ThoughtSpot stelt nieuwe SVP Worldwide Channels & Alliances aan

Kuntal Vahalia is afkomstig van Mulesoft, onderdeel van Salesforce en gaat klanten helpen waarde te halen uit de modern data stack met ThoughtSpot Modern Analytics Cloud

| ThoughtSpot | 3 min | 7 april 2022 16:30
Afbeelding: Kuntal Vahalia, SVP Worldwide Channels & Alliances bij ThoughtSpot | Copyright: ThoughtSpot
ThoughtSpot, het Modern Analytics Cloud-bedrijf heeft Kuntal Vahalia benoemd tot Senior Vice President Worldwide Channels & Alliances. In deze rol wordt Vahalia als onderdeel van het ‘go to market’ team verantwoordelijk voor de programma’s voor kanaalpartners en samenwerkingsverbanden. Vahalia focust zich met name op het helpen van klanten door innovatie vanuit de modern data stack naar iedere medewerker te brengen.

Vahalia heeft meer dan twintig jaar ervaring met het creëren van partnerprogramma's die klanten vooruit helpen en leiden tot concrete groei bij startups. Voordat hij in dienst trad bij ThoughtSpot, werkte Vahalia acht jaar bij MuleSoft, onderdeel van Salesforce, waar hij verantwoordelijk was voor het definiëren en uitvoeren van de wereldwijde ecosysteemvisie.

De schaal, het volume en de soorten data nemen explosief toe. Het komende decennium zal data zorgen voor een verschuiving in elke markt en branche, binnen organisaties en tussen merken en hun klanten. Organisaties die hiervan willen profiteren moeten fundamenteel heroverwegen hoe ze werken, met data als kern.

“Overal waar je kijkt, herschrijven data de regels van wat mogelijk is en naarmate de hoeveelheid data exponentieel blijft groeien, neemt ook de potentiële impact voor bedrijven toe”, zegt Kuntal Vahalia, SVP Worldwide Channels & Alliances bij ThoughtSpot. “Om dit potentieel om te zetten in concrete resultaten, moeten bedrijven echter verder gaan dan traditionele analyses en op een volledig andere manier gebruikmaken van data. Gelukkig is er een heel ecosysteem van partijen die oplossingen bouwen om de waarde van data te benutten. Zij moeten die waarde echter wel in de handen van werknemers en klanten kunnen leggen. Daarom ben ik zo enthousiast om het platform van ThoughtSpot dat data, search, AI en cloud integreert, naar bedrijven te brengen die klaar zijn om de komende jaren voorop te lopen.”

"In elk klantgesprek erkennen innovatieve leiders dat ze hun bedrijf op geheel nieuwe manieren op data moeten baseren zodat ze niet alleen overleven, maar ook gedijen vandaag en in de toekomst", zegt Spencer Tuttle, Chief Revenue Officer bij ThoughtSpot. “Kuntal heeft de visie en een bewezen track record om de beste spelers in de branche samen te brengen om oplossingen te creëren die klanten helpen geweldige resultaten te leveren. We zijn verheugd Kuntal aan boord te hebben zodat ons partnerecosysteem dezelfde ervaring en resultaten levert aan onze gezamenlijke klanten, zodat zij het decennium van data kunnen domineren.”

Versnelde groei na recordjaar

Vahalia voegt zich bij ThoughtSpot in een jaar van recordgroei, gedreven door het succes van zijn cloud-activiteiten. Zo realiseerde het bedrijf afgelopen jaar meer dan 175 procent groei in jaarlijkse omzet uit cloud-producten en verwelkomende het nieuwe klanten als Rubrik, Komatsu, Frontify, Tata Consumer Products en Harri. Ook breidde ThoughtSpot activiteiten uit naar Roemenië en Japan zodat klanten ook daar kunnen profiteren van de Modern Analytics Cloud. Klanten kunnen op verschillende manieren waarde halen uit de modern data stack doordat ThoughtSpot partnerships heeft uitgebreid met ondersteuning voor Snowpark van Snowflake en de Data Lakehouse van Databricks. Het bedrijf is bovendien benoemd tot een ‘Google Cloud Ready’ bedrijf.

Ook blijft ThoughtSpot nieuwe oplossingen ontwikkelen zoals ThoughtSpot Everywhere, het eerste ontwikkelplatform waarmee interactieve analytics geïntegreerd kan worden en de Data Workspace waarmee analytics engineers sneller dan ooit nieuwe use cases kunnen introduceren. ThoughtSpot kreeg verder 100 miljoen USD Series F funding tegen een waardering van 4,2 miljard USD, samen met een investering van Snowflake Ventures om de groei van de Modern Analytics Cloud te stimuleren.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over ThoughtSpot
De meest innovatieve bedrijven ter wereld gebruiken ThoughtSpot om iedereen in hun organisatie, van manager tot medewerker, de mogelijkheid te bieden snel datagedreven inzichten te ontdekken. Met ThoughtSpot kunnen professionals een eenvoudige zoekopdracht intypen om direct miljarden rijen gegevens te analyseren. Daarnaast kunnen ze kunstmatige intelligentie inzetten om betrouwbare, relevante inzichten te krijgen die antwoord geven op duizenden vragen waar ze zelf niet aan hadden gedacht. ThoughtSpot is eenvoudig te gebruiken voor iedere business professional en krachtig genoeg om zelfs de grootste, meest complexe bedrijfsdata te verwerken zonder in te boeten op snelheid, security of beheer. Klanten gebruiken ThoughtSpot om hun besluitvormingscultuur te transformeren. Door inzichten onderdeel te maken van elk gesprek en elke beslissing, herdefinieert ThoughtSpot de rol van data bij het creëren van een meer op feiten gebaseerde wereld.
Meer over ThoughtSpot
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.