Hybride winkelen is in opkomst!

Blijkt uit retail onderzoek van IBM

| IBM | 1 min | 13 januari 2022 14:36
Afbeelding: Consumenten gebruiken een mix van fysieke en digitale kanalen om op maat gemaakte ervaringen te creëren | Copyright: IBM
Vandaag kondigen IBM Institute for Business Value en de National Retail Federation, 's werelds grootste detailhandelsvereniging, hun tweede wereldwijde onderzoek aan. Uit het onderzoek, Consumers want it all, blijkt dat de consumentenvoorkeuren voor duurzaamheid en shopping journeys versplinterd zijn over meerdere digitale, fysieke en mobiele contactpunten.

Het nieuwe wereldwijde onderzoek toont aan dat hybride winkelen, het combineren van fysieke en digitale kanalen tijdens de shopping journey, in opkomst is. Volgens het onderzoek is de manier waarop consumenten winkelen door COVID-19 routine geworden. Retailers moeten hierdoor wendbaarder worden om klanten te ontmoeten door digitale en fysieke winkelervaringen te integreren.

De belangrijkste bevindingen zijn onder meer:
  • De helft van de respondenten is bereid om meer te betalen voor duurzaamheid;
  • Er is een kloof tussen intentie en actie - slechts 31% van de respondenten zegt dat de meeste producten die ze kopen duurzaam zijn;
  • Doelgerichte consumenten die producten/merken kiezen op basis van hun waarden, zoals duurzaamheid, vormen nu het grootste consumentensegment (44%)
  • 72% van de consumenten vertrouwt nog steeds op fysieke winkels als geheel of een deel van hun primaire koopmethode;
  • 1 op de 5 consumenten wil meer informatie over waar producten vandaan komen en geproduceerd worden.
Het onderzoek is gehouden onder meer dan 19.000 consumenten uit 28 landen, waaronder Nederland.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Marktplaats item
In aanvulling op dit artikel is het onderstaande item tijdelijk op de marktplaats beschikbaar.
Over IBM
International Business Machines Corporation (IBM) is een bedrijf dat bij het grote publiek vooral bekend is vanwege de eerste IBM Personal Computer. Tot de kernactiviteiten van IBM behoren het ontwerpen en verkopen van computerhardware, -software, -technologie en dienstverlening in de IT-sector.
Meer over IBM
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.