Doculayer versnelt customer onboarding processen bij financiële instellingen met Intelligent Document Processing

Nieuwe oplossing zorgt voor tijdsbesparing van minimaal 50 procent

| Doculayer | 2 min | 20 december 2021 11:20
Afbeelding: Toepassing IDP voor customer onboarding | Copyright: Doculayer
Doculayer.ai, een Intelligent Document Processing (IDP) oplossing voor het analyseren en geautomatiseerd verwerken van documentstromen op basis van AI-technologie, maakt het nu ook mogelijk om customer onboarding-processen aanzienlijk te versnellen. Door gebruik van Doculayer.ai kunnen onder meer financiële instellingen hun klanten sneller en eenvoudiger identificeren en verifiëren voor acceptatie. Door deze doorgaans nog handmatige processen te automatiseren, kunnen organisaties efficiënter werken, fouten voorkomen en kosten besparen.

Consumenten hebben volop keuze uit financiële instellingen die dezelfde of vergelijkbare producten of diensten aanbieden. Naast de prijs is de klantervaring die wordt geboden een cruciale onderscheidende factor. Doculayer.ai speelt hierop in door AI-technologie te gebruiken om één van de eerste ervaringen die klanten met een financiële instelling hebben te optimaliseren. Ook draagt het hiermee bij aan de digitalisering bij instellingen.

Voordat een bank of verzekeraar zaken kan doen met een klant, moeten doorgaans verschillende documenten worden overlegd voor identificatie en verificatie zoals kopieën van identiteitsbewijzen, loonstroken, eigendoms- en andere financiële stukken. Na het indienen van de documenten door de klant gebeurt het grootste deel van de verwerking echter nog steeds handmatig. Dit zorgt voor langere doorlooptijden en een vertraging in het onboarding-proces met alle gevolgen van dien voor de klantervaring.

Handmatige werkzaamheden automatiseren met machine learning

Doculayer.ai zorgt ervoor dat veel handmatige werkzaamheden bij het verwerken van documenten als onderdeel van customer onboarding, worden geautomatiseerd. Daarbij worden ongestructureerde documenten op basis van machine learning-modellen gecombineerd met logica en patronen en omgezet naar gestructureerde klantgegevens. Zo kunnen documenten minimaal 50 procent sneller en met minder fouten worden verwerkt, en worden er bovendien kosten bespaard.

Met optische tekstherkenning converteert Doculayer.ai eerst de gescande documenten naar bewerkbare tekst. Vervolgens worden de documenten geclassificeerd naar documenttype en wordt gecontroleerd of de informatie compleet is. De relevante data wordt uit de documenten geëxtraheerd en automatisch gevalideerd. De oplossing van Doculayer.ai houdt ook rekening met vereisten uit de AVG door automatisch de persoonlijke data als onderdeel van de verwerking, te anonimiseren.

“Voor financiële instellingen is het onboarden van klanten een tijdrovende taak waarbij nauwkeurigheid en het bewaken van datakwaliteit belangrijke aandachtspunten zijn. Door dit proces te automatiseren zijn bedrijven in staat deze zaken te verbeteren en kunnen zij customer onboarding ook makkelijker opschalen”, vertelt Richard Smit, CTO van Doculayer.ai. “Door binnen een kortere tijd meer aanvragen af te handelen, hoeft de klant minder lang te wachten en kan de organisatie zich met een betere klantervaring onderscheiden van concurrenten. Daarnaast kunnen de medewerkers zich richten op de meer complexere aanvragen en het bieden van service aan klanten. Het overtypen van gegevens uit documenten wordt hiermee verleden tijd.”

Beschikbaarheid

De ondersteuning van customer onboarding is per direct beschikbaar in Doculayer 2.1.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over Doculayer
Doculayer is leverancier van een intelligent contentplatform dat ongestructureerde informatie verwerkt en beheert met artificial intelligence en machine learning.
Meer over Doculayer
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.