Enterprise Bot lanceert chatbot die vragen over het coronavirus beantwoordt

| Enterprise Bot | 2 min | 31 maart 2020 16:45
Afbeelding: Bojan Laskovic, AI Bot Strategist | Copyright: Enterprise Bot
Enterprise Bot schiet bedrijven en overheidsinstanties die worden overspoeld met vragen over het coronavirus te hulp. De Zwitserse chatbot specialist lanceert aankomende donderdag een Nederlandstalige corona Q&A chatbot. De digitale gesprekpartner kan kosteloos worden ingezet door serviceafdelingen die de grote hoeveelheid consumentenvragen amper kunnen bijbenen.

De chatbot geeft via een pop-up venster antwoord op vragen over symptomen, behandelingen of richtlijnen die voor het virus gelden en baseert zijn antwoorden op de informatie die door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en het RIVM zijn verstrekt. De chatbot is verkrijgbaar in het Nederlands, Duits en Engels.

Webinar

Enterprise Bot biedt geïnteresseerden donderdag 2 april, vlak voor de livegang om 15.00 uur, een Engelstalige webinar aan die laat zien hoe medewerkers de chatbot kunnen gebruiken. Aanmelden kan via deze link.

Friso Aukes, de Nederlandse vertegenwoordiger van Enterprise Bot: “Bedrijven die interesse hebben, kunnen contact opnemen met ons Nederlandse team. Het duurt twee dagen voor de virtuele assistent live staat en deze kan kosteloos in de huisstijl van de organisatie worden aangeleverd.”

Pranay Jain, CEO Enterprise Bot: “We zien op verschillende plekken dat helpdesks en support-teams overspoeld raken met lastige vragen over het coronavirus. Dit speelt niet alleen bij overheidsinstanties, maar bijvoorbeeld ook in de reisbranche of de gezondheidszorg. Met deze chatbot willen we deze organisaties een steuntje in de rug geven door hun klantsupportmedewerkers te ontlasten. We merken dat er veel interesse is, we zijn al door tientallen bedrijven benaderd.”

Enterprise Bot is een Zwitserse startup in de techsector die gespecialiseerd is in chat-, email- en voicebots dat via kunstmatige intelligentie (AI) de manier waarop we met bedrijven praten, probeert te veranderen. Het klantenbestand bestaat uit onder meer AfterPay, Generali, Six Payment Services en Nederlandse openbaar vervoerders.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Over Enterprise Bot

Enterprise Bot creeërt AI-gestuurde chatbots en e-mailbots om de interactie met klanten te automatiseren en bedrijven te voorzien van een gemakkelijk toegankelijke digitale agent die de klantervaring verbetert en de operationele kosten verlaagt.
Meer over Enterprise Bot

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.