Samenwerking Human Inference en Stichting BKR leidt tot verbeterde datakwaliteit

BKR nog beter in staat om 24 uur per dag 7 dagen per week kwalitatief hoogwaardige informatie te verstrekken

| Human Inference | 3 min | 11 november 2021 9:00
Gewaardeerd
Copyright: Stichting BKR
DataHub van Human Inference, Europees marktleider in datakwaliteit, is een software-oplossing die het werken met grote hoeveelheden data efficiënt, accuraat en AVG-proof mogelijk maakt. Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) heeft ervoor gekozen om DataHub in het hart van het nieuwe Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) te integreren. Hierdoor is BKR nog beter in staat om 24 uur per dag, 7 dagen per week kwalitatief hoogwaardige informatie te verstrekken over de financiële situatie van Nederlandse consumenten. Met DataHub bewaakt en matcht BKR alle data over kredieten en eventuele betalingsachterstanden van Nederlandse consumenten en creëert daarmee een betrouwbaar beeld. Human Inference blijft na deze integratie actief betrokken bij BKR met support en advies.

Ruim 240 kredietverstrekkers in Nederland registreren bij Stichting BKR informatie over kredieten in een nationaal kredietregister. Dit gaat in totaal om zo’n 11 miljoen Nederlandse consumenten, die samen ongeveer 22 miljoen kredieten hebben.

Peter Berg, managing director Human Inference: "Met DataHub zorgen wij ervoor dat BKR voortdurend de meest betrouwbare en relevante informatie over consumenten kan leveren. Met onze sterke matching-engine worden meldingen veilig, snel en correct doorgegeven. Dit gebeurt tegen lagere kosten en met betere resultaten.”

Henk Bothof, CIO van Stichting BKR: “Met DataHub van Human Inference hebben wij een flinke verbetering bereikt in de wijze waarop wij onze klanten kunnen informeren over de kredietposities van Nederlandse consumenten. Met de Human Inference software kunnen we veel beter de relaties tussen de verschillende dataleveranties van onze klanten leggen en daarmee de datakwaliteit in samenwerking met onze klanten verhogen.”

Intelligente matching algoritmes

Human Inference maakt gebruik van software met intelligente matching algoritmes. Dit is erg belangrijk voor klanten van BKR, bijvoorbeeld om de kredietwaardigheid van consumenten te beoordelen. De high-precision matching-software binnen DataHub wordt toegepast op persoonsgegevens en zorgt voor een koppeling binnen CKI met kredietbedragen, looptijd en aflossingsdata. Uiteindelijk zorgt dit voor de borging van de hoge kwaliteit van de data in CKI.

Integratie

BKR heeft bewust gekozen voor een combinatie van zelfbouw en de inzet van standaard software van Human Inference. Daarnaast is gekozen voor het gebruik van het Microsoft Azure platform. Door een standaard softwarecomponent te configureren in plaats van een component volledig opnieuw te ontwikkelen, is een aanzienlijke kostenbesparing gerealiseerd en het toekomstige onderhoud gegarandeerd.

Voor financieel welzijn

“Zo veel mogelijk Nederlanders met een gezond financieel huishouden en zo weinig mogelijk mensen met problematische schulden. Dat is het doel van BKR”, zegt Henk Bothof, CIO bij Stichting BKR. “Met ons nieuwe register lukt dit beter. Door sneller en beter inzicht te krijgen in onze data helpen wij Nederland bij het voorkomen van overkreditering, problematische schulden van consumenten en risico’s bij financiële dienstverleners. Op die manier dragen we bij aan het financieel welzijn van Nederland.” Door snellere en betere informatie worden alleen kredieten verstrekt die daadwerkelijk passen bij de persoonlijke situaties van de betreffende particulieren. Nederland telt ruim 650.000 personen met een betalingsprobleem. Voor hen is het van belang om dit niet te laten oplopen.

Hoe vind je dit artikel?


Waardering: Uitstekend (1 rating).

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over Human Inference
Human Inference is al meer dan 30 jaar de Europese marktleider in datakwaliteitsoplossingen, met een sterk klantenbestand in de Benelux, Duitsland en het VK. De softwareoplossingen zijn gebaseerd op natuurlijke taalverwerking en bevatten een kern van kennis om onze klanten de best mogelijke oplossing te bieden. Onze oplossingen en expertise op het gebied van gegevenskwaliteit stellen bedrijven en overheden in staat om de kwaliteit van hun klantgegevensactiva te beheren en één klantbeeld te creëren om te helpen voldoen aan regels en voorschriften, operationele uitmuntendheid mogelijk te maken en de interactie met klanten te verbeteren.
Meer over Human Inference
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.