Salesforce breidt social commerce aanbod uit door samenwerking met TikTok

Adverteren naar gebruikers en producten beter vindbaar te maken

| Salesforce | 3 min | 2 juni 2022 15:09
Salesforce heeft het partnership uitgebreid met TikTok om het voor bedrijven die gebruik maken van Salesforce Commerce Cloud, gemakkelijker te maken de TikTok-community te bereiken. Zo maakt de samenwerking het onder andere mogelijk te adverteren naar gebruikers en producten beter vindbaar te maken. Het partnership is de nieuwste investering in het Commerce Cloud-platform om bedrijven te helpen de social media-savvy doelgroep te bereiken.

Bijna 1 op de 10 aankopen vindt plaats via social media en dat aantal stijgt alleen maar. Nu digitale aankopen via social media, ook wel social commerce genoemd, een steeds belangrijker kanaal wordt, biedt deze samenwerking bedrijven de kans om social shoppers te begrijpen en gepersonaliseerde content te creëren voor de 1 miljard maandelijkse gebruikers van TikTok. Dit geeft consumenten meerdere mogelijkheden om in contact te komen met hun favoriete merken.

“TikTok is de thuisbasis van een nieuw soort winkelervaring waar de community, entertainment en commercie samenkomen. Hierdoor ontstaan unieke mogelijkheden om met consumenten in contact te komen en impactvolle resultaten te behalen,” zegt Melissa Yang, hoofd ecosysteem partnerschappen bij TikTok. “We zijn verheugd om samen te werken met Salesforce om het voor online verkopers een stuk makkelijker te maken om gevonden te worden en op een authentieke manier contact te leggen met de TikTok-community.”

De samenwerking maakt het voor bedrijven mogelijk om hun aanwezigheid op TikTok op te bouwen door:
  • Het aanjagen van de productiviteit van verkopers met geautomatiseerde, slimme product feeds. Bedrijven kunnen hun producten met één klik op TikTok publiceren via een breed scala aan advertentie-oplossingen, waarbij bestaande Commerce Cloud-catalogi op TikTok worden gesynchroniseerd.
  • Het leveren van vergaande personalisatie en efficiënte conversie van advertenties. Met TikTok Pixel kunnen online verkopers snel en eenvoudig de advertentieprestaties analyseren en campagnes optimaliseren om producten beter vindbaar te maken. Met Advanced Matching kunnen verkopers TikTok-advertenties ook beter op elkaar afstemmen en doelgroepen opbouwen voor retargeting, oftewel om kopers te bereiken die al eerder de website hebben bezocht.
  • Het verbeteren van de klantervaring. Met dynamische video- en beeldadvertenties kunnen verkopers een nieuw publiek inspireren via verschillende kanalen.

“Onderzoek van Salesforce laat zien dat de consumenten steeds vaker de voorkeur hebben om contact te leggen met bedrijven via digitale kanalen zoals social media. Voor de Gen Z en de Millennial-generatie geldt die voorkeur zelfs nog sterker,” geeft Björn de Visser, Regional Vice President Commerce Cloud Nederland bij Salesforce aan. “De verwachting is dat de consument de komende drie jaar steeds vaker via social media zal winkelen. In aanvulling op kanalen zoals Facebook en Instagram, kunnen verkopers nu ook eenvoudig het populaire TikTok platform toevoegen en lanceren als een nieuw verkoopkanaal binnen Salesforce Commerce Cloud. Dit biedt merken grote kansen om relevantie uit te breiden, de klant interactie te verbeteren en omzet te verhogen.”

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over Salesforce
Salesforce is wereldleider op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) en brengt bedrijven dichter bij hun klanten in het digitale tijdperk. Opgericht in 1999, stelt Salesforce bedrijven van elke omvang en branche in staat om te profiteren van krachtige technologieën - cloud, mobiel, sociaal, internet van dingen, kunstmatige intelligentie, spraak en blockchain - om een 360 graden beeld van hun klanten te creëren.
Meer over Salesforce
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.