Zendesk breidt Service-First CRM-oplossingen uit om klantervaring te transformeren

Nieuwe producten maken service- en sales-software voor iedereen toegankelijk door gemakkelijk testen, kopen en gebruiken

| Zendesk | 4 min | 04 maart 2020 17:39
Afbeelding: Zendesk Support-Suite scherm | Copyright: Zendesk
Zendesk, Inc. kondigt nieuwe Support- en Sales-suites aan. Hiermee breidt Zendesk het aanbod aan service-first CRM-oplossingen uit en stelt het service- en salesteams in staat om direct contact te hebben met klanten en gesprekken te voeren via alle kanalen. Het moderne portfolio oplossingen helpt bedrijven om eenvoudig een positieve en langdurige klantrelatie op te bouwen. 
 
"Tegenwoordig zijn klanten ‘digital first’, ze verwachten real-time, gepersonaliseerde communicatie met bedrijven, met name via chat-applicaties en sociale media,” stelt Mikkel Svane, oprichter en CEO van Zendesk. “Door deze hoge klantverwachtingen zijn bedrijven anders gaan denken over het bieden van een moderne klantervaring. Met onze nieuwe Support- en Sales-suites stellen we bedrijven in staat om een ??klantgerichte benadering te hanteren, ongeacht het kanaal.”

De nieuwe Zendesk Support Suite stelt bedrijven in staat om altijd een uniforme en informele klantervaring te bieden

IDC voorspelt dat bedrijven de komende twee jaar 641 miljard dollar uitgeven aan CX-technologieën, die hen helpen aan de stijgende verwachtingen van klanten te voldoen. Om een ??gedifferentieerde ervaring te kunnen bieden, moeten bedrijven service integreren in elk interactiepunt van de customer journey en investeren in de relatie met de klant door meer natuurlijke gesprekken. Sinds de start in 2018 stelt de Support Suite bedrijven in staat om eenvoudig met de klant de converseren via het kanaal van hun voorkeur. De uitgebreidere Zendesk Support Suite biedt communicatie via nieuwe social messaging-kanalen en betere omnichannel-functies voor servicemedewerkers, waardoor bedrijven zich kunnen focussen op klantgesprekken ongeacht het communicatiekanaal. 
 
Bedrijven krijgen met de nieuwe Support Suite een uitgebreid overzicht met de meest recente conversaties. Hiermee kunnen servicemedewerkers eenvoudig tijdens het gehele proces zorgen voor een gepersonaliseerde interactie met de klant. De nieuwe, innovatieve werkomgeving biedt servicemedewerkers alle relevante context en tools, ongeacht of de klant het bedrijf belt, een e-mail stuurt of via messaging contact zoekt. Een medewerker kan het gesprek dan via het meest logische kanaal voortzetten. Daarnaast kunnen bedrijven individuele service bieden door relevante informatie uit externe gegevensbronnen in Sunshine, het open en flexibele CRM-platform van Zendesk gebouwd op Amazon Web Services (AWS), te gebruiken. 
 
"Onze klanten gebruiken verschillende kanalen om ons te bereiken, zoals e-mail, chat en telefoon. We willen ervoor zorgen dat ze via het kanaal van hun voorkeur met ons in contact kunnen komen,” stelt Jonathan Bolton, SVP of Operations bij BombBomb, leverancier van een platform voor video- en email-marketing. “Met Zendesk Support Suite brengen we alle communicatiekanalen samen, zodat ons serviceteam een persoonlijke ervaring kan bieden, dit heeft ons geholpen om een CSAT van 98 procent te bereiken.” 
 
Zendesk kondigt verder aan dat het ook nieuwe social messaging-kanalen ondersteunt, mogelijk gemaakt door Sunshine Conversations, het recent gelanceerde zakelijke platform. Hiermee kunnen bedrijven naadloos communiceren met klanten en gesprekken via populaire berichten-apps zoals WhatsApp, Facebook Messenger, Twitter Direct Messages, WeChat en LINE, beheren vanuit één uniforme werkruimte. Andere mogelijkheden voor social messaging zijn onder andere een overzicht van live notificaties om in real-time alle gesprekken bij te kunnen houden en auto-responders zodat klanten onmiddellijk een reactie ontvangen, ook als een servicemedewerker niet beschikbaar is.

Nieuwe Zendesk Sales Suite zorgt voor minder wrijving in elk deel van het verkoopproces

Zendesk legt zich ook toe op tools voor salesmedewerkers met de Zendesk Sales Suite.  Hiermee kunnen teams zich concentreren op de groeiende pipeline, goede klantgesprekken en het sneller sluiten van deals.
“Na het succes van Support Suite, zijn we blij om Sales Suite aan de salesteams van bedrijven aan te kunnen bieden,” vertelt Adrian McDermott, President of Products bij Zendesk. “De manier waarop klanten kopen is veranderd. Het is tijd dat ons salesproces mee verandert. We hebben deze belangrijke salestools zorgvuldig gecombineerd om een oplossing te bieden voor de problemen van traditionele, omslachtige salessoftware. We hebben een eenvoudig, maar krachtig product gecreëerd voor verkopers die alle onderzoeks-, prospect- en inkoopervaringen samenbrengt.” 
De Sales Suite is gebouwd met moderne salesmedewerkers in het achterhoofd en is een volledig geïntegreerde oplossing die automatisch alle sales-gerelateerde activiteiten bijhoudt, en de context en inzicht biedt om succesvolle deals te sluiten. Sales Suite omvat Zendesk Sell, Chat, Reach en Voice en stelt bedrijven in staat om: 
  • Toegang te krijgen tot meerdere kanalen, zoals email en spraak, die salesmedewerkers dagelijks gebruiken. 
  • Potentiële klanten rechtstreeks aan te spreken via de website en te converteren naar een lead vanuit een enkele interface. 
  • Toegang te krijgen tot out-of-the-box prospecting en dataverrijking door Clearbit om het sales-dashboard te personaliseren en de productiviteit van sales te maximaliseren. 
Zendesk Support Suite en Sales Suite zijn vanaf vandaag beschikbaar. Meer informatie is te vinden op de Zendesk-website.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over Zendesk

De beste klantervaringen worden gerealiseerd met Zendesk (NYSE: ZEN). Zendesk’s krachtige, flexibele en schaalbare producten voor customer service en engagement komen tegemoet aan de behoeften van iedere organisatie.
Meer over Zendesk

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191029224512.jpg
Het no-nonsense internetbureau
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191029200614.jpg
Drive value with data
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.