Amsterdams softwarebedrijf Marvia breidt internationale activiteiten uit in Amerika en Azië

Het bedrijf heeft haar klantportfolio op de Noord-Amerikaanse markt verdubbeld en zet de eerste stappen op de Aziatische markt

| Marvia | 2 min | 10 mei 2022 9:25
Copyright: Marvia
Marvia, het software-as-a-service (SaaS) platform dat gespecialiseerd is in oplossingen voor lokale marketing automatisering, dat met haar hoofdkantoor gevestigd is in Amsterdam, breidt internationaal verder uit. Het bedrijf heeft haar klantportfolio op de Noord-Amerikaanse markt verdubbeld en zet de eerste stappen op de Aziatische markt.

Met vijf grote klanten aan boord in Noord-Amerika - die samen goed zijn voor meer dan 400 gebruikers - ziet Joep Donders zijn bedrijf overzees serieuze vormen aannemen. “We zijn gestart vanuit Portland omdat we daar in het hart van de technologie en innovatie zitten. Door net zoals in Europa succesvolle samenwerkingen aan te gaan met creatieve bureaus, merk adviesbureaus en andere aanbieders van marketingoplossingen, weten we ons netwerk steeds meer uit te breiden.”

Christopher Brown, die vanaf het begin leidinggeeft aan Marvia in Noord-Amerika, blijft dit doen. Met zijn kennis en ervaring heeft hij de Canadese bedrijven Hostelling International Canada, Doctors of the World en Ritchie Bros Auctioneers vanaf de start in Amerika aan Marvia weten te verbinden. Sinds 2021 maakt het Californische fietsmerk Pedego gebruik van de local marketingtools van Marvia. Dit jaar is ook de Wisconsin Athletic Club (WAC) klant geworden.

Donders is trots op de groei van zijn bedrijf. “Niet alleen in Europa maken we exponentiële groei door, ook in Noord-Amerika zien ze de waarde van ons platform in. Canada, Californië en nu schuiven we via Wisconsin op richting de oostkust. Bij Marvia begrijpen we de kracht van een sterk merk en dat het behoud van consistentie een uitdaging is. Onze kracht is de gebruiksvriendelijkheid van het platform en ons aanpassingsvermogen om de local marketingtools zo in te richten dat het aansluit op specifieke wensen.”

Uitbreiding naar Japan

Ook zet Marvia de eerste stappen op de Aziatische markt. “In Japan zijn we door meerdere merken en agenten benaderd die op zoek waren naar een marketingsoftware. Daarom hebben we onlangs in Japan een collega aangenomen die de implementatie van onze eerste Japanse klant gaat verzorgen. Dit is dus een hele mooie markt waar we veel nieuwe kansen in zien,” aldus Joep Donders.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over Marvia
Marvia is opgericht in 2007 als web-to-print oplossing om het dtp-proces te vergemakkelijken en efficiënter in te richten. In 2014 werd het bedrijf door PostNL overgenomen. Als corporate startup van PostNL wist Marvia in korte tijd op zowel strategisch niveau, als op het gebied van productontwikkeling snel verder uit te bouwen. Nu is Marvia in Nederland leidend in Local Marketing Automation. De ambitie is om heel Europa te veroveren. Het platform van Marvia wordt gebruikt door veel bekende merken en verschillende politieke partijen.
Meer over Marvia
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.