Beperkte toegang vrachtwagens tot haven bedreigt Shanghai’s import

Tekort aan vrachtwagens begint tol te eisen voor containers die in de haven in de wachtrij staan

| project44 | 1 min | 11 april 2022 14:43
Copyright: project44
  • Stijgende doorlooptijden importcontainers in Shanghai tijdens lockdown
  • Doorlooptijden exportcontainers blijven stabiel
  • Doorrijbeperkingen voor vrachtwagens in Shanghai verhinderen het ophalen van importcontainers
Hoewel de haven van Shanghai operationeel blijft, dreigen de toenemende beperkingen voor vrachtwagens die de haven binnenkomen, de invoer van containers naar China te verstoren. De haven van Shanghai heeft de lockdown de afgelopen twee weken goed doorstaan en toont weinig tekenen van verstoring van de export.

Het tekort aan vrachtwagens begint echter een tol te eisen voor containers die in de haven in de wachtrij staan om China binnen te komen. Volgens data van project44 is de doorlooptijd van importcontainers gestegen tot 8 dagen - een stijging met 74 procent ten opzichte van de 4,6 dagen doorlooptijd op de dag van de lockdown. De doorlooptijd van exportcontainers is sinds de sluiting licht gedaald van 3,1 tot 2,3 dagen.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over project44
project44 is 's werelds toonaangevende geavanceerde zichtbaarheidplatform voor verladers en externe logistieke bedrijven. project44 verbindt, automatiseert en biedt inzicht in belangrijke transportprocessen om inzichten te versnellen en de tijd te verkorten die nodig is om die inzichten om te zetten in acties. Door gebruik te maken van de kracht van het cloudgebaseerde project44, kunnen organisaties hun operationele efficiëntie verhogen, kosten verlagen, verzendprestaties verbeteren en een uitzonderlijke Amazon-achtige ervaring bieden aan hun klanten. Aangesloten op meer dan vele vervoerders wereldwijd en met een uitgebreide dekking voor alle ELD- en telematica-apparaten op de markt, ondersteunt project44 alle transportmodi en verzendtypen, inclusief pakjes, eindmijlen, minder-dan-vrachtwagenlading, volume minder dan vrachtwagenlading, vrachtwagenlading , spoor, intermodaal en oceaan.
Meer over project44
Disclaimer
De informatie die hier wordt verstrekt, is uitsluitend bedoeld als samenvatting en niet voor contractuele doeleinden, en is afkomstig van zowel project44 als rapportage door derden. De gegevens van project44 omvatten niet alle beschikbare marktinformatie, en project44 heeft zich er niet toe verbonden de rapportage van derden onafhankelijk te verifiëren. Ook veranderen dit soort gegevens van dag tot dag. De lezer dient zich derhalve niet op deze rapportage te baseren om zakelijke beslissingen te nemen, en project44 wijst iedere aansprakelijkheid die uit een dergelijk vertrouwen voortvloeit uitdrukkelijk van de hand.

Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.