Marvia lanceert Analytics: data maakt prestaties van digitale content en lokale marketing inzichtelijk

Het product speelt in op de trend waarin marketing steeds meer datagedreven wordt

| Marvia | 2 min | 31 maart 2022 12:26
Afbeelding: Een screenshot van het nieuwe dashboard | Copyright: Marvia
Marvia, de leider in Local Marketing Automation software, heeft vandaag hun nieuwe product Analytics gelanceerd. Het is een module waarbij merken eenvoudig de prestaties van hun digitale content en lokale marketingactiviteiten kunnen meten op basis van data. Het product speelt in op de trend waarin marketing steeds meer datagedreven wordt.

Met Analytics kunnen merken met behulp van data visualisatie in een gebruiksvriendelijk dashboard, inzicht krijgen in de prestaties van hun digitale content die worden aangeboden via Marvia’s DAM en Branded Templates. Gebruikers verkrijgen data over onder andere hoe vaak assets zijn bekeken, gedownload, hoe veel content er is gecreëerd en het maakt de gebruikersactiviteit inzichtelijk.

Naast inzichten in het gebruik van digitale content, kunnen merken ook inzien of en hoe vaak gebruikers lokale marketingactiviteiten inzetten. Met Marvia’s Local Marketing Automation software voorzien merken hun partners of vestigingen van tools waarmee ze op lokaal niveau marketingcampagnes kunnen uitrollen. Met Analytics is het nu mogelijk inzicht te krijgen hoe deze lokale marketingtools worden gebruikt door deze partners en vestigingen. Zo kunnen beheerders van de tools bijvoorbeeld zien hoe vaak de aangeboden content is gepost op social media of welke vestigingen meedoen aan een marketingcampagne. Partners die inactief zijn, kunnen geactiveerd worden met behulp van notificaties. Met Analytics wordt de activatie van lokale partners en daarmee het complete lokale marketingproces dus versneld en vereenvoudigd.

Met deze Analytics-module kunnen merken veel beter hun content en lokale marketingstrategie bepalen. “Onze data-driven klanten hechten veel waarde aan het continu analyseren van de resultaten van hun campagne.”, zegt CEO Joep Donders. “Met Analytics verkrijgen merken waardevolle inzichten over de prestaties van hun digitale content en lokale marketing. Soms gaat er nog veel tijd en geld verloren aan ongebruikte content. Marketeers kunnen nu beslissingen maken gebaseerd op data omdat zij kunnen zien welke middelen aanspreken en welke niet. De Analytics-tool draagt op deze manier bij aan betere strategische contentbeslissingen en zorgt dat de ROI van content verhoogt. Onze bestaande klanten gebruiken Analytics inmiddels en zijn erg enthousiast.”

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over Marvia
Marvia is opgericht in 2007 als web-to-print oplossing om het dtp-proces te vergemakkelijken en efficiënter in te richten. In 2014 werd het bedrijf door PostNL overgenomen. Als corporate startup van PostNL wist Marvia in korte tijd op zowel strategisch niveau, als op het gebied van productontwikkeling snel verder uit te bouwen. Nu is Marvia in Nederland leidend in Local Marketing Automation. De ambitie is om heel Europa te veroveren. Het platform van Marvia wordt gebruikt door veel bekende merken en verschillende politieke partijen.
Meer over Marvia
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.