TCS nummer 1 in klanttevredenheid in Nederland

Volgens onafhankelijk onderzoek van Whitelane Research onder CXO’s van diverse IT-afnemende organisaties

| TCS | 4 min | 22 maart 2022 9:03
Copyright: TCS
  • TCS is nummer 1 in klanttevredenheid in Nederland voor de zesde keer volgens het IT-klanttevredenheidsonderzoek van Whitelane Research onder ruim 210 CXO’s.
  • De algemene tevredenheidsscore van TCS Nederland is 86%; met een voorsprong van 6% ten opzichte van de dichtstbijzijnde concurrent.
Tata Consultancy Services (TCS) (BSE: 532540, NSE: TCS) is nummer 1 in klanttevredenheid in Nederland volgens een onafhankelijk onderzoek van Whitelane Research onder CXO’s van diverse IT-afnemende organisaties.

De resultaten uit het onderzoeksrapport van Whitelane Research – de Dutch IT sourcing study – zijn gebaseerd op basis van de respons van meer dan 210 CIO’s en senior decision-makers in Nederland. Om de dienstverleners te beoordelen, werden voor het onderzoek meer dan 430 unieke IT-sourcing-klantrelaties onderzocht op basis van acht Key Performance Indicators (KPI’s), zoals dienstverlening, relatie, commercieel en transformatie.

TCS behaalde voor de zesde keer de nummer 1 positie behaalde in klanttevredenheid, met een klanttevredenheidsscore van 86 procent ten opzichte van een branchegemiddelde van 76 procent, een score die 6 procent hoger was dan de nummer twee.

TCS Nederland behaalde mooie resultaten binnen verschillende domeinen. Zo stond het bedrijf onder andere op nummer 1 in de KPI-ranglijsten voor:
  • Transformatieve innovatie (tevredenheidsscore 79% tegenover het branchegemiddelde van 65%).
  • Kwaliteit en dienstverlening (tevredenheidsscore 86% ten opzichte van het gemiddelde van 76%).
  • Security (tevredenheidsscore van 86% tegenover een gemiddelde van 75%).
  • Accountmanagement (tevredenheidsscore van 90% ten opzichte van het gemiddelde van 77%).
Verder behaalde TCS ook hoge resultaten op het gebied van duurzaamheid (klanttevredenheid van 77% tegenover het branchegemiddelde 68%) en zakelijk inzicht (klanttevredenheidsscore van 87% ten opzichte van het gemiddelde van 77%).

"We zijn verheugd om te horen dat onze Nederlandse klanten TCS voor het zesde jaar hun waardering tonen door ons op de eerste plek te zetten in klanttevredenheid”, zegt Josu Devasia, Country Head, TCS Nederland. “Het begrijpen van de markt van onze klanten, en het IT-landschap waarin zij opereren, is iets waar we veel aandacht aan besteden, omdat we geloven dat dit cruciaal is om hen zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Voor het succes van iedere bedrijfstransformatie is een goede klantrelatie onmisbaar. Ik ben dan ook extra trots dat we – door onze klanten centraal te stellen maar ook door onze investeringen in onze mensen en in onderzoek en innovatie – de klantgerichte kwaliteit hebben kunnen blijven leveren die onze klanten verdienen.”

“TCS neemt in Nederland voor zesde keer de toppositie in op basis van de reacties van zakelijke leiders in Nederland, zegt Jef Loos, Head of Sourcing, Whitelane Research. “Het is een bijzondere prestatie om voor de zoveelste keer zo’n hoge klanttevredenheidsscore te behouden. TCS mag trots zijn op de toegewijde focus van haar teams in het bouwen van goede relaties met klanten, zeker in een periode waarin de pandemie op werkgebied nog steeds voor uitdagingen zorgde.”

Onlangs werd TCS al door Whitelane Research uitgeroepen tot het nummer één IT-bedrijf in klanttevredenheid in Europa.

TCS is sinds 1992 actief in Nederland en helpt toonaangevende andere bedrijven in Nederland, naast IT-outsourcing, met complete (digitale) bedrijfstransformaties om hen ‘digital first’ te maken. Inmiddels heeft TCS Nederland ruim 2.500 werknemers in dienst en ondersteunt het bedrijven in uiteenlopende sectoren zoals het bankwezen, finance, retail, de reisbranche, transport, energie- en hulpbronnen, hi-tech & business. Afgelopen jaar opende het bedrijf haar eigen co-innovatiecentrum TCS Pace Port™ Amsterdam, van waaruit het klanten door heel Europa helpt bij hun groei- en transformatietrajecten. Eerder deze maand vond in TCS Pace Port de TCS Sustainathon plaats, een Europese wedstrijd die jonge geesten uitdaagt en in staat stelt om innovatieve ideeën te ontwikkelen en uit te voeren en daarmee organisaties te helpen bij belangrijke duurzaamheidsvraagstukken met behulp van geavanceerde technologie.

Eerder dit jaar werd TCS uitgeroepen tot beste werkgever in Europa door het Top Employers Institute en TCS is volgens Brand Finance, ’s werelds meest toonaangevende merkwaarderingsbureau, uitgegroeid tot het op één na meest waardevolle merk voor IT-diensten ter wereld. Het bedrijf investeert volop in haar mensen en in het creëren van meer banen om zo een positieve langetermijnimpact te hebben. Door te blijven investeren in innovatie en het versterken van haar personeel, bouwt TCS een duurzaam personeelsbestand voor de toekomst en helpt het klanten hun meest ambitieuze digitale transformatiedoelstellingen te bereiken.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Tags
TCS
Over TCS
Klanten helpen bij het creëren van de toekomst. TCS combineert technische expertise en business intelligence om verandering te stimuleren en resultaten te boeken.
Meer over TCS
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.