
Yoast SEO, een toonaangevende SEO-tool, is nu beschikbaar voor Shopify-merchants in twintig talen*. Via de Yoast SEO for Shopify-app kunnen webwinkeliers hun online vindbaarheid vergroten en pagina’s optimaliseren voor zowel hun (potentiële) klanten als de zoekmachines. De toevoeging van deze dienstverlening past perfect binnen de missie van Shopify om commerce voor iedereen beter te maken.
Hogere vindbaarheid, potentieel meer omzet
Voor Shopify-merchants biedt de nieuwe Yoast SEO-app veel voordelen. De app helpt ondernemers bij de optimalisatie van hun webpagina’s door realtime feedback te geven over de vindbaarheid in zoekmachines en de leesbaarheid van de teksten. Op deze manier kunnen de webwinkeliers hun pagina’s verbeteren en ze zo hoger in de zoekresultaten krijgen, wat een positief effect kan hebben op de omzetcijfers.
Ook kunnen ondernemers via de Yoast SEO-app bepalen hoe hun pagina’s te zien zijn in Google en op social media. Daarnaast zorgt de app voor relevante gestructureerde data, waarmee zoekmachines bepalen om wat voor soort website het gaat. De toevoeging van deze data is een van de meeste effectieve manieren om een website op te laten vallen bij zoekmachines en vergroot de kansen van de ondernemers om goede resultaten te krijgen in Google Shopping. Daarbovenop krijgen merchants toegang tot de Yoast SEO academy, kunnen zij eenvoudig hun trefwoorden optimaliseren en kunnen ze 24 uur per dag bij de klantenservice terecht voor ondersteuning.
Gelijke kansen voor iedereen
“Onze missie is om SEO toegankelijk te maken voor iedereen, om zo iedereen een eerlijke kans te geven in zoekmachines”, vertelt Thijs de Valk, CEO van Yoast. “Shopify is een groot commerceplatform, dat bovendien snel groeit. Daarnaast geloven wij sterk in de missie van Shopify om ondernemers op internet actief te krijgen. Met Yoast SEO kunnen wij voor hen een belangrijke rol spelen in de optimalisatie van hun online vindbaarheid en zetten we dus een enorme stap richting ons uiteindelijke doel: democratisering van vindbaarheid.”
“Yoast SEO is al een decennium een begrip binnen de wereldwijde WordPress-gemeenschap”, aldus Mel van Lieshout, country manager bij Shopify. “Met inmiddels meer dan twaalf miljoen actieve gebruikers is het daar een van de populairste SEO-plug-ins en we zijn dan ook bijzonder blij dat deze SEO-tool ook op het Shopify-platform beschikbaar is. Yoast is een welkome aanvulling op de andere diensten in ons ecosysteem en samen gaan we ervoor zorgen dat online ondernemers de middelen krijgen om verder te kunnen groeien.”
Gratis SEO-evenement
Om de lancering van de Yoast SEO-app op het Shopify-platform te vieren en gebruikers wegwijs te maken, organiseert Yoast op donderdag 20 januari een gratis online SEO-event: YoastCon. Hier geeft team Yoast een presentatie over de mogelijkheden van Yoast SEO en laten SEO-specialisten Kevin Indig en Jackson Lo van Shopify een aantal best practices zien met de tool. Daarnaast zijn er een aantal talks van wereldberoemde SEO-experts Aleyda Solis, Mike King, Jono Alderson en Lily Ray.
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.