen bij aan kostenbesparingen en maximale uptime van het netwerk

| Juniper Networks | 4 min | 03 november 2021 15:20
Copyright: Juniper Networks
Juniper Networks, leverancier van veilige, door AI aangestuurde netwerken, introduceert vandaag Juniper Support Insights. Deze oplossing voor technische ondersteuning maakt gebruik van artificial intelligence om te zorgen voor overzicht op, en inzicht in, alle oplossingen uit de Junos-reeks. Juniper Support Insights dient als pijler van de ‘experience-first network’ visie van Juniper en vult die aan met in de praktijk bewezen ondersteuning en beheer op basis van AI. De oplossing verbindt de netwerken van klanten op eenvoudige en veilige wijze met de cloud van Juniper ter verbetering van de operationele en netwerkefficiëntie.

“De inzet van data en automatisering brengt de klantenervaring naar een hoger plan. Juniper Support Insights vertegenwoordigt een belangrijke stap vooruit in de manier waarop we netwerkservices transformeren. De focus ligt daarbij op gepersonaliseerde, proactieve en voorspellende ervaringen op basis van AI en de cloud”, zegt Derrell James, de executive vice president van Juniper Global Services. “Met integraal overzicht en praktisch toepasbare inzichten maakt Juniper het eenvoudiger voor bedrijven, dienstverleners en partners om het beheer van hun netwerken te optimaliseren.”

Eenvoudig en veilig verbinden, verzamelen en beheren

Juniper Support Insights is ontwikkeld om tegemoet te komen aan de operationele en ondersteuningsbehoeften van enkele van Junipers grootste klanten. De door AI aangestuurde netwerkondersteuning maakt het eenvoudiger om de platforms van Junos (ACX Series, EX Series, MX Series, PTX Series, QFX Series en SRX Series) van klanten te verbinden met de cloud van Juniper, ongeacht de omvang en complexiteit van hun netwerk. Vervolgens kan snel data worden verzameld en afgezet tegen specifieke kennis over de Junos-oplossingen (bekende problemen, contractstatus, End of Life (EOL)-/End of Support (EOS)-status, knowledge bases en kwetsbaarheden). Op die manier kunnen organisaties over praktisch toepasbare inzichten beschikken. Juniper Support Insights biedt:
  • Gebruiksgemak: Organisaties kunnen voor de connectiviteit en verzameling van data kiezen tussen de modi Device Direct to Cloud (DDC) en Device to Collector to Cloud (DCC). Die laatste voorziet in een volledig beheerde Lightweight Collector (LWC) met geautomatiseerde provisioning. Beide verbindingsmodellen maken gebruik van ingebouwde programmatuur. Dat betekent dat het niet nodig is om software op collectors of netwerkapparaten te installeren of upgraden.
  • Beveiliging en privacy: De databescherming, informatiebeveiliging en efficiëntie worden op peil gehouden door voor elk apparaat alleen de strikt benodigde informatie te verzamelen. Dankzij het gebruik van zero-Residual Footprint (ZRF)-functionaliteit en vluchtige IT-bronnen wordt data nergens permanent opgeslagen. Dit voorkomt datalekken. Er wordt in geen geval gebruikgemaakt van persoonlijk herleidbare informatie, en alle gegevensstromen worden versleuteld op basis van het Transport Layer Security (TLS)-protocol.
  • Dynamische schaalbaarheid: De DCC-modus van de Lightweight Collector is ontwikkeld voor het beheer van grootschalige netwerkomgevingen. Elke collector biedt ondersteuning voor 20.000 netwerkapparaten.

Portal voor praktisch toepasbare inzichten

Juniper Support Insights biedt toegang tot een veilig portal voor het beheer van de discovery en onboarding van apparaten. Dit portal voorziet daarnaast in operationele dashboards en rapportages. Het dashboard biedt een samenvatting van alle statusindicatoren en netwerk brede inzichten. Standaardrapporten bieden gedetailleerde analyses van de hardware- en software-inventaris, van het chassis en zendontvangers tot seriegeschakelde componenten, logische en fysieke interfaces, OS-versies en de EOL/EOS-status. Er zijn daarnaast rapporten op maat verkrijgbaar via het Juniper Advanced Care Services-team.

Experience first-diensten

Juniper streeft ernaar om de klantenervaring te transformeren, zodat die een meer gepersonaliseerd, proactief en voorspellend karakter krijgt. Bestaande gebruikers van Juniper Care krijgen daarom automatisch het recht om gebruik te maken van Juniper Support Insights. Voor de activatie van de oplossing kunnen ze terecht bij het salesteam, de resident engineer of de servicemanager van Juniper met wie zij normaliter contact hebben.

Juniper Care biedt daarnaast aanvullende ondersteuningstools, zoals een gepersonaliseerd selfserviceportal, een 24/7 beschikbare digitale assistent, service-API’s voor integratie met systemen van externe leveranciers, speciale ondersteuning voor overheidsinstellingen en hulp met contractverlengingen voor partners.

“IDC wijst op een fundamentele verschuiving op het gebied van levenscyclusdiensten voor netwerken: reactieve en handmatige processen worden ingeruild voor een meer flexibele, voorspellende en preventieve aanpak. Dit wordt enerzijds ingegeven door de sleutelrol die netwerkoplossingen spelen in de digitale wereld, waarin elke seconde aan downtime van invloed kan zijn op de klantenervaring, en anderzijds door de toenemende expertise op het gebied van AI en gegevensanalyse die door de populariteit van de cloud wordt bevorderd”, aldus Chris Barnard, vice president Infrastructure & Telecoms Europa.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over Juniper Networks
Juniper Networks vereenvoudigt de complexiteit van netwerken in het cloud-tijdperk met producten, oplossingen en services, die de manier waarop we verbindingen leggen, werken en leven te veranderen. We halen de traditionele beperkingen van netwerken weg om onze klanten en partners in staat te stellen geautomatiseerde, schaalbare en veilige netwerken te leveren die de wereld verbinden.
Meer over Juniper Networks
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.