Exact en The Young Digitals stomen jongeren klaar voor digitale carrière

Delftse softwareleverancier en sociale onderneming ondersteunen jongeren met afstand tot de arbeidsmarkt

| Exact | 2 min | 10 april 2020 10:32
Gewaardeerd
Afbeelding: The Young Digitals bij Exact | Copyright: Exact
Exact en The Young Digitals slaan de handen ineen om jongeren met afstand tot de arbeidsmarkt klaar te stomen voor een carrière als digital marketeer.

Uit onderzoek van het CPB blijkt dat 300.000 jongeren tussen de 16 en 27 jaar een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Door een combinatie van persoonlijke, sociale en financiële problemen behalen zij geen diploma en vinden zij geen baan met toekomstperspectief. Sociale onderneming The Young Digitals biedt dit soort jongeren een intensief opleidingsprogramma waarbij zij werkervaring opdoen en worden voorbereid op een toekomstige baan.

Het opleidingstraject

Exact heeft een actief Corporate Social Responsibility (CSR) beleid en de softwareleverancier speelt dan ook een rol in alle facetten van het opleidingsproces van The Young Digitals. De jongeren volgen in tien weken een praktijkgericht en intensief trainingsprogramma, waarbij ze een marketing case doen bij Exact en ook een kijkje nemen in de marketingkeuken.

Na afronding van het traject treden de jongeren onder begeleiding van professionals in dienst bij The Young Digitals. Exact is hierbij één van de leveranciers voor online marketingopdrachten en biedt een plaats op de marketingafdeling waar de jongeren werkervaring kunnen opdoen.

Op weg naar een baan

Wanneer de jongeren het traject hebben voltooid, worden ze begeleid naar een nieuwe werkgever. Zo trad onlangs Jari de Boer, die het programma van The Young Digitals heeft doorlopen, in dienst bij Exact.

Huib van der Harst, Manager Demand Generation Benelux bij softwarebedrijf Exact: “Wij hebben CSR hoog in het vaandel en zijn trots dat we een bijdrage kunnen leveren aan een goede start van de carrière van deze jongeren.”

Ook Sjoerd Hauptmeijer en Marc Pieterse, de oprichters van The Young Digitals, zijn blij met de samenwerking. ‘We zijn erg trots op dit partnerschap en erg tevreden over onze samenwerking’, zegt Hauptmeijer. ‘Onze jongeren krijgen met dit traject de kans om te leren van de beste marketeers uit het vak én ze worden altijd hartelijk ontvangen bij Exact’, voegt Pieterse toe.

Hoe vind je dit artikel?


Waardering: Uitstekend (3 ratings).

Content op basis van interesse of taal liever niet meer zien? Ga dan naar settings om eenvoudig je voorkeuren in te stellen.

Tags

Exact

Over Exact

Exact is opgericht in 1984 en heeft het hoofdkantoor in Delft. Exact ontwikkelt software voor financieel management, ERP en HR-salarisadministratie voor MKB-bedrijven. Klanten van Exact zijn vooral actief in de accountancy, productie, professionele dienstverlening, groothandel, logistiek en de bouwsector. Exact biedt het meest complete portfolio aan bedrijfssoftware voor MKB-bedrijven.
Meer over Exact

Disclaimer

Dit item is verkregen via óf is gebaseerd op een externe bron en valt daarmee buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. Als het item een (gedeeltelijke) vertaling is van het origineel, dan is bij eventuele verschillen in betekenis het originele item leidend.
20191030100036.png
Voor professionals met passie voor digitale revolutie!
20191030103431.png
Conference by app developers, for app developers!
20200608191257.png
Dé leukste website op het gebied van zorg in Nederland
20191030101402.jpg
De grootste Nederlandse site over Android
20200707165104.png
Meer meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT
20191029200614.jpg
Drive value with data
© 2019-2021, alle rechten voorbehouden.
TechVisor
Het vizier op de tech industrie.