Avit Group borgt haar 7*24 global managed dienstverlening met één operatie verspreid over meerdere continenten

Avit Group introduceert ‘Follow the Sun’ support op meerdere continenten om global managed dienstverlening voor haar klanten te optimaliseren

| Avit | 2 min | 18 november 2021 13:42
Copyright: Lenstravelier op Unsplash
Avit Group, netwerk integrator en managed service provider, breidt haar wereldwijde managed services organisaties uit. Avit beschikt nu over één operatie met vestigingen in Nederland, de Verenigde Staten en Azië. Avit verkort daarmee de time-to-market van service-aanvragen en optimaliseert de managed dienstverlening en Customer eXperience. Het unieke van de propositie van Avit is dat de service engineers werkzaam zijn voor Avit en in-house zijn opgeleid. Daarmee onderscheidt Avit zich van andere partijen in de markt met vaak een 24/7 managed service veelal georganiseerd vanaf één Netwerk Operating Center locatie (NOC) en/of op basis van een outsource model.

Eén Network Operating Center

Avit verzorgt de dienstverlening middels een ‘Follow the Sun’ methodiek, waarbij de Avit teams, in verschillende tijdzones, samenwerken voor haar klanten. Ronald Kraanen, CEO Avit Group: “De drie geografisch verspreide teams werken samen als één NOC. Dat stelt ons in staat tijdgevoelige service calls sneller en efficiënter af te handelen. Op deze manier kunnen wij onder andere onze internationale klanten in hun eigen tijdzone bedienen. Daarnaast is het nu mogelijk om voor lokale klanten overdag changes of updates in hun tijdzone voor te bereiden en ’s nachts te implementeren via de twee andere teams in andere tijdzones. Simpel gezegd wordt hiermee de mogelijkheid gecreëerd om de klok rond te werken en op continue basis IT-werkzaamheden voor contractklanten te verrichten.”

Operatie in drie continenten

De wereldwijde serviceteams beschikken over engineers die in Nederland getraind zijn en intensief samenwerken met de Avit collega’s in de andere tijdszones. Zo ontstaat er één hecht team, dat opereert vanuit de drie verschillende continenten. De Avit engineers zijn allen goed getrainde professionals en maken gebruik van de - in eigen beheer - ontwikkelde service-applicaties waaronder een volledig nieuw service ticketing systeem. Dit zorgt er onder meer voor dat calls aan het eind van een shift worden overgedragen aan het team in de volgende tijdzone.

Follow the Sun

Marco Remkes, managing partner bij Avit Group: “Het 'Follow the Sun' principe is een belangrijke verbreding en verdieping van onze managed dienstverlening, waarmee wij de Customer eXperience fors kunnen verbeteren. Nu al zijn resultaten volop zichtbaar aangezien klanten sneller geholpen worden, de workload optimaal verdeeld wordt en meerdere efficiencyslagen behaald worden. Wij zijn trots op het feit dat we nu beschikken over één global organisatie van serviceteams, verdeeld over drie continenten. Deze teams bestaan uit high-end engineers met de hoogste Cisco- en Microsoft-certificeringen. In tegenstelling tot de meeste managed services providers hebben wij eigen engineers aangenomen in onze eigen operatie. Klanten kunnen vanuit alle drie de continenten hoogwaardige kwaliteit verwachten. Avit borgt hiermee een optimale klantbeleving op continue basis.”

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over Avit
Avit, specialist op het gebied van networking, collaboration, security en datacenter, verbetert bedrijfsprocessen door het ontwerpen, leveren, implementeren, integreren en beheren van IT-oplossingen. Avit beschikt over een eigen Research & Development afdeling waar innovatieve oplossingen ontwikkeld worden. Kwaliteit, kennis en innovatie staan bij Avit hoog in het vaandel. Zo is Avit ISO gecertificeerd op kwaliteit (ISO 9001), informatiebeveiliging (ISO 27001) en milieu (ISO 14001) en wordt er gewerkt volgens best practice methodieken als ITIL en Prince2. Als officieel gecertificeerd Cisco Gold –partner en Cisco Master Enterpise Networking specialist, is het bedrijf trots op zijn Cisco Transformation & Innovation Partner of the Year 2019 award en de Cisco Collaboration Partner of the Year 2019 award.
Meer over Avit
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.

Nog een artikel lezen?


Vorige artikel
Volgende artikel
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.