WE Fashion optimaliseert omnichannel-retail merchandise- en assortimentsplanning met Aptos

| Aptos | 3 min | 05 november 2019 11:01
Afbeelding: WE Fashion Flagship Store Utrecht
Modemerk gebruikt technologie van Aptos om collecties en assortimenten te plannen voor 200+ winkels en online-kanaal

Nederlands modemerk WE Fashion gaat oplossingen van Aptos, Inc., een erkend marktleider in technologische oplossingen voor de retail, gebruiken voor zowel de financiële planning als de planning van het assortiment voor 200+ winkels in Europa en het groeiende online-kanaal. De technologie van Aptos ondersteunt de volledige product range van WE Fashion en helpt het modemerk om aan de eisen van een moderne retailer te voldoen. Een van die eisen is het optimaliseren van het assortiment voor een omnichannel-strategie.

WE Fashion, met hoofdvestiging in Utrecht, is een origineel modemerk met stijlvolle en toegankelijke collecties van hoge kwaliteit voor heren, dames en kinderen. De collecties worden verkocht via de eigen winkels, via wefashion.com en via online partners. Met circa 210 winkels en 2.500 medewerkers is WE Fashion te vinden in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Zwitserland.

“We zien Aptos echt als een partner die onze reis naar een optimale omnichannel-strategie kan ondersteunen,” zegt Koen Aben, Omni Retail Director bij WE Fashion. “De eerste ervaringen met de Aptos Planning-oplossing waren bijzonder positief. De oplossing bleek onze omnichannel-bedrijfsvoering heel inzichtelijk te maken. Daarom gaan we de samenwerking uitbreiden. We zijn blij met de support van het Aptos-team en de flexibiliteit van de Aptos Planning-oplossing om mee te veranderen met onze wensen.”

“We gebruiken de oplossing van Aptos voor de planning van onze eigen winkels, online-kanalen (waaronder online-partners) en wholesale,” voegt Aben toe. “Onze winkels verschillen niet alleen in locatie en grootte, maar verkopen ook uiteenlopende collecties. Als je een snel veranderend, gevarieerd assortiment wilt voeren en dat ook online wilt aanbieden, wordt planning steeds ingewikkelder. De samenwerking met Aptos is daarom ongelooflijk belangrijk voor ons bedrijf.”

De planners van WE Fashion gebruiken Aptos Planning om alle aspecten van de strategische planning en budgettering te beheren. De oplossing helpt planners op alle mogelijke manieren bij het bepalen van groeidoelstellingen. Met deze doelen gaan de inkopers aan de slag. Zij gebruiken de oplossing om het assortiment tot in de puntjes te plannen en de ideale combinatie van producten en prijzen voor iedere locatie, ieder kanaal en ieder klantsegment te bepalen.

Aptos Planning wordt gebruikt door veertig planners en inkopers in de organisatie.

“De gebruikers zijn erg te spreken over de interface van Aptos. Iedereen die regelmatig met Excel werkt, kan ermee overweg. Dit maakt het plannen buitengewoon intuïtief. Een centrale benadering van de kanalen zorgt voor een gestroomlijnd planningsproces en voor meer zichtbaarheid bij de bedrijfsactiviteiten. Dat leidt uiteindelijk tot betere beslissingen,” zegt Aben.

“We zijn er trots op dat we de samenwerking met het getalenteerde en vooruitstrevende WE Fashion-team samen mogen uitbreiden,” zegt Noel Goggin, CEO van Aptos. “Onze oplossing voor merchandise- en assortimentsplanning past uitstekend bij modemerken die aan de eisen van deze tijd willen voldoen: snel innoveren, een breed assortiment voeren en een omnichannel-retailmodel inzetten.”

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over Aptos

In een tijd waarin bijna alles overal te koop is, kunnen retailers alleen duurzaam concurreren als ze klanten op een onderscheidende manier kunnen binden. Door écht te begrijpen wie ze zijn, wat ze willen en waarom ze kopen. Bij Aptos geloven we dan ook dat Engaging Customers Differently™ essentieel is voor ons succes. We doen er alles aan om elk van onze klanten te begrijpen, om hen te voorzien van de meest uitgebreide omnichannel-oplossingen in de retail en door langetermijnrelaties te bevorderen op basis van concrete waarden en vertrouwen. Meer dan 1.000 retailmerken gebruiken ons Singular Commerce™-platform om iedere winkelklant een persoonlijke, inzichtelijke en soepele ervaring te bieden. Wanneer, waar of hoe ze ook winkelen.
Meer over Aptos

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.