Zeven op de tien werknemers zien toekomstig werkgever zonder juiste zakelijke digitale middelen als onprofessioneel

Eén op de vijf werknemers ontvangt wel eens digitale middelen die niet goed werken

| TOPdesk | 2 min | 22 april 2022 16:47
Copyright: TOPdesk
Zeven op de tien werknemers zien een toekomstig werkgever zonder de passende zakelijke digitale middelen als onprofessioneel. Dit komt naar voren uit de benchmark onder ruim 1.000 Nederlandse werknemers, uitgevoerd in opdracht van Service Management leverancier TOPdesk. Op dit moment ontvangt zeker een op de vijf (21%) werknemers wel eens zakelijke digitale middelen zoals een laptop, tablet of mobiele telefoon die niet goed werken. Daarnaast valt er in de werkwijze voor het aanvragen van nieuwe apparaten nog een slag te maken: slechts drie op de vijf (63%) werknemers weten waar zij hiervoor terecht kunnen wanneer dit nodig is.

Lang wachten op reparatie

Ook een reparatie kan noodzakelijk zijn. Bij zeven op de tien (69%) werknemers worden mobiele apparaten niet dezelfde dag nog gerepareerd door de IT-helpdesk. 15 procent van de werknemers geeft aan dat de apparaten binnen één week gemaakt worden. Bij 7 procent van de werknemers gebeurt dit binnen twee weken. Eén op de tien (10%) werknemers is genoodzaakt om de reparatie zelf te regelen met de leverancier van het desbetreffende apparaat.

Max van den Bosch, Sales Director bij TOPdesk: “In onze digital-minded samenleving van nu zijn zakelijke digitale tools niet meer weg te denken. Het is als werkgever dan ook zaak om je mensen in toereikende zakelijke digitale middelen te voorzien. Ons onderzoek laat zien dat werknemers niet alleen nog te vaak zakelijke apparaten ontvangen die niet goed werken, maar ook dat reparaties vaak lang op zich laten wachten. Dit heeft invloed op de prestaties van werknemers én op je reputatie als werkgever. Kortom: er is werk aan de winkel. Peil onder werknemers in hoeverre ze tevreden zijn met de huidige zakelijke digitale middelen. Zijn ze niet tevreden? Pak dit dan aan. Zo stel je je mensen in staat om zo goed mogelijk te presteren en komt jouw reputatie als werkgever niet onder druk te staan.”

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Marktplaats item
In aanvulling op dit artikel is het onderstaande item tijdelijk op de marktplaats beschikbaar.
Over TOPdesk
Sinds 1993 helpt TOPdesk organisaties hun dienstverlening te verbeteren en een omgeving te creëren waarin medewerkers het beste uit zichzelf halen. Dit doet TOPdesk met gebruiksvriendelijke producten die bedrijven eenvoudig kunnen integreren en die de samenwerking stimuleren. Het is een betrokken team, waarbij leren, kennis delen en partnerships vooropstaan.
Meer over TOPdesk
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.