Betrouwbaarheid belangrijkste factor in keuze voor implementatiepartner

Naar een succesvol IT-partnership

| myBrand | 1 min | 17 december 2021 10:01
Copyright: myBrand
Ruim één derde (35%) van de zakelijke beslissers in Nederland vindt betrouwbaarheid de belangrijkste factor in de keuze voor een implementatiepartner. Dit blijkt uit onderzoek van SAP-dienstverlener en -kennispartner myBrand onder ruim 500 werkenden met een strategische of tactische rol.

Andere belangrijke factoren voor de keuze voor een implementatiepartner zijn expertise (27%) en oplossend vermogen (21%). Ook is voor 18 procent een langetermijnvisie de zwaarstwegende factor.

Betrokkenheid bij de business

Ruim zes op de tien (62%) zakelijke beslissers vinden het logisch als hun implementatiepartner zich met de strategie van de business bemoeit. Businesskennis wordt zeer gewaardeerd in een implementatiepartner, maar helaas zien niet alle zakelijke beslissers dit in hun huidige implementatiepartner terug. Zo geeft 44 procent aan dat zijn implementatiepartner te veel IT-taal en vakjargon hanteert en te weinig businesstaal.

Linda Beukers, directeur projecten bij myBrand: “Steeds meer bedrijven en organisaties investeren in digitalisering en in datagedreven toepassingen. En gelukkig is er een groeiend besef dat het om een business transformatie gaat die impact heeft op de bestaande organisatie. Om implementatietrajecten van ERP-systemen en nieuwe technologieën succesvol te maken, is de keuze van een goede implementatiepartner van cruciaal belang. Het is belangrijk dat je als bedrijf op je partner kan rekenen.”

Klik hier voor het volledige onderzoeksrapport.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over myBrand
myBrand, onderdeel van Conclusion, biedt de nieuwe servicestandaard voor SAP-dienstverlening. myBrand is ontstaan uit de droom om gestalte te geven aan een SAP-dienstverlener waar wij zelf klant zouden willen zijn. Dit heeft zich vertaald in onze missie: het zijn van de door klanten als best gewaardeerde dienstverlener. De leidende kernwaarden zijn langetermijnrelaties, een geïntegreerde dienstverlening en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Met deze kernwaarden onderscheidt myBrand zich niet alleen door de nauwe manier van samenwerken met haar klanten, ook staat myBrand inmiddels bekend als de SAP-dienstverlener die echt verantwoordelijkheid neemt voor succesvolle bedrijfsprocessen bij haar klanten. myBrand biedt SAP-diensten op het gebied van advies, implementatie, projecten, support en exploitatie.
Meer over myBrand
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.