Nieuwe CMO en Head of Customer Innovation bij ABBYY

| ABBYY | 2 min | 27 februari 2020 10:10
Afbeelding: Scott Opitz, CMO en Head of Customer Innovation bij ABBYY | Copyright: ABBYY
ABBYY, wereldwijd leider op het gebied van Digital IQ-oplossingen voor bedrijven, benoemt Scott Opitz per direct tot Chief Marketing Officer (CMO). Hij volgt Jupp Stoepetie op, die na twintig jaar trouwe dienst met pensioen gaat. Maxime Vermeir, tot voor kort Senior Solution Architect bij ABBYY Benelux, krijgt een nieuwe, internationale rol; hij wordt Head of Customer Innovation.

Scott Opitz, al dertig jaar werkzaam in de computerbranche, was directeur van ABBYY Process Intelligence sinds ABBYY’s acquisitie van TimelinePI in augustus 2019, een bedrijf dat hij had opgericht en waarvan hij de CEO was. In deze functie hield hij toezicht op de integratie van TimelinePI’s process intelligence-producten (nu ABBYY Timeline) in de wereldwijde sales- en distributiekanalen van ABBYY.

Voormalig CMO Jupp Stoepetie besloot zijn werkzaamheden neer te leggen na een twintigjarige carrière bij ABBYY. In 2000 richtte Jupp ABBYY Europe op, dat in 2002 een volledige dochteronderneming van ABBYY werd. Onder zijn leiding veranderde ABBYY Europe in een grote, groeiende en winstgevende eenheid met succesvolle bedrijven in verschillende Europese landen.

Nauwer samenwerken met strategische klanten

Ook in de Benelux-organisatie valt een nieuwe benoeming te noteren. Maxime Vermeir, tot voor kort actief als Senior Solution Architect in de Benelux, is intussen benoemd tot Head of Customer Innovation. Met een groeiend team van innovation consultants zal hij relaties onderhouden met de strategische klanten van ABBYY om hen wegwijs te maken in de mogelijkheden van de nieuwste technologieën van ABBYY.

“We hebben de laatste tijd veel nieuwe dingen gelanceerd, zeker na de overname van Timeline, maar eigenlijk ook daarvoor al,” legt Vermeir uit. “Nu is het zaak om onze klanten te helpen nagaan hoe deze innovaties hen kunnen helpen om hun bedrijfsgegevens nog beter boven water te halen of hun bedrijfsprocessen te optimaliseren. Door een actieve rol te spelen in de innovation centres van dit soort klanten kunnen we hen mogelijkheden laten ontdekken waarvan ze het bestaan nog niet wisten.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Tags

ABBYY

Over ABBYY

ABBYY is de wereldwijde leider op het gebied van Digital IQ voor bedrijven. ABBYY creëert een nieuwe klasse van AI-technologieën die digitale werknemers de skills bieden om zakelijke content en processen te begrijpen. Onze technologieën worden gebruikt door duizenden bedrijven in de financiële wereld, de verzekeringsbranche, transport, zorg en andere sectoren. Zij helpen organisaties slimme zakelijke beslissingen te nemen.
ABBYY and the ABBYY Logo are either registered trademarks or trademarks of ABBYY Software Ltd. Other product names mentioned herein may be trademarks and/or registered trademarks of their respective owners and are hereby recognized. 
Meer over ABBYY

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.