Bizzomate ondersteunt MediReva met Mendix-applicatie voor optimalisatie customer experience

De nieuwe backoffice-applicatie gebouwd op basis van Mendix low-code, ondersteunt de klantenservice van MediReva bij het beter en sneller helpen van klanten

| Bizzomate | 3 min | 17 juni 2022 18:50
Copyright: MediReva
Bizzomate, specialist in software-oplossingen voor het digitaliseren en optimaliseren van bedrijfsprocessen heeft voor MediReva, een leverancier van medische hulpmiddelen, een nieuwe applicatie gebouwd, genaamd MoZaïeK. De nieuwe backoffice-applicatie is gebouwd op basis van Mendix low-code en ondersteunt de klantenservice van MediReva bij het beter en sneller helpen van klanten. Daarnaast helpt de applicatie de organisatie beter te voldoen aan wet- en regelgeving.

MediReva gebruikte een ERP-systeem om de processen in de organisatie zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Om te voldoen aan veranderende wet- en regelgeving rond het zorgproces werd in de loop van de tijd veel doorontwikkeld op dat systeem. Het gevolg was dat het steeds lastiger werd om over te stappen op een nieuwe versie. De snelle groei van MediReva in zowel klanten als medewerkers zorgde er ook voor dat het systeem niet meer voldeed aan de huidige behoeften.

MediReva besloot daarom een low-code applicatie te bouwen om het bestaande ERP-systeem heen. Samen met Bizzomate werd ‘MoZaïeK’ gebouwd. Deze applicatie stroomlijnt de zorgprocessen bij MediReva en vormt de basis voor het MediRevanet, het systeem waar professionals in de ziekenhuizen mee werken.

Meer inzicht in klantgegevens

MoZaïeK levert een aantal belangrijke voordelen op voor MediReva. Het is nu makkelijker voor medewerkers om intakegesprekken volgens de geldende wet- en regelgeving in te voeren. Daarnaast hebben medewerkers van de klantenservice meer inzicht in de situatie van de klant. Zo kunnen zij nu zien of een klant al vaker heeft gebeld en welke medische hulpmiddelen er in het verleden zijn besteld. Daarmee komt de klant meer centraal te staan in het zorgproces en kunnen ze sneller worden geholpen met de juiste middelen. Bovendien is het dankzij MoZaïeK nu eenvoudig over te stappen op een nieuwe versie van het ERP-systeem.

Meer ruimte voor klanten met complexe problematiek

In de nabije toekomst kunnen MediReva-klanten met ‘MoZaïeK’ zestig tot zeventig procent van de medische hulpmiddelen direct via de site bestellen zonder dat daar nog een klantenservice medewerker voor nodig is. Daardoor ontstaat er extra ruimte voor klanten die meer aandacht nodig hebben door hun complexe problematiek of doordat ze al op leeftijd zijn en het prettig vinden iemand aan de lijn te hebben.

Linda Ramaekers, procesmanager bij MediReva: “Doordat in de toekomst een groot deel van de aanvragen met MoZaïeK helemaal online wordt afgewikkeld, hebben onze verpleegkundigen in het contactcenter meer tijd voor klanten met complexe problemen. Ze kunnen op basis van hun specialistische kennis deze mensen beter verder helpen. Dat levert naar verwachting niet alleen meer tevreden klanten op, maar ook meer tevreden medewerkers die blij zijn hun kennis in te zetten voor mensen die dat écht nodig hebben.”

Suggesties voor de beste medische hulpmiddelen

In de toekomst zal de functionaliteit van ‘MoZaïeK nog verder worden uitgebreid. Omdat alle klantgegevens nu automatisch verzameld worden, toont MoZaïeK in de toekomst ook suggesties van medische hulpmiddelen die eerder bij een vergelijkbare situatie werden gebruikt aan klantenservice medewerkers, zodat het voor hen nog makkelijker wordt zo goed mogelijk advies te geven aan klanten.

Marc Gelissen, CEO en oprichter van Bizzomate: “We hebben bij MediReva een omvangrijk en complex digitaal transformatietraject uitgevoerd. Met MoZaïeK hebben we een toekomstgerichte applicatie opgeleverd waarmee MediReva kan doen wat ze het allerliefste willen: de klant centraal stellen en hen voorzien van de best mogelijke medische hulpmiddelen.”

Hoe vind je dit artikel?


Geef jij de eerste rating?

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Deel dit item
Over Bizzomate
Succesvolle IT-projecten zijn essentieel om te concurreren of om zaken te winnen. Veel projecten duren echter te lang, hebben geen budget meer of leveren niet de waarde die ze zouden moeten opleveren. Traditioneel was het grootste knelpunt het gebrek aan begrip tussen Business en IT. Daarom heeft het proces bruggenbouwers nodig die een betere samenwerking mogelijk maken, vaststaande denkpatronen uitdagen en het ontwikkelingsproces verbeteren. Er is een manier om business en IT elkaar te laten vinden en een effectieve, efficiënte en betere manier van werken te creëren. Door het beste van low-code-ontwikkeling te gebruiken en beproefde ontwerpmethodologieën toe te passen, streven we ernaar om verder te gaan dan agile softwareontwikkeling, om agile bedrijven op te bouwen.

Bizzomate helpt haar klanten bij de ontwikkeling en levering van hoogwaardige digitale transformatieprojecten en het bieden van een prettige, maar uitdagende werkomgeving voor onze teamleden. En bovendien door ambitieuze groeidoelstellingen vast te stellen en te halen, zonder te vergeten dat het leven meer inhoudt dan geld verdienen.
Meer over Bizzomate
Disclaimer
Deze content is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als de content een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis de originele content leidend.
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20191029200614.jpg
Drive value with data
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
© 2019-2022, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.