Samsung vergroot bereik van campagne voor nieuwe smartphones door de inzet van Outbrain’s Native Advertising

Native Advertising verdubbelt engagement in vergelijking met social media campagnes

| Outbrain | 2 min | 6 juni 2022 13:51
Copyright: Outbrain
Samsung heeft de recente lanceringscampagne van de nieuwste generatie foldable smartphones - de Galaxy Flip 3 en de Galaxy Fold 3 – ondersteund met het Native Advertising-formaat Smartad van Outbrain. Met de technologie van Outbrain Inc., een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web, informeerde Samsung potentiële klanten in Nederland doelgericht over de nieuwste smartphones. De inzet van Native Advertising op premium websites heeft de impact van de campagne sterk vergroot en Samsung in staat gesteld nieuwe doelgroepen en ‘early adopters’ te bereiken.

Samsung heeft tot doel zijn strategie te diversifiëren en Native Advertising met succes getest, nadat het van oudsher vertrouwde op traditionele mediaplatforms om zijn high-tech smartphones te promoten. Zo wil het populaire technologiebedrijf een nieuw publiek bereiken en meer aandacht bij early adopters genereren.

Voor de campagne-advertenties maakte Samsung gebruik van de diepgaande kennis van Outbrain over de échte interesses van klanten op het open web, en besloot zich te richten op specifieke segmenten, zoals elektronica, home en lifestyle en gezondheid. Native Advertising sprak de doelgroep op een natuurlijke manier aan om de productpagina’s van Samsung te bezoeken. Deze natuurlijke betrokkenheid maakte de campagne aantoonbaar effectiever dan traditionele mediacampagnes via social platforms of display-advertenties.

“Ik ben erg onder de indruk van de prestaties van Outbrain voor deze campagne. Het engagement ten opzichte van social platforms is verdubbeld en ten opzichte van display zelfs verdriedubbeld. Het genereren van traffic naar de website is één ding, maar het is echt iets anders als gebruikers ook zeer betrokken zijn met de inhoud van onze pagina’s. We hebben inmiddels nieuwe Outbrain-campagnes gelanceerd voor andere Samsung-producten. Bovendien overwegen we Outbrain te vragen ons te helpen de ‘low-funnel’ KPI’s te realiseren”, zegt Robbin Van Der Wal, Marketing & Campaign Specialist bij Samsung Benelux.

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over Outbrain
Outbrain (NASDAQ: OB) is een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web. Onze technologie doet dagelijkse aanbevelingen aan consumenten in online accommodaties en verbindt adverteerders met deze doelgroepen om te kunnen groeien. Outbrain is opgericht in 2006.
Meer over Outbrain
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.