
Vandaag heeft PLANgroep, financieel zorgverlener, de vierde uitbreiding binnen 2 maanden gelanceerd in de mobiele app ‘MijnDossier’ met de functionaliteiten budgetplan en schuldenoverzicht. Cliënten hebben hierdoor nog beter zicht op hun eigen financiën en de actuele status van hun schulden. Met deze ontwikkeling vergroot PLANgroep de transparantie en krijgen cliënten, die gebruik maken van schuldhulpverlening, budgetbeheer of beschermingsbewind, meer regie over hun bankzaken. PLANgroep kan in overleg met de hulpverlener op clientniveau bepalen om deze functionaliteiten wel of niet toe te staan.
Wanneer cliënten een schuldregelingstraject ingaan, is het belangrijk om rust te creëren en te zorgen dat er geen nieuwe schulden ontstaan. PLANgroep maakt samen met cliënten een persoonlijk budgetplan waarbij de inkomsten en uitgaven in balans zijn. Door de digitalisering in de app kunnen cliënten hun budgetplan altijd en overal inzien met een overzicht van de totale en periodieke inkomsten en uitgaven. De budgetbeheerder of bewindvoerder kan het schuldenoverzicht en het budgetplan per client zichtbaar maken of juist verbergen, omwille van de client.
Zodra de situatie stabiel is wordt de schuldregelingsovereenkomst getekend en worden alle schuldeisers aangeschreven. In een schuldregeling hebben cliënten daarnaast te maken met het VTLB (Vrij Te Laten Bedrag), dit is het bedrag wat men nodig heeft om de vaste lasten mee te betalen en om van te leven. Wat overblijft gaat naar de schuldeisers. Ook dit proces kan de cliënt via de app op elk gewenst moment volgen. Welke schuldeisers zijn er aangeschreven, wie is er akkoord en wat staat er nog open?
Met de app MijnDossier biedt PLANgroep, als eerste bedrijf in de financiële zorgverlening in Nederland, cliënten altijd en overal inzage in hun financiële situatie. Het uit handen geven van financiën is geen gemakkelijke keuze en PLANgroep helpt deze kwetsbare groep mensen zo goed mogelijk om hun leven weer op de rit te krijgen. De komst van de app stelt cliënten in staat om het actuele saldo van bankrekeningen, de ontvangen of nog te ontvangen inkomsten, de gedane of nog lopende betalingen en de spaarpot te gebruiken. De spaarpot biedt cliënten, in overleg met de hulpverlener, de mogelijkheid om te sparen en dit op te nemen zonder tussenkomst van PLANgroep. De app is zeer gebruiksvriendelijk en veilig, eenvoudig aanpasbaar en biedt de mogelijkheid tot doorontwikkeling naar meerdere functionaliteiten.
Cliënten financiële zorg leveren met een duurzaam resultaat is het hoogste doel. De afgelopen maanden heeft PLANgroep zich volledig gefocust op het doorvoeren van een kwaliteitsslag in de organisatie. Intern zijn de processen structureel verbeterd die leiden tot een betere bereikbaarheid, zijn er nieuwe collega’s aan het team toegevoegd en is het klantcontactsysteem Flow, de basis van de organisatie, verder geoptimaliseerd. Door deze verbeteringen wordt er efficiënter gewerkt waardoor er minder tijd verloren gaat aan administratieve handelingen en er meer tijd ontstaat voor het cliëntcontact. De komst van de app draagt bij aan het verbreden van onze dienstverlening om onze cliënt zo goed en transparant mogelijk te helpen. De uitbreiding van de app met de spaarpot functionaliteit vergroot de eigen verantwoordelijkheid en kan voor cliënten een belangrijke stap zijn op weg naar zelfredzaamheid.
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.