SAS helpt retailers en CPG-bedrijven beter te anticiperen op leveringsproblemen en veranderende consumentenbehoeften

Nieuwe SAS Cloud voor Intelligent Planning zorgt voor snellere implementaties en resultaten

| SAS | 3 min | 25 januari 2022 14:46
Copyright: Microsoft
Na de drukte van de feestdagen, is het tijd voor retailers van over de hele wereld om samen te komen voor de jaarlijkse toonaangevende retailconferentie NRF (National Retail Federation). Analytics-leider SAS is een van de vele technologiebedrijven die dit jaar virtueel heeft deelgenomen aan het evenement.

Tijdens NRF in New York van 16-18 januari heeft SAS de nieuwe SAS Cloud for Intelligent Planning oplossing gelanceerd. Met de wereldwijde supply chain crisis die nog steeds gaande is, neemt de behoefte aan een flexibele en nauwkeurige demand planning steeds verder toe. Met SAS Cloud for Intelligent Planning kunnen retailers en fabrikanten van consumentengoederen effectiever inspelen op de behoeften van de consument en verstoringen in de supply chain.

De software-as-a-service oplossing is nu beschikbaar als private preview, exclusief op Microsoft Azure. SAS Intelligent Planning is nu onderdeel van Microsoft Cloud for Retail, waarmee bedrijven hun supply chains beduidend flexibeler kunnen maken.

SAS helpt retailers beter in te spelen op consumentenvraag

Brian Kilcourse, Managing Partner bij Retail Systems Research, legt uit dat de pandemie retailers en CPG-bedrijven tot het uiterste heeft gedreven als het gaat om het inspelen op de klantvraag. "Retailers staan onder grote druk om snel te reageren op plotselinge veranderingen in zowel vraag als aanbod", vervolgt Kilcourse. "De samenwerking van SAS met Microsoft is erop gericht bedrijven flexibiliteit te bieden met een use-as-needed delivery model. Met de voordelen van deze industrie-specifieke cloud oplossing kunnen retailers toegang krijgen tot actuele data, waardoor ze meer inzicht krijgen in de supply chain."

SAS Cloud for Intelligent Planning helpt gebruikers met:
  • De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) om de planning automatisch aan te passen. Hierdoor wordt gezorgd dat de juiste producten op het juiste moment op de juiste plaats zijn.
  • De consument voor te blijven: met behulp van korte-termijn demand sensing wordt inzicht omgezet in actie.
  • Het harmoniseren en opschalen van commerciële doelen binnen elke afdeling van de organisatie.
  • Visualiseren van voorspellingen op elke gewenste manier en op elk apparaat - spreadsheets, rapporten, dashboards, tablets, smartphones.
De SAS-oplossing kan de vraag in een vroegtijdig stadium voorspellen : Wanneer, waar en hoe de verkoop zal plaatsvinden. Door gebruik te maken van uitgebreide klantgegevens doet de software aanbevelingen voor evenwichtige, winstgevende commerciële verkoopplannen voor alle kanalen en klanten van een retailer. Het cloud-aanbod is geautomatiseerd met behulp van machine learning en altijd up-to-date; zodat gebruikers op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen in hun bedrijf.

Richard Widdowson, SAS Vice President of Global Retail & Consumer Goods Solutions, zegt dat SAS een retailer kan helpen tot wel 5% omzetverbetering te realiseren vanwege de wendbare, korte termijn voorspellingsmogelijkheden. "In de praktijk betekent dit een betere beschikbaarheid van producten in de schappen en een maximaal rendement op de investering in je winkelvoorraad, voegt Widdowson toe. "De oplossing die nu beschikbaar is op Microsoft Azure helpt om de performance van je schapruimte tot 50% te verbeteren, en reduceert de tijd die nodig is om een voorspelling te maken enorm."

"Microsoft Cloud for Retail-partners bieden meer geïntegreerde oplossingen om risico's in het hele ecosysteem te verminderen, mogelijkheden te signaleren en de time-to-market te verkorten om onze klanten beter van dienst te zijn", zegt Shelley Bransten, Corporate Vice President, WW Retail & Consumer Goods Industries, Microsoft. "Partners zoals SAS kunnen innovatie stimuleren, de waarde van het platform uitbreiden en maken het mogelijk om de meest urgente uitdagingen aan te pakken waarmee retailers vandaag de dag worden geconfronteerd."

Ronald Breedveld, Retail en CPG Director bij SAS: “Retail vraagt steeds meer om maatwerk. De toch al moeilijke taak om de producten tegen optimale kosten op tijd in de schappen brengen, is de laatste twee jaar nog lastiger geworden. Dit wordt met name veroorzaakt door de fluctuerende vraag en supply chain problemen. Predictive Analytics in combinatie met Machine Learning helpt deze problematiek efficiënt het hoofd te bieden. Retailers die hier nu in investeren zijn de winnaars van morgen.”

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over SAS
SAS is een betrouwbare leverancier van analytische oplossingen voor organisaties die onmiddellijke waarde uit hun gegevens willen halen. Een uitgebreide reeks van analyseoplossingen en brede branchekennis zorgen ervoor dat onze klanten terugkomen en zich zelfverzekerd voelen. Met SAS® kunt u inzichten uit uw gegevens ontdekken en alles begrijpen. Bepaal wat werkt en los op wat niet werkt. Neem intelligentere beslissingen en stimuleer relevante verandering.
Meer over SAS
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.